24. August 2019 14:00:52
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28527822
5961 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Mayonnaise, smør og hytteost
conni
Hej hej
Jeg er i gang med at finde ud af, hvad jeg må spise i forholde til min Pco. Jeg syntes godt nok, at det er en smule svært, da der er en del madvarer, som jeg ikke kan finde i GI-tabeller.

Jeg vil derfor høre jer.... må vi pco piger spise ketchup, pølser, mayonnaise, smør, hytteost? og hvad med gråstensalater - hønsesalat, rejesalat, kyllingsalat.. ?

Lige en sidste ting - hvordan kan i se på madvaren, når i køber ind, at den har et for højt GI, uden af have en tabel i hånden? fx læste jeg et sted at det var bedre at spise alm dressinger i stedet for light( her tænker jeg thousand island), da der var for meget sukker/stivelse i light produktet. Er det rigtigt?

Det er lidt mange spørgsmål, men jeg håber i kan hjælpe mig!!!!!

hilsen en Pco-nybegynderSmile

Fnullerinde
Kan ihvertfald sige at ketchup er spækket med sukker.. så den er et nej.. Wink

Pølse.. kommer nok an på om det er en kyllinge eller svine...

Samtlige mayonaise og salater med dette i er nok heller ikke lige sagen hvis man vil tabe sig...

Mvh Heidi

Smile

forglemmigej
Det kommer an på, om du skal tabe dig eller bare vil kende GI'en. Nogle af de ting, du spørger om, er jo ret energitætte Grin
Ketchup er udelukket, medmindre den er sukkerfri, men de andre ting burde ikke give en voldsom blodsukkerstigning. Check dog lige, om pølserne indeholde store mængder hvedemel og vælg nogle med en høj kødprocent.
Det er korrekt, at f.eks. light dressinger ofte har et højt GI. Fedtet skal jo erstattes med noget, og det er ofte sukker Frown
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

conni
Jeg burde måske have skrevet, at jeg ikke skal tabe mig, men er i gang med at lære Gi-tabellerne.

Jeg lever i forvejen meget sundt, og er bevidst om hvad jeg spiser. Vi er nemlig i gang med at prøve og blive gravide, og jeg har kun haft min menstruation en gang siden p-pille stop i August 08.

Jeg er begyndt på hormonbehandling(menopur), og jeg har nu besluttet at prøve med en kostomlægning, efter at have læst en del om, hvordan det hjælper rigtig mange Pco'er.

Tusinde tak for jeres svar. Det hjalp meget.

Jeg er lige lidt mere nysgerrig....Wink
Hvor mange stk. rugbrød spiser i dagligt(gennemsnit)?

Kh Conni

Brittfp
Jeg faldt lige over din tråd. i følge Charlottes anden bog Spis maven flad (forfatteren til Spis dig gravid) må man gerne spise k salat og grastensalater, men den er ikke skrevet til pco-piger, så kig på indholdet inden du vælger. Jeg spiser et stykke rugbrød om dagen
Fik konstateret PCO i 2004 i forbindelse med graviditetsønske. Symptomerne har været der siden jeg var teeenager, så jeg har vel levet med det størstedelen af mit liv. Ved hjælp af metformin og motion er jeg nu mor til to dejlige drenge på henholdsvis 4 år og 7 måneder

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Smør og Fiberdrys PCO Brevkasse 2 02-03-2013 16:24
Lätta Smør Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2013 14:04
smør?? Kan jeg godt spise...? 2 12-09-2010 12:51
Mælk, smør, creme friace??? Prøver at blive gravid 1 03-08-2010 19:06
smør?? Kan jeg godt spise...? 3 09-07-2010 07:05
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?