21. Juli 2019 09:20:30
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28429560
5983 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Alkohol, hormoner & smerter i maven
Cille30
Hej. Jeg vil lige høre om det er overhovedet er sundt for os pco´er at drikke?? altså en gang imellem..

Nu er det sådan at jeg drikker meget sjælden, da det ikke siger mig noget, men engang imellem gør jeg da, tror at jeg drikker 2 gange om året..

Men når jeg har drukket, føles det som om at mine hormoner går amok!! Aner ikk hvorfor & så for jeg så ondt i min mave dagen efter hele dagen lang, også i underlivet!!

For i os det eller ved i hvad det her??

Men 3-4 gange om året, har jeg så mange smerter i min mave, mave kramper, at jeg knækker mig sammen & nogen gange kaster op. fordi det gør SÅ ondt, og jeg er ved at begynde at tude over det fordi det gør så ondt og så de mange smerter. Plejer ikke at have så ondt, havde så ondt for ca 3 uger siden. Så tit plejer jeg ikke at have ondt..

Kender i også til sådan noget??

Knus Cille
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Cille30
Hej Katjamo.

Det er yderst sjælden at jeg drikker, men tænkte bare på alt det sukker der er i det, det kan vi jo ikke tåle og derfor blev jeg nød til at spørge..

Man skal jo have lov til at folde sig ud engang imellem Grin

Neeej jeg vil også få det tjekket, det med min mave ( mavekramper) jeg for..

Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Cille30
Ja, nu er det sådan at når jeg drikker de 2 gange om året, så drikker jeg ikke øl, da jeg ikke kan li, men drinks..

Så ja der er nok meget sukker i det når jeg drikker. Grin
Men skader jo ikke når man kun drikker 2 gange om året Smile

Ja det ved jeg godt, min moster har sukkersyge og når hun drikker for hun lavt blodsukker.. Smile

Kan du ha en rigtig god weekend !! Grin

Helle F
Katjamo skrev:
Cille25 skrev:
Hej Katjamo.

Det er yderst sjælden at jeg drikker, men tænkte bare på alt det sukker der er i det, det kan vi jo ikke tåle og derfor blev jeg nød til at spørge..

Man skal jo have lov til at folde sig ud engang imellem Grin

Neeej jeg vil også få det tjekket, det med min mave ( mavekramper) jeg for..

Hvis du holder dig til ren øl, vin og spiritus er der minimalt med sukker i. Der er fx. kun et par gram kulhydrater i en dl. øl. Alkohol er en energikilde i sig selv, og den fjerne energikilde udover kulhydrat, protein og fedt. Kulhydrater og alkohol er ikke det samme, selvom mange tror det, og alkohol påvirker ikke blodsukkeret.

Hvis man har diabetes og får insulin kan man risikere for lavt blodsukker ved indtagelse af store mængder alkohol, men det er den eneste sammenhæng mellem alkohol og blodsukker der er.

Men det er klart hvis du drikker søde drinks med sodavand, cider, baileys, kakaolikør eller den slags så er der sukker i.

Redigeret af Helle F d. 05-09-2009 20:16
Fik konstateret PCO i 2003, var normalvægtig og fik/får Diane Mite mod uren hud og hårtab, så ingen børn... Har taget 8 kilo på, på 2 år uden grund og fået mange symptomer, men har først nu, fået info om følgesygdomme og vigtigheden af motion og kost.

Helle F
Så vidt jeg er informeret, er øl det VÆRSTE en pco'er kan drikke.

Selv kan jeg slet ikke tåle det.
Fik konstateret PCO i 2003, var normalvægtig og fik/får Diane Mite mod uren hud og hårtab, så ingen børn... Har taget 8 kilo på, på 2 år uden grund og fået mange symptomer, men har først nu, fået info om følgesygdomme og vigtigheden af motion og kost.

Helle F
Vedr. smerter i underlivet... så er jeg også blevet undersøgt for det.

Jeg blev bare spurgt, hvorfor jeg dog troede det var mine æggestokke som gjorde ondt... blev lidt latterliggjort og fik at vide at det var stress i underlivet og fik en pjece med hjem, vedr. strækøvelser og så ellers en besked om at leve et mindre stresset liv....
I mine øjne/ører... bare en sang fra de varme lande, som jeg ikke kan bruge til noget Angry

Cille30
Hej Helle F..

Taak for dit svar..

Ja det er træls at man bliver til "grin" hvis man kan sige det sådan.

Der må jo ligesom være en grund til at man for så mange smerter i underlivet??

Selv jeg forstår ikke hvorfor jeg for ondt..
Jeg for jo også ondt selvom jeg ikke har været i byen og når det er så sjælden at jeg tager i byen sammen med min forlovede og vores venner, så vil jeg da også drikke lidt, også selvom jeg for ondt i maven af det, så er det kun godt at det er engang imellem at jeg er i byen Grin

Er der ikke nogen af jer som for ondt i maven når i har været i byen og for lidt at drikke??

Helle F
Hej igen Cille.

Jeg har store problemer med maven... specielt i forbindelse med alkohol og har søgt ligesindede herinde, men vi to, er vist lidt specielle på det område.

Men.. jeg får også ondt i maven af tilberedt RØD peber, rå løg, kanel, kokos o.m.a.

Vi er meget individuelle.. os pco tøser...
Mit råd er enkelt...: bare undgå de hurtige kulhydrater og udeluk derefter de enkelte ting, du finder ud af, at du reagerer negativt på.
Jeg drak vin og spiste chips forleden... det kostede mig hovedpine og dårlig mave i 2 dage plus en vægtførøgelse på 2 kg. Sad
Kost og motion ER alt, men man kan godt "synde" juleaften og andre mærkedage, hvis bare man genoptager diæten dagen efter... Det er min overbevisning.
Smerterne i underlivet er indtil videre vores alene.

Har du taget P-piller og ikke holdt pause hver måned?

Cille30
Hej Helle. De ting som du nævner, spiser jeg ikke i forvejen.,
Jeg passer på hvad jeg spiser og motion,, men er stadigvæk overvægtig, så kæmper stadigvæk en kamp at få vægten ned igen, men det skal nok komme Grin

Har ikk taget P-piller i 2 mdr, skal jeg snart i gang igen, kan måske være pga af det at jeg har haft mens at jeg har ondt i underlivet ( mavekramper ) Gør vildt ondt Sad Kan være at det er det,, men ved det ikke..
Må bare i gang med p-piller igen, så jeg kan få min mens, og se om hvordan det går bagefter, hvis det bliver ved må jeg jo kontakte lægen Smile

Cille30
Hej Helle ..
For du da ondt i maven af de ting som du nævner til mig??

Helle F
Ja, mavekramper og diarré.

Specielt tilberedt rød peber er slem, men nu har jeg jo så fundet af at visse grøntsagers kulhydrater kan ændre sig ved tilberedning.

Det med p-piller og gavnlig virkning... ved jeg ikke rigtig. Jeg havde aldrig smerter ved menstruation før p-piller, men det har jeg godt nok nu.

Fru Mia
Hej ved indlægget er gammelt men jeg læste lige og kunne forstå du ikke forstår dine smerter i underlivet, men det ersig sådan at hvis du får sukker når du nu har været ude og drikke, kan du få cyster i underlivet som hører til PCO'en og det er dem der giver smerter i underlivet.
Har selv haft det, når jeg havde indtaget sukker, det er ligesom krampe.

Ved ikke om det hjælper dig nu, du har sikkert fudet svar Smile

Cille30
Hej miarosendal.. Tak for dit indlæg.. Okay, nej jeg vidste ikke at det var derfor at jeg fik for meget sukker, men næsten regne det ud, især hvis jeg drikker 2-3 glas, så av av.. Så har jeg bare mave kræmper.. Siger du at grunden til alt det sukker er fordi at cyste som springer eller ryger ned i underlivet?? er ikke lige med.. Ville være dejligt hvis du evt kunne forklare det lidt mere.. Håber ikke at det er for dumt spurgt Grin Har ikke kunne forstå de smerter i mit underliv ( min læge tror at jeg er mærkelig ) men han har heller ikke forstand på pco.. Men døjer med det også selv om at jeg ikke for sukker, spiser kun lidt om dagen og slet ikke. men alligevel kan jeg godt få smerter i underlivet, mavekramper.. Gør sindsygt ondt

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad drikker I af alkohol? Kost og motion 5 10-06-2013 17:41
Bulen på maven Symptomer - Diverse 14 09-06-2013 17:20
Blodprove - hormoner Symptomer - Diverse 4 20-03-2013 19:50
Svedproblem og hormoner? Symptomer - Diverse 8 04-02-2013 20:30
Mine daglige smerter Symptomer - Diverse 11 11-06-2012 07:25
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?