17. November 2017 20:28:19
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24419387
5898 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
GASTRIC BYPASS
sushvi
Hej med jer

jeg sidder her ig tænker lidt på om der er nogen der har fået eller som overvejer en såkaldt fedmeoperation i kampen mod overvægten vi bare ikke kan komme af med.
jeg er en af dem der selv er henvist til en gastric bypass operation her engang i maj 2009 og jeg går faktisk og glæder mig til mit nye liv og muligheden for at jeg kan komme af med min overvægt og blive gravid og få et levende barn med hjem fra hospitalet.
jeg mistede min ufødte datter sidste år i marts da min krop dannede et giftstof i blodet der fik min livmoder til at udstøde fosteret da jeg var 8½ mdr henne.
min speciallæge Svend Lindenberg mener det bla. skyldes min PCOS.

Hug til jer fra mig

Susanna
PCOS på 12 år uden meget behandling !

HenrietteHall
Jeg har fået foretaget operationen og kan kun sige, at den har reddet mit liv!!! Jeg har tabt 60 kilo og er nu gravid med mit første barn.. Så jeg har kun fået noget positivt ud af det..

Hvor må det være hårdt for jer!!! Sikke en omgang I har været igennem Hug
Knus Henriette

Fik en skøn søn d. 29. oktober 2009, lavet helt på øko manér Grin
Fik endnu en skøn søn d. 23. januar 2012 Grin

www.bricksite.dk/brian_henriette
sushvi
Hej Henriette

Nej hvor dejligt for dig/ jer at i nu skal ha en lille dejlig guldklump stort tillykke her fra mig og med de bedste ønsker i fremtiden for den lille spire i maven.
Henriette må jeg spørge om hvad du gjorde for at opnå det vægttab de forlanger inden operationen ?
Jeg tænker bare på en ostemad og så har jeg vupti taget på.
Jeg er på fedtforbrændingssuppen og følger den slavisk men intet sker, jeg har også været på nupo hvor intet sker, og madplanen fra Hamlet hvor intet sker med vægten
Jeg mangler at tabe 6½ kg der bare ikke vil af uanset hvad jeg gør og jeg får da masser af motion har dog ikke lige kondition til at motionere med en puls på 100 som jeg har fået råd om at gøre.

Så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu fo jeg vil så gerne af med det sidste inden jeg skal på Hamlet igen.

Hilsen Susanna

heidio
Hej Sushvi.
Jeg fik min bypass sidste onsdag. jeg har tabt 8 kg ved at undgå ris, pasta, kartofler og brød og alle slags sukker undtagen sød.
Derimod er fedt og proteiner godt.
Men jeg fik også Metformin, som hjalp mig meget til at undvære søde sager.

Måske er du allerede blevet opereret??
ellers held og lykke med det fra Heidi
Jeg har 3 drenge. pco først konstateret efter nr 2 pga. mangl mens og stor vægtøgning. ØV! tabt meget efter Gby men nu er pco symptomerne i fuld flor igen ={

sushvi
Hej Heidio

Jo mange tak jeg fik min Bypass den 11 maj 2009 og den gik super fint ude på Hamlet.
Vægten falder langsomt men jeg er meget tilfreds med det og kan godt mærke at der sker noget nu og det kan også ses.
Mine bukser der før strammede har jeg nu fået en mindre hængerumpe i hihi og selv på barmen er jeg på bare 6 uger gået fra en str. JJ 110 til en H 85 wow aner ikke lige hvad der er sket der.
For min barm er en der er arvelig og derfor stadig vokser og vokser, og jeg har aldrig før kunne tabe mig på barmen.
Ser frem til at komme ned på de 70 kg for så venter der en reduktion af barmen som jeg er henvist til at få ordnet for nogle mdr siden men de vil have jeg er nede på 70 kg og max 75 før de vil gøre noget.

Jeg er bare så glad for mit nye liv og der er fuld skrue på.
Der sker en masse og jeg fortryder ALDRIG at jeg har fået en gastric bypass, det er det bedste jeg har gjort for mig selv nogensinde.
Hug fra
Susanna

Bimse
Hej Henriette.

Jeg undrer mig.... Jeg er selv overvægtig og forsøger at komme af med nogle af de mange kilo. Jeg talte med sygehuset, som foreslog om en sådan fedmeoperation var noget for mig.... Jeg er, som jeg vist også før har nævnt, ikke særlig begejstret for tanken.
Motivationen denne gang skulle jo være at jeg så kom så langt ned i vægt at jeg kunne få fertilitetsbehandling.
MEN MEN MEN - så fortæller lægen på OUH mig, at vælger jeg en sådan gastric bypass, så må jeg ikke blive gravid i to år efter????????????? Og så er det jo så jeg undrer mig over at det er okay du er gravid - for det har du da vist godt nok ikke fået hjælp til, men det kan vel i princippet være ligegyldigt hvordan baby er kommet derind???????
Ja, jeg undrede mig bare?
Men stadig: FEDT du venter baby og FEDT du har smidt alle de kilo.
Bimse.

HenrietteHall
Det er ved at være et stykke tid siden jeg har været på, så derfor svarer jeg først nu..

For at tabe de 8%, var jeg på pillerne Reductil og prøvede ellers at spise sundt og uden for mange kulhydrater.. Har ikke mirakel kuren, for jeg tror det er meget individuelt, hvordan forskellige kure virker på folk..

Anbefalingen for graviditet er (på Mølholm) at man venter til 1 år efter operationen.. Men hvis man bliver gravid før, så skal spunken nok klare det, for den tager næring først og så får man selv bagefter.. Så det er en selv det går ud over og ikke barnet.. Vi startede før med projektet, fordi jeg har alderen imod mig (bliver 33 til september).. Og så har jeg læst om rigtig mange, som er blevet gravide indenfor ½ år, hvor det er gået godt, så jeg var ikke så nervøs..

Men jeg ved ikke hvordan det er med fertillitetsbehandling, men har da hørt om en som fik hjælp 4 mdr. efter hendes operation, så det med 2 år, lyder lidt underligt.. Men måske hun betalte selv eller noget..

Min dreng (ja, 2 scanninger tager vel ikke fejl Grin ) ligger faktisk i den høje ende vægtmæssigt, så han tager rigtig godt på.. Det er bare dejligt at vide, når man har været nervøs for det pga. operationen.. Men det er åbenbart ikke et problem Smile

Dejligt at høre om andre der har fået operationen!!! Og rigtig dejligt at det er gået godt og I er glade for den!!!
Knus Henriette

SanneH84
Hejsa alle...
Jeg går med tanken om at opsøge læge med ønske om denne operation. Men hvor svært at det at få en henvisning fra lægen?
Har i selv betalt. Jeg vejer 60 kg for meget og jeg VED (trods mine kun 25 år) at jeg ikke er i stand til at tabe mig. Jeg har altid været overvægtig og har hele mit liv kæmpet med vægten som i alle andre har.
Derfor tænker jeg nu at jeg gerne vil have en løsning der holder og kan hjæpe mig resten af livet og give mig livskvalitet!

Ice
Hej SanneH84

Jeg mener at have læst et sted at man skal have en rigtig høj BMI og så kan de vist gå ind og tage stilling til en henvisning til gratis operation men jeg mener bestemt også at de forlanger at man skal tabe sig noget selv uden at være helt klog på det emne.
Jeg synes bare at du skriver at du VED du ikke kan tabe dig. Det lyder lidt som du har opgivet det og bare ladet stå til. Jeg VED at jeg godt kan tabe mig men det er når jeg har fundet min "ryggrad" for man ved jo godt hvad der skal til selvom det er pisse svært og man vil jo helst tabe 20 kg på en måned. Jeg er selv meget overvægtig. Jeg har både set positive og negative historier mht operationen. Der er 2 personer hvor de har fået foretaget den og så bare har troet at jamen så er alt godt men bare fortsat i deres gamle livsstil. Og så var den operation ikke en fis værd. Selvfølgelig er den sikkert rigtig god for de fleste. Jeg tror bare at man også skal have sit "hoved" med og lægge vanerne om selvom det er skide svært. Og jeg har også kæmpet, ja sikkert de fleste herinde med vægten men jeg har næsten lige fundet den rette hylde mht pco kost. Det havde jeg ikke rigtig tænkt over før at det kunne have den store betydning for at man kunne tabe sig.
Held og lykke med hvad du nu beslutter dig for trodsalt Smile
Har prøvet at blive gravid i 8 år uden held, men har ikke mistet håbet endnuSmile

Nibe
Hej med jer alle.

Jeg tænker om gastric bypass - hjælper det på de andre følger af PCO´en så som hårtab, hårvækst på de uønskede områder - urenhud osv osv. Har også læst at man som PCO pige har en forøget risiko for hjerte karsygdomme, diabetis mm. Er er følger af overvægten eller pco´en, for hvis det er PCO´en, afhjælper en by pass så disse følger....
Der er flere og flere omkring mig der får lavet disse by pass og jeg må indrømme at tanken er begyndt at rumsterer at det måske kunne være noget for mig.

annatut
Ved godt det er længe siden at emnet startede men ja jeg er nu indstille til forundersøgelse hvor den endelige beslutining om opperation afgøres det sker den 19 oktober fra kl 08.30 jeg er blevet indstillet af min læge da han mente det var en vej der kunne hjælpe og han roste mig for han vidste jeg virkelig har kæmpet sejt og længe men med ulige resultat. Er meget spændt på hvad den næste tid bringer.
Pco men fik en datter i 03, har der efter haft en drøm om et barn mere, men nu står der snart 36 på min alders att, og datteren bliver 10 i år, så realistisk nej, det er det nok ikke, det har været svært. men jeg er mor og glad for det.

Meier
Jeg er helt enig med BKL - Fingerscrossed alt for at det går godt og at det bliver som du ønsker Smile
Redigeret af Meier d. 27-09-2010 10:54
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

anjavj
Et godt stykke tid siden med denne tråd.. Men tænker bare på jer som har fået en gastric bypass hvad vejede i da I fik den? Og hvor meget har i forsøgt med hensyn til vægttab inden i blev henvist?

Jule-baby
hej jeg keder en pco pige der har fået den, og hun blev overvægtig og fik pco, og det forsvandt da hun tabte sig... så det var super dejligt.... jeg tror meget det har noget at gøre, hvis man altid har haft ureglmæssige mens. eller det er noget man har fået ved at tage på.... held og lykke knus
3 års kamp er vundet JEG ER GRAVID Grin

HenrietteHall
Jeg vejede 140 kilo og ligger nu omkring 85 kilo.. Tog på under graviditeten, men de er snart smidt igen Smile

Det der er med operationen er at det er en HJÆLP til vægttab, hvis man bagefter stadig spiser sukker og fedtholdigt mad, så tager man på igen.. Her i Holstebro er der en gruppe for opererede og de har i gennemsnit tabt omkring 40 kilo og holdt vægten.. Der findes dem, hvor det ikke hjælper men det tror jeg ligeså meget, at det er fordi det måske er en dybere liggende spiseforstyrrelse..

Operationen har reddet mit liv, men jeg skal stadig holde øje med hvad jeg spiser..
Knus Henriette

hult
I AFTEN:

om fedmeoperationer

Fede tider
DR1 Dokumentaren: 23. februar 2011 kl. 20:00 på DR1

http://www.dr.dk/...095742.htm

http://www.hultshome.dk
anjavj
Jeg så dokumentaren fede tider, og efter dette overvejer jeg ikke længere at få lavet en gastric bypass.. Der er åbenbart ikke forsket særlig meget i dette. Især ikke hvad der kan ske med kroppen mange år efter denne operation. Det er tankevækkende, og jeg vil ikke ligge krop til så.

Selmaaaa
Hej med jer! Diskutionen er altså allerede lidt død her Smile Men jeg tænkte måske bliver det nyttigt for nogen efter operationen. Jeg har set denne pyramide her: http://www.nordba...ab-kirurgi

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gastic bypass, metformin gravid?? Overvægtig med PCO 1 28-03-2012 17:18
Graviditet efter Gastric Bypass operation Overvægtig med PCO 7 22-10-2011 18:59
GASTRIC FORBANDELSE Overvægtig med PCO 10 02-10-2009 20:17
Gastric Bypass Diverse - PCO 7 29-04-2008 21:03
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.