25. Januar 2021 14:09:05
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31028387
5848 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
vægt-øgning af Metformin??
Fnullerinde
Læste lige i en anden tråd om en der havde taget 7 kg på efter start af Metformin.... Blush

Er der nogen der har kendskab til det?

Har selv fået en henvisning til Herlev Gyn amb. hvor der er PCO bevidste folk.. Går selv og håber på at kunne få Metformin da jeg får muskelsmerter efter træning.. men hvis jeg ligefrem risikerer at tage det på jeg har tabt ved træning så er det knap så motiverende og hvad skal jeg så gøre ved mine smerter?? Frown

Min henvisning er d. 18. maj så er enormt spændt på hvad de finder ud af!!

Krams til alle jer!

Smile

hellepia
Jeg har ikke taget på.. Heldigvis..
Min ernæringsekspert på holbæk fert. sagde ikke noget om vægtøgning ved dem, nærmere det modsatte i starten..

Men jeg er jo ikke læge, og kan ikke lige huske om der står noget om det på indlægssedlen.. Frown

Lisette
Jeg tror, det er meget sjældent, man tager på af det. Har i hvert fald ikke hørt om mere end en endnu. Grin
Redigeret af Lisette d. 06-05-2009 13:21
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

cc
Man taber sig af Metformin - alt andet lige. Det er et rigtig godt præparat. Har muskelsmerterne efter træning at gøre med PCOen?

Lisette
Jep Cool
- læs evt. tråden under træthed, der hedder fuldstændig energiforladt
Redigeret af Lisette d. 06-05-2009 16:56
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

cc
hvad er grunden til dette?

Karina
jeg har i hvert fald kun haft glæde af metformin med hensyn til vægttab på ca. 25kg, men det skulle kombineres med sundt mad og motion... Wink som en hvilken som helst anden kur...Smile

har forsøgt at tabe mig flere gange førhen men efter 5-6 kg så kommer jeg ikke videre, her hjalp Metforminen mig - det er jeg overbevist om...Grin
Redigeret af Karina d. 06-05-2009 16:56
Har en dreng fra november 2009 vha ICSI

og har siden forsøgt at få nummer to.

skal nu igang hos Ciconia med ICSI efterår 2014.

Fnullerinde
Pyyyha!! Smile Jamen så vil jeg da helt sikkert afprøve det hvis jeg får det tilbudt som et subliment!

Tak for jeres svar! Rose

Fnullerinde
Her halvandet år efter... Nu på Metformin... Smile

-Vejer pt 62 kg og vil prøve at holde jer informeret om evt vægttab/ øgning... da jeg ikke ændrer på min kost som den er lige pt..

Grunden til at jeg først er kommet på Metformin nu er at min læge ville ha udelukket at mit blandt andet høje blodtryk ikke udløstes af fejl i mine nyrer.. så skulle ha foretaget en renografi..

Alting var fint.. så nu starter jeg!! Fingerscrossed

Fnullerinde
Bare opdatering!

Hold da biiiiiib hvor har jeg bare haft meget kvalme og ehhh toiletbesøg... Pfft

Tror at jeg allerede kan se det rent figurmæssigt... at min mave ikke er nær så udbulet...... Måsek det bare er ønsketænkning.. min træthed er der desværre endnu.. så er meget spændt.. vejer mig når jeg har været på Metforminen en uge.. så må vi se.....

Knuskrams til jer piger!! Rose

Nuggi
Din stakkel! Men meget spændende at følge med iSmile Jeg skal til gynækolog i morgen og have svar på en masse blodprøver. Derefter henvisning til anden gyn.....og evt. metformin, så jeg vil meget gerne have opdateringer fra dig!

Fnullerinde
Nuggi..

Har osse været igennem en masse blodprøver... Skal nok holde dig opdateret herinde! Smile Syntes selv det er super spændende.. også hvad selve pillen kan gøre hvis man egentlig har levet temmelig sundt til hverdag og samtidig dyrker sport og motion til hverdag...
Måske den intet gør og måske den lige giver det sidste skub som man bare har brug for....

Kæft jeg ofte har fundet det uretfærdigt at jeg har skullet knokle sådan for det hele.. uden synlig gevinst... Sad

Så nu jeg sørme spændt!! Wink

Nuggi
Krydser fingre for dig! Fingerscrossed

skovbrist
Glæder mig også meget til at følge med i, hvordan det går dig med metformin. Jeg har selv lige fået konstateret PCOS og har fået en recept på metformin. Er meget spændt på, om det har nogen virkning på mig Smile

Fnullerinde
HRRRRMMMFFF!! og PFFFTTTHH!! Angry

-Har ikke mistet så meget som et gram fedt.. ha ha!! Stadig står vægten på de ca. 62 kg... Så udover mavekneb og kvalme ( som ikke fjernede appetitten! ) Wink Har jeg ikke kunnet mærke forskel.... Dog er det somom at mit fedt har flyttet sig lidt fra mavsen.... vægtmæssigt vejer jeg det samme.. men udseende mæssigt.. så syntes jeg altså at jeg har tabt mig... På et tidspunkt krammede min datter mig (uvidende om Metformin og vægttab... ) og hun kom med flg kommentar.. Mor du er blevet mindre om maven!! Thumbsup

så måske Metformin bare laver en ændring til at tarmene ikke optager nær så meget sukker som førhen.. og istedetfor så nyder musklerne godt af det... som jo osse er meningen!! Smile

Hvad træthed angår.. så er den der stadig!! Men nu det jo heller ikke det fedeste og mest motivernende vejr!! Blush

Vender tilbage igen på onsdag.... Smile

Fnullerinde
Skovbrist.. Smile

Lyder spændende med dig og ny diagnosticeret! Skriver du ikke osse dine observationer herinde så vi kan få glæde af det!!

Knus knus fra mig

Rose

Fnullerinde
-Nu med bumser! Confused

Smile

micha
Hej

He, hav lidt tålmodighed. Jeg tabte 10 kg over ½ år, min hud blev fantastisk meget bedre og min menstruation regelmæssig. Men det kræver lidt tålmodighed kombineret med sund madfornuft og motion.

God vind fremover - Micha
Fik konstateret PCO i 2004, men har vidst at der var noget galt siden mine tidlige teenageår. Er nu i fertilitetsbehandling på Herlev Hospital.

Fnullerinde
Tusinde tak Micha!! Smile

Ændrede du heller ikke dine kost vaner? Jeg har altid spist sundt.. og går meget op i det... så er virkelig spændt..

Forventer heller ikke at blive en sylfide med det vums.. men kunne være sjovt at høre hvordan du tabte dig dine 10 kg..

Knus knus fra mig Rose

micha
Jeg tabte de 10 kg uden kostomlægning, (det var for 5 år siden og inden jeg kendte til PCO-kost), så det må udelukkende have været medicinens skyld.

Jeg begyndte i samme periode for første gang at få mæthedsfornemmelse - hvilket jeg ikke har haft siden mine tidlige teenageår!!! Ellers fortsatte jeg med min almindelige motion, som er gang (dyrker ikke anden motion).

Knus fra Micha
Fik konstateret PCO i 2004, men har vidst at der var noget galt siden mine tidlige teenageår. Er nu i fertilitetsbehandling på Herlev Hospital.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Metformin uden graviditetsønske? Metformin eller anden medicin 7 05-06-2014 13:39
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke