15. Juli 2020 04:06:42
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29825432
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Pco'en bremser min uddannelses ønsker...
misspuzzycatz
Hey alle sammen!

Er helt ny herinde.. ved simpelthen ikk hvor jeg skal spørge henne mere... er ved og give op.. :-(

Min pco genere mig SÅ meget at jeg blev smidt ud fra noget uddannelse jeg gik på.. og ja nu er problmet så jeg skal til og starte på min "drømme" uddannelse...

Problemer er at når jeg har gået nogle måneder uden skyggen af menses men MED menses smerter og svimmelhed... så dukker menstruationen op.. og forsvinder helst ikke før der er gået omkring 7 uger... :-S Og ja.. blir hammer syg hver gang... min krop kan slet ikke kapere det...

NOgen der har det på samme måde?

anede ikke hvad jeg skulle gøre... så jeg spurgte simeplthen kommunen ad for nogle måneder siden om de kunne hjælpe mig... det ville de finde ud af og ja jeg skulle besvare nogle spørgsmål..
Nu er dagen så kommet for jeg skal starte i skole.. IMORGEN?!?!.. og jeg har INTET hørt fra min kommune.. og kunne ikk få fat i dem i fredags... og ja skolen har INTET hørt fra min kommune..

Skal jo møde ude på skolen i morgen og ja... Blush må snakke med en vejleder om evt start i januar i stedet....

Er der nogle af jer andre der har fået eller har hørt om nogle der har fået hjælp fra kommunen via en skole og få den uddannelse de ønsker trods at de er syge??

Plz hjælp en der er så forvirret... og snart gir op Sad

hemas
Har lidt svært ved og finde hovede og hale i det hele ? Shock

Hvornår har du fået dianosen PCO og af hvem ???
Ved ikke om noget vedr. komunen,
hvad er det at du vil have hjælp til af dem ?

Vil gerne prøve og hjælpe dig, men ved ikke helt hvad det er du vil have hjælp til......

Så jeg vil råde dig til og bede din læge om en henvisning til en gynækolog evt. en der har forstand på PCO !

Så vil jeg også få en henvisning til en psykiater, for en psykiater kan hjælpe dig til at få støtte fra komunen....

Jeg fik for mange år siden hormon behandlig (en sprøjte) en gang i mellem for at få min menses på plads og få at få et normalt forløb, det varede 3 mdr.'s tid tror jeg og så begynte jeg og få DianeMite en P-pille som skulle være god for os PCOpiger, noget med god for dårlig hud og evt. hårvækst...

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men ellers så må du være mere tydelig i dine spørgsmål ;o)

Mvh
HeMaS Wink

misspuzzycatz
hemas skrev:
Har lidt svært ved og finde hovede og hale i det hele ? Shock

Hvornår har du fået dianosen PCO og af hvem ??? Jeg har fået konstateret pco for flere år siden og har været i behandling for barnløshed.. men dette er i bero i øjeblikket...
Ved ikke om noget vedr. komunen,
hvad er det at du vil have hjælp til af dem ? at de skal lave en aftale med skolen så jeg ikke blir smidt ud pga fravær.... ligesom folk med ordblindhed kan få hjælp.. evt taget et ekstra år.. såvel kan andre os.. og det er det jeg vil have dem til og hjælpe mig med.. for ved jo allerede nu at smerterne, svimmelheden m.m vil gøre at jeg i perioder ikke kan komme i skole..

Vil gerne prøve og hjælpe dig, men ved ikke helt hvad det er du vil have hjælp til......

Så jeg vil råde dig til og bede din læge om en henvisning til en gynækolog evt. en der har forstand på PCO ! Går allerede ved en af dks bedste gyn. så det kan vidst ikk blive bedre..

Så vil jeg også få en henvisning til en psykiater, for en psykiater kan hjælpe dig til at få støtte fra komunen.... Hmm hvor vidt og hvordan det???

Jeg fik for mange år siden hormon behandlig (en sprøjte) en gang i mellem for at få min menses på plads og få at få et normalt forløb, det varede 3 mdr.'s tid tror jeg og så begynte jeg og få DianeMite en P-pille som skulle være god for os PCOpiger, noget med god for dårlig hud og evt. hårvækst... diane mite vil desværre ikke komme på tale ved mig... og ja de har prøvet og regulere menstruationen.. men mener der vil gå længere tid endnu før der evt dukker resultater op.. :-S

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men ellers så må du være mere tydelig i dine spørgsmål ;o)

Mvh
HeMaS Wink

Frown syns nu egentlig mine spørgsmål var meget tydlige.. om der var andre der havde været i samme situation.. hvor de stod og ville have en uddannelse men pga menses m.m blir begræsnet og hvor vidt kommunen ville hjælpe?!.. Ha en god aften!!!

hemas
Undskyld at jeg har misforstået dig.......
Men jeg fattede altså ikke det med komunen Sad

Kan du ikke starte med og tale med en vejleder på skolen ? og så blive sendt til komunen den vej ?

Kender ikke noget til at man kan få forlænget sit studie fordi at man er ordblind (er det selv) fik noget længre tid til eksamen og det var det da jeg læste HF !

Men det jeg mente med at en psykiater måske kunne hjælpe dig er at hvis hun ansøger komunen om det og forklare at det kan gå hen og give mindreværd og måske ende i en depression hvis du ikke får hjælp, det ville måske veje tungere på vægtskålen sammen med en udtalelse fra din gynækolog og din praktiserende læge...
Frem for at du bare står alene på komunen og siger at du har et problem........

Lidt ked af at du reagere sådan, jeg prøvede jo bare og hjælpe så godt jeg kunne......

Tror jeg ville prøve at få en anden gynækolog til at bekræftet det din nuværende siger vedr. din menses.....

Mener også at der er andre præperater end DianeMite der måske kunne hjælpe dig.....

Håber at du får hjælp og det lykkes for dig.......
Mvh
HeMaS

Ps. jeg går i seng nuWink

misspuzzycatz
hemas skrev:
Undskyld at jeg har misforstået dig.......
Men jeg fattede altså ikke det med komunen Sad Helt okay.. det skrevne ord kan hurtigt misforstås..

Kan du ikke starte med og tale med en vejleder på skolen ? og så blive sendt til komunen den vej ? Prøver lige nu og få fat i skolen, samt vejleder.. og ja sidder og venter på jeg kan ringe til gyn. os...

Kender ikke noget til at man kan få forlænget sit studie fordi at man er ordblind (er det selv) fik noget længre tid til eksamen og det var det da jeg læste HF ! der er nogle speceille regler om dette som er vildt svære og finde ud af... derfor jeg gik til kommunen jo.. men ja.. de kan vidst heller ikke finde ud af det :-(

Men det jeg mente med at en psykiater måske kunne hjælpe dig er at hvis hun ansøger komunen om det og forklare at det kan gå hen og give mindreværd og måske ende i en depression hvis du ikke får hjælp, det ville måske veje tungere på vægtskålen sammen med en udtalelse fra din gynækolog og din praktiserende læge...
Frem for at du bare står alene på komunen og siger at du har et problem........ helt sikkert... det har du jo ret i... hmm må hellere lige se hvordan pokker jeg får fat i sådan en...

Lidt ked af at du reagere sådan, jeg prøvede jo bare og hjælpe så godt jeg kunne...... Sad der var altså intet ondt i det jeg skrev... har det som sagt bare lidt skidt. og hvis du følte jeg var sur eller noget er jeg da ked af det.. for det var slet slet ikke meningen,,, er glad for du gider og svare mig..

Tror jeg ville prøve at få en anden gynækolog til at bekræftet det din nuværende siger vedr. din menses.....

Mener også at der er andre præperater end DianeMite der måske kunne hjælpe dig.....

Håber at du får hjælp og det lykkes for dig.......
Mvh
HeMaS

Ps. jeg går i seng nuWink

hemas
Det er okay...

Jeg håber at du finder ud af noget......

Held og lykke med uddannelsen ;o) (og helbredet)

Knus
Hemas

Ps. du får en henvisning til en psykiater af din egen læge....
Redigeret af hemas d. 01-10-2007 13:56

misspuzzycatz
smil. takker hemas...

men tja der blir ikke nogen uddannelses start før i januar... skal på sygehuset og have en fuld udskrabning... for som han sagde min gyn. så har han været hele medicin skabet rundt...

hemas
Sad Held og lykke........
Men så er du måske også mere klar og har fået tjek på det med kommunen....

Mvh
HenrietteWink

ELIZA24
hej hej... kommer lige ind fra siden og forstyrer lidtSmile
jeg har også haft problemer med at fuldføre en uddannelse, og har sprunget meget fra den ene uddannelse til den anden, og blev til sidst usikker på mig selv om jeg overhoved kunne gennemføre en uddannelse. jeg har haft fuld stop i mens. i over et år og blev nogle gange skidt tilpas og ukoncenteret...ja og selvfølelig rigtigt træt med en mega hovedpine!!
men efter en rigtig god behandling hos en gynækolog der virkelig viste hvad hun snakkede om, kom jeg på metformin så fik jeg meget mere energi tilbage... jeg er startet på en uddannelse nu som kun er på 2 år, men jeg vil være sikker på jeg kan fuldføre den... og det er selvfølelig en uddannels jeg godt kunne tænke mig!!Smile
jeg ved hvor hårdt det er og stå foran den mur komunen nu engang er, og om der er et råd, desværre nej ikke fra min side. jeg har haft nogen grimme oplevelser med komunen i gennem tiderne, de tager det tit ikke alvorligt og aner ikke hvad det er at have pco... du skal i hver fald have så mange papirer på sygdommen som muligt med op til kommunen, det kan måske hjælpe!?Sad
jeg håber ikke jeg har taget modet fra dig, det ville jeg bestemt ikke!! men af ren nysgerrighed, hvad kan kommunen hjælpe dig med sådan ren uddannelses mesigt??Smile
jeg håber det bedste!!
undsyld stave fejl, jeg er ordblind!!Smile

mange hilser Eliza

misspuzzycatz
Hej Eliza... tusind tak for svar... det er dejligt og høre andres historie... desværre så hjælper metformin ikke mig.. blev rigtig dårlig af det og tog flere kg på... :-(
Min gynækolog er en af dks bedste og med en kæmpe viden om pco - så har intet ønske om og skifte...
Hmm jamen ved ikk præcist hvad kommunen kan hjælpe med... min sagsbehandletr mener bare deer må være noget og gøre.. for feks folk der er ordblinde - kan jo os få forskellig hjælp og ja folk der er handicappet.. så ja hun mener helt bestemt de må kunne gøre et eller andet...

Det er viiiiirkelig hårdt og ha det sådan her... vil så gerne bare ha min uddannelse.. :-(

Redigeret af hult d. 02-10-2007 10:09

ELIZA24
hej igen!!Smile
hmm ja altså... jeg har prøvet og være på højskole ( jeg ved ikke om du kan huske programerne "livet er fedt" ) jeg gik på sådan en slankehøjskole, den gang betalte jeg godt nok selv... men jeg ved der er mange der får opholdet betalt af kommunen, og det kan kun anbefales!!
det er en rigtigt god ide hvis vægten er et problem, og kg. bare ikke gider af. jeg fik det også bedre psykisk. mange mennesker synes 4 mdr er lang tid væk fra det man kender, men det er det virkelig ikke og det er måske også nogen gange en hjælp og komme på afstand af det hele!!
hvis du bor i kbh. vil jeg meget gerne, hvis jeg må, have af vide hvem du går til, får hende jeg havde er i århus og jeg bor ikke i jylland mere!Smile
de bedste hilser ElizaSmile

misspuzzycatz
jeg bor på fyn.. så desværre kan jeg ikk hjælpe dig med gyn i kbh.. :-(
et højskole ophold ville desværre ikk hjælpe mig... da mig og mine spisevaner er langt mere indviklet end normalen.. kan intet få ned... men skal faktisk til en ny læge med det i morgen.. så det blir spændende..

Redigeret af hult d. 02-10-2007 10:10

sabina
Hej.
Jeg ved desværre intet om at få hjælp til at fuldføre en uddannelse, men jeg håber da det bedste for dig.
Til ELIZA24
Jeg går hos en gyn i Kbh. Jeg synes han er rigtig god og har forstand på PCO. Han er ikke fra DK, så han kan godt være lidt svær at forstå den første gang man besøger ham. Men det er ikke så slemt. Nu kan jeg fuldstændigt forstå ham. Ellers har han en sekretær som er dansker og som kan oversætte.
Jeg er rigtig glad for ham. Jeg ved dog ikke hvorlang tid vente tid der er.
her er adressen.
Ewald R Wolny Speciallæge
Axeltorv 8, 5. tv.
1609 København V
Tlf: 33339515

ELIZA24
hej sabina
mange tak... ham vil jeg da prøve, hvis det er muligt!!Smile

Eliza

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
PCO også for dem som ikke ønsker børn Støttegrupper/mød andre PCO'er 3 06-12-2013 18:02
PCOforum ønsker Godt Nytår! Alt imellem himmel og jord 1 31-12-2012 22:19
PCOforum ønsker Glædelig Jul Alt imellem himmel og jord 1 24-12-2012 10:28
ønsker så meget et barn.. sker det nogensinde for mig? Prøver at blive gravid 12 21-07-2009 12:55
Enlig med PCOS - ønsker børn Prøver at blive gravid 1 26-11-2007 18:45
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176