12. November 2019 08:59:48
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28797755
5919 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Slanke pille
annatut
Hej jeg har talt med min læge der nu er begyndt at tale om at han muligvis godt vil udskrive en recept på slankepiller til mig dajeg har kæmpet længe med vægten uden stort held med at tabe mig, vil gerne høre jeres mening om en sådan hjælp jeg vil dog lige fortælle at jeg dagligt går lange ure, forsøger at spise sundt, dog smutter der af og til noget mindre sundt ned, men det er vel menskeligt og vi pco piger har jo ofte en sød tand.Blush
Pco men fik en datter i 03, har der efter haft en drøm om et barn mere, men nu står der snart 36 på min alders att, og datteren bliver 10 i år, så realistisk nej, det er det nok ikke, det har været svært. men jeg er mor og glad for det.

melinka
Hejsa.
jeg er ikke tilhænger af slanke piller, men hvis det er den eneste udvej
så syndes jeg du må gøre op med dig selv om den er den vej du vil gå.
jeg kender et par piger der har gået den vej, men efter at de er stoppet med at tage at tage pillerne, er kg lige så stille kommet på igen og det er endda med et par.
extra.Sad

nu skriver du , at du har en sød tand, er du på Metformin, for efter jeg er startet på dem har jeg ikke denne søde tand mere. Så jeg syndes de er godeHugThumbsup
Redigeret af melinka d. 27-04-2009 10:35

Fnullerinde
Må nok osse lige tilføje at jeg ikke tror at en gå-tur gør det for dig.. Wink
Du skal have din puls i vejret for at kunne se resultater... Og de dage du har "syndet" bør du faktisk have din puls oppe i lidt længere tid ad gangen.. Smile
Slankepiller?? Er det stofskiftepiller eller er det Metformin du mener.. disideret slankepiller findes de?? Hvis hvad hedder de så? Blush

PCOpigen
Jeg har prøvet Reducil gennem 3 mdr, men de hjalp kun den første uge, og det var pga alle de bivirkninger der var. Jeg vil ikke anbefale slankepiller til nogen.... tror de skader mere end de gavner.

Vi må være hårde og spise sundt og dyrke en masse motion Smile
Har i 2008 fået kontateret PCO og har ALLE bivirkningerne. Kan fornemme at PCOen er kommet snigende de sidste mange år, og nu har det helt taget overhånd. Jeg skal tabe 70 kg men synes det er MEGET svært.

jc6700
annatut skrev:
smutter der af og til noget mindre sundt ned, men det er vel menskeligt og vi pco piger har jo ofte en sød tand.Blush

Kan ikke lade være med at studse over denne sætning. Man skal også passe på ikke at give pco for meget af skylden. Jo mindre du spiser af dette mindre sunde, jo mindre vil trangen blive. Det er en selvforstærkende ond spiral.

Nå, nu til spørgsmålet om slankepiller. Jeg har prøvet Acomplia, og fy for pokker hvor var de tnogle lede bivirkninger. Det værste jeg havde var følelsesforstyrrelser. Jeg fik simpelthen spasserhænder. Nogle gange reagerede de bare ikke som de skulle. Hertil kommer at de var dyre 27 kr. om dagen, og endelig så virkede de egentlig ikke. tabte kun 1-2 kg.

Hanne123
Kan godt forstå, du er ved at være klar til, at prøve slankepiller. Det er hårdt, når man ikke syntes der sker en dyt, når man ellers syntes man gør en indsats Hug

Jeg vil anbefale dig, at hoppe med på Stines kursus i stedet. Se hendes indlæg herinde ... hun har hjulpet mig i gang, og jeg har aldrig tidligere fået så god vejledning!!

Knus fra Hanne
Redigeret af Hanne123 d. 27-04-2009 14:54

http://www.GreveAlternativ.dk
jensen4
Har aldrig prøvet slanke piller.
Men går til lægen hver 14 dag ca. til vejning. og ved hun fra råder det, for man kan nemt tabe sig meget, men når man stopper med pillerne tager man det hele på igen + lidt extra.
Jeg har også en sød tand, har været på metformin, men det hjalp slet ikke.

jeg har i stedet lagt min kost helt om, fundet ud af hvorfor jeg bliver lækker sulten, og fundet ud af hvad jeg ikke kan tåle, eller hvad jeg fik forstoppelse af som ung, for der led jeg af forstoppelse i flere år.

SÅ et godt råd fra mig er: få hjælp af din læge, gå til real mæssigt tjek, jeg har prøvet både hver 14 dag og hver 3 uge men det bedste for mig er hver 14 dag.

Og så har jeg fundet ud af at jeg får den søde tand, hvis jeg ikke spiser lidt hver 3 time. så spist lidt frugt eller et stykke rugbrød. og drop, hvidt brød og kerne brød. min morgenmad består af 1 stykke rugbrød med ost lige meget om det er hver dag eller weekend. Smile

fået konstateret PCO for lidt over 2 år siden, og har her sidst i April fået min første mens. i 3 år. er i homon behandling og skal ha en kontrast undersøgelse af min livmoder for at se om der er fri pasage 30.april. Smile

melinka
Har lige hørt at der kommer en ny slankepille til håndkøb,
hvad syndes i om detConfused
jeg syndes ikke godt om detBlush

hult
Ja, jeg skulle ikke nyde noget bare ved at læse om bivirkningerne, siven af fedt fra endetarmen og presserende trang til at gå på toilettet.

BT skriver i dag om pillen her
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Lisette
Og jeg har hørt, at man kun taber sig måske 3 kg på et år?? Det er i hvert fald meget lidt i forhold til motion og sund kost... Og metformin, hvis man behøves/kan tåle det... Pfft
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Lisette
Ydr, nu så jeg lige linket... Det lyder klamt, men selvfølgelig også lovende, men jeg har aldrig været vild med at begynde på sådan noget medicin, man ikke har de store erfaringer med... Der kommer altid bivirkninger, men måske, når man har lidt mere erfaring med det?... Hug
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

annatut
Hej jeg vil lige fortælle at det er min læge der foreslår en slanke pille og der til er det så at han ikke har en brik forstand sådan virker det mht pco, jeg bruger nu min sunde fornuft og vil ikke have en slankepille, jeg vil da gerne at der kunne findes en vidunder kur der virkede nu og her i alt evighed, men sådan er det jo ikke, jeg er i dag blevet vejet hos den lokale sundby butik og desværre sagde vægten 91 kg men de skal bekæmpes og det bliver uden slanke pille, da giver da for mange bivirkninger. tak for alle de ting i har skdet har sat nogle tanker igang.SmileSmile
Pco men fik en datter i 03, har der efter haft en drøm om et barn mere, men nu står der snart 36 på min alders att, og datteren bliver 10 i år, så realistisk nej, det er det nok ikke, det har været svært. men jeg er mor og glad for det.

Tvillingemor
hult skrev:
Ja, jeg skulle ikke nyde noget bare ved at læse om bivirkningerne, siven af fedt fra endetarmen og presserende trang til at gå på toilettet.

BT skriver i dag om pillen her

Kan ikke lade vær med at kommentere det du skriverSmile Jeg er ikke tilhænger af pillen, men de bivirkninger opstår jo KUN hvis man spiser fed mad som det står i artiklen,....og det gør man vel kun første gang til man mærker hvad der sker, også spiser man nok sundt fremoverGrin som der iøvrigt står man skal for at pillen har sin effekt, så det netop ikke skerGrin Mon ikke det er for at få folk til at spise sundt fra starten, for ellers er der jo ingen grund til at være på kur og spise sundt og tage slankepillerSmile

Hug

icegirl
jeg har prøvet slanke piller i tons vis , jeg er faldn om ind i en butik
besvimet på trapper, sovet i 36 timer og diverse bivirkninger bare ikke tab af kg Sad men jeg den nye slanke pille hedder alli er lige nøjagtig som xeniel og dem tager jeg en gang i mellem , men den ny slanke pille er til dem der spiser fedt mad for den udskiller 25-30% af fedtet fra maden og hvis man spiser meget fedt mad så får man meget tynd mave , som kaldet fedt dieri, de virker ik en skid når man spiser sundt og fed fattig mad for så er der ikke noget fedt at tage af , jeg tager dem kun når jeg ved jeg skal spise fed mad ex til fest osv så ved jeg jeg ikke indtager så meget fedt i kroppen .
men som nok i alle er enig med mig om så er motion og sund kost nøglen , jeg tro de piller er kun egnet til dem der ikke kan holde sig fra fed mad og slik osv , men det er så træls for dem at tage pillerne hehe for man har tynd mave hele tiden og man bliver meget meget øm i bagenden efter pr dage lolShockGrinBlush
men jeg er s en af dem der overvejer mange drastiske måder at tabe mig på fordi jeg motionere hver dag i 2- 2½ time spiser sundt og er meget aktiv men jeg taber mig ik 1 gr , så kan godt forstå mange overvejer den slanke pille men jeg ved for mit vedkommende så virker den ikke , men de siger også at den ik virker på alle så hvis det virker på nogen jamen så er det jo bare FEDT LOL GrinHug
men hvis nogen prøver dem og de virker sige lige til griner Cool

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
hvis man glemmer en pille eller to? Metformin eller anden medicin 3 14-11-2013 22:04
Ømme bryster siden p pille stop d. 1/4-12 Prøver at blive gravid 4 16-06-2012 18:25
Ingen mens i pille pausen?? Forvirret.. P-piller 3 29-10-2011 13:09
Dét at slanke sig - ny herinde Overvægtig med PCO 4 12-07-2010 18:01
pille virkning Prøver at blive gravid 4 18-10-2007 11:13
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2