27. Maj 2019 06:59:05
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28233362
6012 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Androgenstatus (+ 6,3)
cc
Hej PCOere,

Hvad var jeres testestosteronniveau målt til dengang I blev diagnosticeret og evt. senere i forløbet ? Min var 6,3 og tænker det er meget højt i forhold til andre.

cc
Fantastisk! Det er jeg meget glad for at høre og tillykke med det. Hvor mange år tænker du, at du har gået med dette før det blev diagnosticeret? Havde du også hårtab?

cc
dejligt! Jeg er også i behandilng med Metformin 500 mg 3 gange dgl. og så også Yasmin som jeg plejer(har taget i 5 år og som "maskerede" de fleste af mine PCO symptomer). Jeg tænke at det ville være smartere at få f.eks. Diane Mite i stedet for Yasmin idet dette præparatet har kraftigere antiandrogen virkning, men min speciallæge er ikke så glad for præparatet efter at Sundhedsstyrelsen har advaret om denne medicin.

Lisette
Jeg har pco i svær grad, men min androgenstatus er i normalområdet, det kommer an på hvor følsom, man er - nogle kan gå med meget store hormonudsving uden at mærke noget videre, hvor andre reagerer voldsomt på ikke-målbare værdier Hug
Redigeret af Lisette d. 16-04-2009 19:10
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

cc
hm ja, det har du nok ret i - altså at man ikke alene på baggrund af testosteronniveauet kan afgøre i hvilken grad man har pco. Har Svend sagt at du har det i svær grad eller er det din egen vurdering? Jeg vidste ikke atmuskelsmerten kunne være en del af symptombilledet ved PCO.

Lisette
Det er min egen mening, er ret invalideret af pco'en, men jeg tror, det er svært at vurdere sådan noget, f.eks. har jeg stærke smerter, stor træthed, overvægt og koncentrationsbesvær mm, hvor sådan noget som hårvæst, hårtab og acne ikke er så slemt. Pfft Og jo, mange får muskelsmerter, men det er ikke normalt at have det i en grad som mig, og det påvirker mig meget. Cool
Redigeret af Lisette d. 16-04-2009 20:08
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

cc
overvægt ja - med fedtet primært på maven? koncentrationsbesvær aha - vidste ikke at det kunne have at gøre med pco, og i så fald hvorfor egentlig?

Lisette
tja, koncentrationsbesvær og træthed er nok pga. de store hormonudsving , men jeg tror egentlig ikke, man ved det. Man ved bare, pco'ere har de her mærkelige symptomer, men er først nu ved at forske dybere i det. Og ja - desværre er meget af fedtet på maven Pfft Men man kan også få ring som søvnløshed, være følsom for temperaturudsving, få angst mm - det er meget forskelligt, derfor deler vi vores symptomer herinde Grin
Redigeret af Lisette d. 16-04-2009 20:58

PCOpigen
Til cc

Jeg fik også Diane Mite men efter 4 dage fik jeg en større styrtblødning, så kom tilbage på Jasmin igen.

Lægen ville ikke lade mig tage Diane Mite da der er store chancer for blodpropper når man er overvægtig eller over 35 år.

Jasminen er næsten lie så god og lidt "sundere" for kroppen... men i det hele taget er det bedste nok en hormonspiral når man er kommet over de 35 år ....
Har i 2008 fået kontateret PCO og har ALLE bivirkningerne. Kan fornemme at PCOen er kommet snigende de sidste mange år, og nu har det helt taget overhånd. Jeg skal tabe 70 kg men synes det er MEGET svært.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Normal androgenstatus med PCO Normalvægtig med PCO 6 09-07-2009 09:53
Androgenstatus Kost og motion 1 15-04-2009 23:11
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.