24. August 2019 14:09:34
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28527838
5961 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hårtab efter kostomlægning (og Pergotime)
Orkide
Hej,

Jeg har med stor succes siden maj 09 spist efter bogen "Spis dig gravid". Dels har jeg tabt mig 8 kg (og har nu en normal BMI) og dels har jeg generelt bare fået det bedre med mig selv og min krop. Jeg gik i gang, fordi jeg har et stort ønske om at blive gravid, og jeg håber en fortsat PCO-venlig kost vil hjælpe mig i den retning.
Den sidste måneds tid er jeg dog begyndt at fælde enormt meget! Jeg ved, det er normalt at tabe ca. 100 hår om dagen, men jeg tror jeg taber flere pt. Når jeg er i bad og glider hånden gennem mit skulderlange hår, ryger der virkelig mange hår med. Der er ikke tale om deciderede totter eller at jeg har fået skaldede pletter. Jeg har heldigvis ret meget og ret kraftigt hår, så man kan ikke se det - endnu! Jeg frygter selvfølgelig at det bliver ved og får uheldige følger for min hårpragt. Og så tænker jeg, om det kan være et tegn på noget ubalance i min krop?
Jeg har spurgt min diætist om det kan være pga. kostomlægningen, men hun syntes umiddelbart ikke det virker sådan, da jeg både får grønt, rugbrød og kalk gennem mælkeprodukter som ost og yogurt. Så hun mente altså ikke at jeg mangler vitaminer.
Men er der nogle andre, der har oplevet at tabe hår efter en kostomlægning?
Jeg var i starten af maj gennem en behandling med Pergotime, og har netop også lige været igennem en her i slutningen af august. Mon det kan være grunden til hårtabet? Det var omkring starten af august, jeg begyndte at lægge mærke til det.
Jeg har ikke tidligere, som mange andre PCO-kvinder, haft problemer med hverken hårtab eller specielt kraftig hårvækst andre steder på kroppen, så jeg undrer mig lidt over, at det kommer nu...
Kan nogen mon hjælpe med lignende erfaringer eller mulige forklaringer på problemet? Eller gode råd til at få bugt med det?
[small]27 år. Normalvægtig. Konstateret PCO i december 2007 på baggrund af uregelmæssige eller udeblevne menstruationer så længe jeg kan huske. 1. Pergotime behandling i maj 09, 2. behandling i august 09. Sidste med resultat! ER NU GRAVID! Smile

regitz
Hej Smile
Jeg vil gerne følge med i denne tråd, jeg taber sindsygt meget hår efter kostomlægningen, det er helt vildt synes jeg og føler også en vis angst for alt bare falder af, så håber der er andre der også har det sådan og evt. kan kommemed nogen råd Smile

Regitz

misssmile
Kan ikke genkende dit problem, men pco'en svinger jo og i perioder kan man sagtens opleve mere hårtab end andre perioder ligesom øget hårvækst.. personligt kan jeg opleve at det svinger..
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Qbee
Hej,

faldt li over denne tråd og blev simpelthen nødt til at melde mig ind så jeg kunne svare på denne Smile

Efter et vægttab, og pergotime har jeg tabt så meget hår, som nu har stået på i et halvt år.
Jeg har en veninde som efter kostomlægning, vægttab og pergotime også har tabt rigtig meget hår.

I starten troede vi det var for meget hårfarvning, men kan nu se sammenhængen. Så jeg vil helt klart sige at det hænger sammen med kostomlægning og men nok i største grad pergotime..

Håber mine erfaringer kunne hjælpe lidt?

lovesongs
det der pergotime er det noget der påvirker hormonerne? Tager i det for at blive gravide? Jeg tog nogle mini piller for at standse hårtab og det havde en bivirkning at ku give hårtab og det forværrede det også kraftig og jeg stoppede straks med at tage det.
Whistle

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hårtab Hårvækst og hårtab 11 13-06-2014 14:09
Ang. Kinaradiser og GI efter tilberedning PCO Brevkasse 3 12-03-2014 14:47
PCOS efter overgangsalderen - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 24-02-2014 21:29
Pergotime - bivirkninger Hormoner 1 21-01-2014 14:35
Søger erfaringer med pergotime:) Prøver at blive gravid 3 27-09-2013 13:04
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0