22. Oktober 2019 00:14:44
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28716204
5928 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
"Gamle pco'ere
Helle F
Er der slet ingen "gamle" pco'ere her, som prøver at få børn eller har fået børn i en sen alder?

Jeg er selv 42 og har været på Diane Mite siden jeg fik konstateret pco, så jeg havde opgivet tanken om børn.
Nu kommer tanken så snigende igen, efter at jeg har hørt om Metformin, kostomlægning og motion.... måske er der en chance alligevel..... Selvom jeg er "gammel"?

K.h. Helle.
Fik konstateret PCO i 2003, var normalvægtig og fik/får Diane Mite mod uren hud og hårtab, så ingen børn... Har taget 8 kilo på, på 2 år uden grund og fået mange symptomer, men har først nu, fået info om følgesygdomme og vigtigheden af motion og kost.

micha
Hej Helle

Jeg er 37 og startede behandling for et år siden, foreløbig uden held. Min mand er 39 og har svingende sædkvalitet.Har været gennem 3 IUI og 1 IVF, skal snart starte på næste IVF.

Har dog først omlagt min kost i maj, så jeg håber, at kosten vil hjælpe på chancen. I hvert fald har det hjulpet på mit svingende blodsukker og fedtet på maven :-)

Knus Micha
Fik konstateret PCO i 2004, men har vidst at der var noget galt siden mine tidlige teenageår. Er nu i fertilitetsbehandling på Herlev Hospital.

smedeboel
ved ikke hvad du kvalificere som ældre, men bliver snart 32 år og har prøvet siden 2001 af blive gravid.
fik først konstateret Pcos i 2007 og fik svar fra lægen om af jeg bare skulle tabe mig, så her står jeg nu.

www.123hjemmeside.dk/smedeboel
Sofusmoar
Hej Helle,
Gammel og gammel Smile Jeg er 39 og har været i fertilitetsbehandling i 9 måneder (4xIUI) og jeg fik først af vide ifm. med det at jeg var PCO (fra jeg var 17 til nu har jeg "bare" været en tynd pige med mens problemer og lidt overprod. af mandligt kønshormon) og jeg blev også rigtig vred og trist... følte jeg havde spildt alt for lang tidSad Først efetr 4 neg. foprsøg gik det op for mig at jeg selv kunne gøre noget .. nemlig ændre min kost.. og det startede jeg på i Maj og jeg ved ikke om det har hjulpet, men ved mit 1. IVF for 5 uger blev jeg gravid Grin
Jeg tror på at kost og motion hjælper et langt stykke af vejen, og jeg kan varmt anbefale "Fra barnløs til frugtbar " af Tine Grandjean... den hjalp mig meget...
Knus Line
Normal vægtig 39 årig med barn fra 2006 som vi fik på naturlig vis. BMI 23
3XIUI og 1.IVF på trianglen. NU GRAVID Grin Termin slut April 2010

Hanne123
Jeg ved heller ikke helt om jeg er gammel endnu Wink men jeg nærmer mig hastigt de 36.
Jeg har 2 børn, som er "hjemmerul". Første gang vidste jeg ikke jeg havde PCO, men har alligevel spist næsten rigtigt, motioneret en del og fået div. alternativ behandling.
2. Gang havde jeg PCO diagnosen og fik metformin, hvorefter jeg blev gravid.

..og nu er jeg gravid igen. Uden metformin, men med PCO rigtig kost og
godt med motion + zoneterapi.

Jeg er helt sikker på, at motion og den rigtige kost er det der skal til. Håber din drøm også går i opfyldelse!!

-Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
Lisette
Du er slet ikke gammel i dagens Danmark! Du kan jo stadig leve mange år, mange flere end kvinder kunne i gamle dage, så jeg synes da helt sikkert ikke du skal give op! GO FOR IT! Grin
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Sofusmoar
Hej Helle F
Jeg glemte lige at fortælle at jeg har læst artikler om at vi PCO'er ofte går i overgangsalder meget senere end andre kvinder... min mor fik af vide af en gyn. da hun var 57 år at hun altså skulle huske at bruge præv. for hun ku stadig blive gravid ku han se.. (ved ikke om hun var PCO, men hun har i hvert fald mange af symptomerne) så jeg syens også du skal kaste dig ud i baby-projektet hvis du har lyst..
hilsen Line

Sofusmoar
Her er linket til artiklen fra pcoinfo med de 2 positive ting om Pcoer:

http://74.125.77....&gl=dk

f.eks:
PCOS-ægkvalitet?
PCO-æggestokke indeholder rigtig mange fine æg. De behøver bare hjælp til at nå frem til modning og ægløsning. Herefter er ægkvaliteten og graviditetschancerne ikke nedsat når man har PCOS.

Og så lige 2 positive mere:
PCOS-æg holder ægkvaliteten længere op i alderen.
PCOS-kvinder kommer senere i overgangsalderen.

majadina
jeg er 34 år ung og vi har en datter på 5 (6 til januar).
jeg var i hormonbehandling i knap 3 år og var sygn fysisk og psykisk 2 af årene.
Vi8 har prøvet med barn nummer 2, men med de mængder jeg skal have og så dårlig jeg bliver psykisk og fysisk, er det simpelthen ikke fair over for vores datter.
Så det er udelukket.

glædes dagligt over vores perfekte prinsesse........Hug

www.zaturn.dk
majadina
Og så lige 2 positive mere:
PCOS-æg holder ægkvaliteten længere op i alderen.
PCOS-kvinder kommer senere i overgangsalderen.

[/quote]

jeg har kun oplevet det modsatte, ved du hvilke undersøgelser og tal - der ligger bag?

www.zaturn.dk
majadina
JEG ER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SKRUK.

bare med, at komme igang, før det er for sent Helle.

www.zaturn.dk
smedeboel
Hej er nu 35 og kæmper stadig, med kg og ønsket om af blive gravid
Faith hope and charity

www.123hjemmeside.dk/smedeboel
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
"Vis bare arme" PCO Brevkasse 2 07-05-2014 22:36
Gynækolog "forudsiger" kommende mens Læge - Gynækolog 5 14-03-2014 16:23
Nyhed med Stevia fra Den Gamle Fabrik indeholder OGSÅ tilsat sukker Kan jeg godt spise...? 1 28-01-2014 20:57
"How to Eat to Get Pregnant" (VIDEO) Artikler, medier og undersøgelser 1 01-11-2013 14:46
Brændte mandler med tykt lag "brændt" Opskrifter 1 23-10-2013 21:41
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176