22. April 2019 03:13:36
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28056102
6019 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Rysteturer
Birdie007
Efter jeg er begyndt at tage metformin, er jeg begyndt at opleve kraftige rysteture, hvis jeg ikke får spist nok - min fam. tror det er en slags mini insulinchok, men jeg syntes det lyder lige voldsomt nok!

Det skal siges at jeg altid har reageret rimlig kraftigt hvis mit blodsukker blev for lavt, men aldrig på denne måde.

Så nu ville jeg bare høre om der var andre der reagere på samme måde og evt. om der er nogen som har talt med deres læge om det?

Mvh
Birdie

melinka
det lyder da lidt vild, jeg syndes du skel ringe til
din læge og høre hende/ham til rådsThumbsup

hult
Det kan være dit blodsukker som går alt for lavt, jeg kan også få det så slemt som du beskriver og det eneste der hjælper er at spise - du skal tale med den læge der har sat dig i behandling hurtigst muligt, kan være at Metformin'en får dig til at gå lavt i blodsukker samtidigt med at du selv producerer for meget insulin.
Redigeret af hult d. 15-04-2009 13:16
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Lisette
Lavt blodsukker skulle være en ret sjælden bivirkning på metformin, så spørg din læge, måske skal du sættes ned i dosis Cool
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Birdie007
Tak for kommentarene, må hellere gøre som i siger og få det afklaret hos lægen!

Vil dog lige indskyde at det kun er sket få gange og at det går væk når jeg får noget at spise.

Birdie

Lisette
Ok, kan du ikke melde tilbage, hvad lægen siger?
Og Hult, hvad mente du med, at metformin og for højt insulin ikke er en god kombi? Jeg troede, det var det, metforminen skulle hjælpe på?... Men jeg kan godt se, hvad du mener, hvis både metforminen og insulinen sænker blodsukkeret alt for meget, men kan alligevel ikke helt få det til at hænge sammen. Jeg danner selv for meget insulin, men blev sat på metformin?? Hug
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

hult
Hvordan er det nu, det er lidt indviklet - vi danner selv alt for megen insulin fordi vi ikke selv kan få energien fra det vi spiser ind i cellerne og så skal Metformin hjælpe det ind i cellerne, men på mig fx. hjalp Metformin ikke til sidst, jeg fik det også skidt og gik lavt i blodsukker.

Men det kan være alletiders kombi for mange, men ikke alle. Havde samme problem da jeg så skiftede til Actos, det var værre end med Metformin, rystede hele tiden og måtte hele tiden spise.
I hope you dance

www.hultshome.dk

Lisette
Hmm, ja, det lyder lidt mystisk, at det så bliver brugt til pco'ere?... Må spørge Svend... Jeg fik det nemlig også rigtig dårligt af dem... Hug

hult
Jamen det bliver brugt til mange PCO'er fordi de virkelig har glæde af det, men desværre er der også dem (som du og jeg) hvor det er noget skidt i stedet for Sad

Svend tog mig af Metformin og så prøvede vi med Actos, 14 dage så var jeg ved at dejse omkringkuld og spiste i døgndrift
I hope you dance

www.hultshome.dk

Lisette
Haha, ja jeg blev også sat på actos, som så gjorde at jeg sov min ferie på 3 uger væk sidste august! Det var så den sommer... Grin Og jo, det må næsten være sådan, at de piger, metformin virker på, danner mindre insulin efter metforminen begynder at overtage den opgave, men hos os uheldige nedsættes mængden af insulin ikke, men metforminen oiverfører jo stadig sukkeret til cellerne, og vi får lavt blodsukker...ikke? Tager du egentlig noget medicin nu, hult? Smile
Redigeret af Lisette d. 16-04-2009 20:14

hult
Lisette skrev:
men hos os uheldige nedsættes mængden af insulin ikke, men metforminen oiverfører jo stadig sukkeret til cellerne, og vi får lavt blodsukker...ikke?

Nej vi fortsætter med at "banke insulin af" fordi kroppen registrerer at der er alt for højt blodsukker og intet når ind i cellerne og min teori efter at mærke det på egen krop er så at Metformin der ikke virker efter hensigten får os til at producere endnu mere insulin..... måske.
I hope you dance

www.hultshome.dk

hult
Lisette skrev:
Tager du egentlig noget medicin nu, hult? Smile

Ja, jeg får en mild hormon behandling, som skulle afhjælpe nogle af mine dårlige tal, men efter 6 mdr. er der ikke sket en fis!

Svend Lindenberg sendte mig til en hormonlæge, der satte mig i behandling - og ham er jeg ikke særligt glad for desværre - skrev så til Lindenberg, der sagde at tallene ikke er steget pga. min insulinresitens og jeg skal gå til den anden hormonlæge..... suk!

Så nu står jeg lidt i ingenmandsland og ved ikke lige hvilken vej jeg skal gå - jeg er ikke glad for hormonpillerne og overvejer stærkt at stoppe med dem, synes de er for farlige.
I hope you dance

www.hultshome.dk

melinka
puuuha det er da ikke sjovtSad

Lisette
Åh nej dog... Svend sagde til mig, at der ikke var andet end metformin og actos. De andre præparater gør, at man ikke kan få børn! Er det sådan noget, du får? For ja, det lyder da lidt farligt... Cool

hult
Nu er jeg jo en lidt ældre model der har været i overgangsalderen i mange år, da jeg fik fjernet hele underlivet som 34 årig - så det jeg får er en hormonbehandling for kvinder der er nået dertil. Jeg har ikke tidligere fået hormonbehandling efter min operation som man ellers tit gør, dette forsøg er sat i gang for at prøve at bedre mine hormontal.

Det der er det farlige i det er risiko for blandt andet brystkræft og blodpropper. Behandlingen har dog fjernet mange af mine overgangsalder symptomer, men dem har jeg levet med før hvor de har været meget voldsomme, så det gør ikke noget at skulle have dem igen, selvom de kan være meget generende.
I hope you dance

www.hultshome.dk

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?