15. Juli 2020 03:03:20
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29825336
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Går flad efter motion
hult
123mille skrev:

EN anden ting, jeg også meget gerne ville høre ad om er, hvordan andre har det, når I dyrker motion - altså bagefter tænker jeg??

Jeg er altid blevet dårlig når jeg har forsøgt at motionere, fået det skidt og blevet sulten og så træt at jeg var ved at vælte! Så jeg er startet ca. 1000 gange og har så opgivet igen!

Men - nu efter jeg har været inde hos Svend Lindenberg og han har fortalt mig hvordan jeg kan komme i gang på en stille og rolig måde, går det og jeg har nu i 5 dage cyklet på motionscykel UDEN at få det skidt og jeg øger tiden hver dag.

Jeg er simpelthen startet så meget i det små at andre måske ville mene at man lige så godt kan lade være, første dag kørte jeg 10 minutter med laveste belastning og med en puls på ca. 100 og så stoppede jeg. Næste dag 12 min, samme belastning og puls, næste dag 18 minutter (fordi jeg havde så travlt med at glo TV samtidigt!) og de 2 sidste dage 20 min hver dag, stadig med lav belastning og puls liggende på 100 og jeg har det rigtigt godt.

Jeg har lavet et regneark, med titlen "Tour de PCO- Viljen til Sejr" og der skriver jeg hver dag ind hvor langt, hvor længe, hvor meget, vægt, osv. og det er meget motiverende og jeg glæder hver morgen til at skulle tage dagens tur. Smile

Det kommer til at tage tid at nå det maksimale, som Svend foreslog var 45 min 3 gange om ugen med puls på 80-100, men jeg skal nok nå derhen og have det godt samtidigt.

Håber det kan hjælpe lidt til at komme i gang.

Status: 5 dages cykling = 28 km og 1:20 t/m motion
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
123mille
Hi - ej det er jeg vild med

TOUR DE PCO - VILJEN TIL SEJR!! Hvor godt!

Hmm, så det han siger er faktisk, at man skal begynde SÅ langsomt op, at man ikke blir skidt! Det er jo interessant, for jeg har altid hørt, at man bør få sved på panden.

Forresten - hvor ER jeg bare glad for at læse at din historie minder om min omkring motion. Jeg har ALDRIG fattet dem som har sagt, at nej da, de har det skøøønt efter motion ("du ved, lige op og børste tænder og så ud at løbe - så er jeg frisk" øh what har jeg tænkt) og at det har givet dem mere energi...

Det som der så også lige er humlen er, hvornår jeg finder TIDEN. Jeg kan jo ikke løbe mens jeg har pigerne (de er for små at tage med og for små til at være alene i fx 10 min)... hmm det må jeg lige tænke over, og så se om jeg ikke kan finde et godt løbe-program...

Ej, ved du hvad... jeg har sådan nogle "langtids-mål" med mit liv, som jeg gerne vil indfri hen-ad-vejen. Det første var at blive bedre til at styre min økonomi, og det er lykkedes såå godt! De andre ting har været kvitte rygning og begynde at dyrke motion (helst løCool og jeg tror jeg er ved at være parat til de to sidste...

JO jo, kvindernes "midtvejskrise" kan sørme også resultere i noget godt.

Nå - anyway, har du mulighed for at vise mig dit skema?? Og har du pulsmåler på? Ved du hvor jeg kan læse noget mere om puls?

TUUUSIND tak for dit svar!! Du kan tro jeg blev glad for at læse det!

Hellar
Hej 123mille!

Du skriver at du vil finde et godt løbeprogram ... Jeg har fundet et som jeg synes er godt. Hvis du er interesseret kan du finde det på www.iform.dk under løbeprogram for begyndere. Det tager vist nok 12 uger at gennemføre men man kan jo gentage et par uger hvis man synes det passer bedre. Jeg nåede desværre kun halvvejs igennem så fik jeg betændelse i benet og måtte holde pause ... desværre er jeg ikke kommet igang igen (endnu Wink) Men det starter også med forholdsvis små krav ... noget i stil med gå 5 min, løbe 1 min, gå 5 min, løbe 1 min. de første gange.

Held og lykke med "langtids-målene" Wink

hult
123mille skrev:
Hmm, så det han siger er faktisk, at man skal begynde SÅ langsomt op, at man ikke blir skidt! Det er jo interessant, for jeg har altid hørt, at man bør få sved på panden.

Nå - anyway, har du mulighed for at vise mig dit skema?? Og har du pulsmåler på?

Jeps, det er hvad han siger, så stille og roligt som muligt for at undgå at kroppen "bliver sur" Wink En puls på omkring 80-100 var hans råd, men jeg kan ikke holde min nede, den ligger meget stabilt på 100-110 imens jeg cykler. Og ja der er pulsmåler på min cykel.

Har du ingen mulighed for at træne hjemme når du har de 2 små du ikke kan gå fra?. Jeg har købt en Kettler Motionscykel, men mener at man kan leje motionsudstyr også. Så kunne du jo træne og se efter børnene på samme tid.

Jeg er ikke til løb, puha, bliver totalt slidt op, får ondt osv. - siger altid at jeg kun løber hvis der er nogen efter mig! Wink Med cyklen kan jeg motionere uden at få ondt og få sidestik, ondt i knæene osv.

Mit skema er ikke noget specielt, det er bare med datoer på hvor jeg indskriver data og så ligger det tid og distance sammen, så jeg kan se hvor længe og hvor langt, ligesom for at opmuntre mig selv Grin

Held og lykke med det hele
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hårtab efter kostomlægning (og Pergotime) Hårvækst og hårtab 5 27-05-2014 15:46
Ang. Kinaradiser og GI efter tilberedning PCO Brevkasse 3 12-03-2014 14:47
PCOS efter overgangsalderen - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 24-02-2014 21:29
Metformin efter graviditet ?? Metformin eller anden medicin 2 30-08-2013 22:30
Flad-mave-Isdessert - Ny opskrift! Opskrifter 1 04-08-2013 09:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0