29. Januar 2020 04:11:00
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29060276
5879 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Trist...
dj84
Efter et halvt års ventetid startede jeg i marts ved en gynækolog i Odense for at få konstateret at jeg har pco. Jeg havde alle symptomerne. Overvægt, uren hud og ingen menstruation overhovedet. Efter scanningerne var det tydeligt at jeg havde en masse små ægblære, der ikke voksede af sig selv som i en alm. cyklus. Da vi gerne ville være gravide fik jeg at vide at jeg skulle tabe mig 15-20 kg og det nok ville hjælpe min krop til at "komme i gang" selv med menstruation osv. Desværre var det ikke tilfældet selv om jeg har tabt 16 kg! Der var på et tidspunkt en enkel ægblære der voksede til 18 mm og jeg fik en ægløsningssprøjte - dog var vi ikke heldige! Jeg sagde at vi gerne ville i gang med hormoner osv. Dette kunne ikke lade sig gøre lige pt. da jeg var henvist til gynækologen med henblik på udredning for PCO, men jeg skulle bare bede om en henvisning til fertilitetsbehandling i stedet hos min læge, få lavet nogle blodprøver samt at manden skulle aflevere en sædprøve. Når de havde fået svar på prøverne ville vi blive indkaldt til en samtale, og vi kunne komme i gang.

I dag ringede jeg så til gynækologen og fik at vide at de havde fået svar på alle prøverne, men sekretæren ville ikke give mig svarene - dem skulle jeg have af gynækologen. Så spurgte hvornår jeg kunne få en tid - det kunne jeg d. 28. januar 2010 sagde sekretæren. Jeg var lige ved at falde ned af stolen, og blev helt paf for gynækologen havde lovet at vi kunne starte op her i efteråret! Gynækologen havde oven i købet sat mig på p-piller for at starte en menstraution op - havde kun fået 1 pk. altså til 3 mdr. og vi ville være indkaldt inden jeg havde brugt dem alle sagde hun. Dette fortalte jeg sekretæren, men det kunne hun ikke se nogle steder i journalen. Jeg var bare så gal og samtidig super ked af det for den kedelige besked. Nu ville sekretæren spørge gynækologen om jeg kunne komme ind før, men hun lød ikke særlig optimistisk! Det lød nærmere som om hun bare gerne ville af med mig i tlf. og derfor var det nemmere bare at sige at hun ville snakke med gynækologen.

Nu kan jeg så bare afvente et brev derfra, hvor der enten står d. 28. januar på eller (forhåbentlig) en tid i nærmeste fremtid! Havde bare ikke forventet det svar, når jeg allerede havde ventet et halvt år inden jeg kom ind første gang, men sådan hang det ikke sammen sagde sekretæren, for nu var jeg jo startet på en ny henvisningAngry Jeg var simpelthen så gal, synes ikke man tilbyde sådan en behandling/service. Jeg kunne selvfølgelig bare finde en anden gynækolog, men så er der helt sikkert lang ventetid inden jeg kan komme ind!

Puha...sikke en lang skrivelse, men trængte bare lige til at komme ud med min frustration.
Redigeret af dj84 d. 05-09-2009 08:17
K: PCOS - vægttab på 20 kg. M: nedsat sædkvalitet. beh. sted: OUH 3x hj.rul - neg. 2x IUI-H - neg. 1. IVF - ÆO 14/9 1 æg BP. 29/9 POSITIVSmile Lillemanden kom endelig til verden 13.6.11

Hanne123
Øv- sikke en dårlig behandling. Hvad med at fortælle det til din læge, og spørge om der er mulighed for, at blive henvist til et sted hvor de ikke har så travlt?
Jeg kan se du bor i Odense, så der burde være andre steder i kan gå - eller det burde være muligt at køre lidt efter det, når i bor så centralt.

Du får ihverttilfælde et stort kram af mig Hug - og så klø på med dit flotte væggttab! Det er superflot gået!

-Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
forglemmigej
Jeg gik hos John Dræby i Odense, og der var ikke ventetid hos ham. Han er godt nok en sjov type, men han er dygtig, og jeg blev da også gravid! Det var ham, der konstaterede min pco, da vi kom i udredning for barnløshed, men han går ikke op i kost, motion osv. - det handlede kun om fertilitetsbehandlingen. Han gav mig bare en pjece om pco, og så måtte jeg selv finde ud af resten. Men de er søde på klinikken, og jeg var glad for at komme der.
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

dj84
Jeg har også kraftigt overvejet at skifte gynækolog, men nu vil jeg lige tage mig mod til og få ringet en gang mere til den nuværende gynækolog og få endelig besked om jeg virkelig skal vente så længe. Jeg har heller ikke fået svar på de sidste blodprøver og sædprøven. Jeg kan nemlig ikke huske om jeg har haft røde hunde ellers jeg skal vaccineres imod dette. Det er bare ikke så nemt at ringe fra mit arb. da det er store kontorlandskaber, og man skal være heldig at finde et ledigt møderum - hvad gør I når i skal have fat i jeres gynækolog? Det er jo ofte en samtale man ikke lige gider at have kollegerne til at sidde og overhøre!

Forglemmigej:
Jeg har også kraftigt overvejet at skifte til John Dræby, men har en bekendt der blev henvist dertil, og der er desværre også 4-5 mdr. ventetid lige for tiden. Hvordan kunne du komme til så hurtigt? Har også hørt at han ikke går så meget op i kost mht. PCO, men synes også jeg har forstået princippet nogenlunde, og ellers kan man jo spørge herinde. Jeg vil bare gerne i gang med behandlingerne.

Mor til en:
Har faktisk snakket med dem i Middelfart, og de virker rigtig søde. Den gang jeg snakkede med dem var der ca. 3 mdr. ventetid. Der er bare det problem at jeg arbejder ca. 80 km. fra Middelfart, og det vil blive meget besværligt med arbejde, når man skal scannes imens man får hormonerne og samtidig køre så lang - tror jeg ikke at arbejdet vil være så tilfreds med at jeg er væk så meget! Men hvis der ikke er et andet godt alternativ er jeg ikke afvisende over for mulighedenSmile
K: PCOS - vægttab på 20 kg. M: nedsat sædkvalitet. beh. sted: OUH 3x hj.rul - neg. 2x IUI-H - neg. 1. IVF - ÆO 14/9 1 æg BP. 29/9 POSITIVSmile Lillemanden kom endelig til verden 13.6.11

forglemmigej
Jeg startede hos Dræby i februar '08, og jeg kom til indenfor 1 måned. Jeg må have været heldig, eller også har det ændret sig siden dengang. Har du prøvet at ringe og spørge selv?
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

dj84
Nej, jeg har ikke kunne ringe til John Dræby endnu, for de har lukket for tlf. om fredagen. Tror jeg prøver på mandag, og håber jeg kan være lige så heldig som digSmileFingerscrossed

dj84
I dag tog jeg mod til mig og fik ringet til min gynækolog. Og efter ca. 15 min. brok lykkedes det mig, at få skåret 2 mdr. af min ventetid. Så nu skal jeg kun vente 3 mdr. Jeg spurgte som om svar på mine blodprøver. Så sagde sekretæren at de var ok, når jeg ikke havde hørt noget fra dem. Hun tjekkede dog lige - og sørme om den ene blodprøve ikke viste at jeg ikke havde haft røde hunde. Det skal man have haft, hvis man skal starte i fertilitetsbehandling. Synes bare det er under alt kritik, hvis jeg ikke selv havde været opmærksom på det, kunne jeg have møde op til gynækologen d. 23. november og få at vide at jeg skulle vaccineres for røde hunde. Nu tager jeg op til min alm. læge i morgen og bliver vaccineres, men så skal der gå 3 mdr. før vi kan starte behandlingSad

Kontaktede en anden gynækolog i Odense, John Dræby, men desværre kunne jeg først få en tid der i starten af februar, så nu holder jeg lidt ud ved min nuværende gynækolog selvom det er skuffelse på skuffelse.

Jeg er blevet gjort opmærksom på af en bekendt at man plejer at få foretaget en undersøgelse af passagen i æggelederne. Er der nogle af jer der ved hvor lang ventetid der er på den undersøgelse på Fyn? Kan man blive henvist til denne undersøgelse imens jeg nu går og venter de 3 mdr, inden jeg kan komme ind til gynækologen igen???
Redigeret af dj84 d. 07-09-2009 20:01

dj84
Det var godt nok hurtigt at du kunne få en tid. Jeg har holdt ved min "gamle" gynækolog, da jeg alligevel ikke kan komme i gang med hormonerne før tidligst til december pga. rubella-vaccine. Er blevet henvist til hsg-undersøgelse i mellemtiden, så går bare lige og venter på næste mens. (er på p-piller for tiden) så jeg kan få det overstået.

Er også glad for vægttabet - det har dog ikke haft nogen indvirkning på min PCO overhovedet i positiv retning, desværre, men jeg har det da meget bedre med mig selv nuSmile Og lækkert at kunne skifte garderoben ud stille og roligt, fordi alt tøjet er blevet for stortSmile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Trist pga. meget uren hud . høj talgproduktion PCO Brevkasse 5 13-10-2013 19:24
Ingen æg - trist Prøver at blive gravid 6 26-05-2011 22:35
Trist Læge - Gynækolog 14 15-09-2009 15:04
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?