26. Juni 2019 03:57:56
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28342290
5997 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Skuffet over københavneri
Camilla WP
Hej

Jeg er skuffet over at PCO-foreningens københavneri. PCO-foreningen burde være en forening for kvinder fra hele landet, men det er som om foreningen slet ikke er interesseret i at have medlemmer der bor længere væk end Roskilde.

At insistere på f.eks. at holde samtlige bestyrelsesmøder i den ene ende af landet (København) det er jo ikke særlig venligt for medlemmer der kommer andre steder fra, og da slet ikke når der er tale om mennesker med PCO/PCOS som ofte lider af svære problemer med f.eks. træthed og derfor slet ikke kan rejse så langt for blot nogle få timers møde.

Og det samme med generalforsamlingen, det er direkte uvenligt overfor medlemmer fra andre landsdele at holde den på en hverdagsaften i København, regner I med at vi allesammen har råd til at bo på hotel natten over? Det har vi IKKE for PCO-kvinder kan ofte ikke passe et job pga. smerter eller træthed eller andre problemer, så vi har ikke penge til overnatningen.

Måske er det ligesom med ejerne af racekatte, de kan heller ikke finde ud af at have én landsforening og må have flere forskellige - de har vist 4-5 stykker. Skal vi jyder selv oprette en ny PCO-forening?

Jeg er frisk på at være med i en bestyrelse for en PCO-forening for HELE landet hvor aktiviteterne foregår rundt omkring i landet på skift, men det københavner-snobberi, det gider jeg simpelthen ikke. Tiden er ovre, hvor der skal være klasseforskel imellem by og land, i et moderne samfund som det danske!!!

Jeg kan kontaktes på

Med venlig hilsen Camilla
Takker for tiden herinde, jeg har nu fået udelukket mistanken for PCO.

http://www.camillawp.dk
melinka
Hej Camilla...
Jeg kan god følge dig lidt hen af vejen,Men at reagere så voldsom og skære alle kbher over en kam, syndes jer noget grovt.

Jeg tænker at hvis man vil deltage på disse møder, kommer man nok afsted......ellers vil man det ikke nok.

jeg personligt, syndes godt der kan gå for meget hypokonder i nogle af jer pcoer, jeg ved godt det kan være svært, med smarter og træthed....( oplever det selv) men lad nu ikke det blive en kronisk undskyldning
Man kan alså gøre meget selv, spise fornuftig, være aktiv, og frem for alt tænke positiv.... så kommer man alså langtSmile
Redigeret af melinka d. 10-04-2009 11:46

lise
Hej Camilla,

Jeg er meget enig med Melinka. Jeg synes også det er farligt at sygeliggøre sig selv for meget! Jeg kan i hvert fald personligt mærke, at det nogle gange hjælper at lade være med at høre efter, når trætheden eller hovedpinen melder sig. Selvfølgelig er det rigtig fint at tage hensyn til sig selv og sin krop, men man kan også gøre sig selv en bjørnetjeneste ved at lade sig diktere for meget.

Mht københavner-snobberiet så synes jeg dit indlæg er meget, meget lidt konstruktivt og ret snævertsynet. Mit bud er, at det faktum at mange af PCO-foreningens aktiviteter (som stadigvæk er begrænsede) foregår i København, er fordi det er dér initiativet har ligget, dér der er flest medlemmer eller måske bare en tilfældighed. I hverfald tror jeg det er en smule overreageret at forklare det med snobberi og klasseforskelle!

Det lyder som om, at du selv har lyst til at tage noget initiativ, hvilket da er vildt cool! Men behøver det virkelig at ske på den måde? I virkeligheden vinder vi vel alle meget mere ved at at forsøge at arbejde sammen? Der er allerede sket en hel masse gode initiativer (denne hjemmeside er et glimrende eksempel), og indtil videre ser det ud som om, at der bliver kommunikeret fint på tværs af projekter og landsdele.

Vh,
Lise

Just for the record: Jeg er selv fra Skive og bor nu i København. Den der hårdnakkede myte som verserer mange steder i Jylland om københavner-snobberi er mig virkelig en gåde! Selvfølgelig er der noget (omend nogle gange meget lidt) om de fleste stereotyper, men de duer sjældent som pålideligt navigationsapparat.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Arj hvor er jeg skuffet! Kost og motion 3 03-09-2010 05:58
Jeg er simpelthen så skuffet! Og jeg er rasende og tissesur! Læge - Gynækolog 6 11-09-2009 21:52
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke