13. November 2018 16:52:47
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27119793
6025 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Fedtsyre...
Mus
Hej alle sammen, jeg er ny paa siden og vil bare lige dele lidt erfaring ud...
Jeg har faaet fuld styr paa mit blodsukker og insulin resistens.
Hver morgen laver jeg en smoothies med valleprotein, maelk, soya maelk med mandel og hasselnoed smag, jordbaer, banan og lidt juice, med det vigtigste er fedtsyrene, de findes i flydene form feks udos choice eller oil of life. (Det findes ogsaa i fisk)
Fedtsyre er essentielle fordi kroppen ikke selv kan danne dem, saa de skal tilfoeres med kosten i form af fisk, noedder og gode urarrinerede olier.
Fedtsyrens egenskaber er mange men de er blodsukker stabiliserende, saa naar man tager dem om morgen(sammen med vitamin piller) har man stabil blodsukker tillangt op af dagen...
Evt sammen med chrom som er et blodsukker stabiliserende vitamin.
Jeg styre min pco og sukkertrang med naturmedicin og det er fantastisk...
Tager hver morgen et kosttilskud der hedder vitex, det er progesteron fremmende, det har sat mit pco tal ned.
Noedder kan ogsaa varer et godt mellem maaltid...
Mvh AngelaPfft

Kirsten84
Hej Angela!
Jeg spurgte for noget tid siden til folks erfaringer med naturmedicin og PCO her på forummet, men der var ingen svar. I bogen "Blodsukkerblues" anbefales også fedtsyrer og andre kosttilskud, så jeg blander nu hver morgen hørfrøolie i min byggrød - byg har i forvejen meget lavt GI, og sammen med olien bliver det endnu lavere. Soyamælk og nødder er jeg også meget glad for. Desuden bruger jeg HUSK, et fiberkosttilskud, både for min maves skyld, men også fordi fibre nedsætter det glykæmiske indeks.
Vitex kender jeg ikke, kan du sende et link?
Jeg er også ved at have fuld styr på PCO'en - skal i dette øjeblik ud af døren til Svend lindenberg. Han tog mig i sidste uge af metforminen, fordi jeg træner så meget (5 gange om ugen) at mine værdier nu ligger i normalområdet og metformin ville være "for meget". Men: har stadig ingen menstruation, så forventer, at han i dag sætter mig på en hormonkur, der skal skubbe det hele igang - og så håber jeg, at det kan køre af sig selv derfra.

Mange hilsner

Kirsten

Mus
Hej kirsten.
Jeg har ikke et link til det, men maerket hedder soleray og kan koebes i mange helsekost butikker...jeg arbejder selv i en og har set mange der udelukkende bruger naturmedicin og er blevet gravide paa det og har faaet styr paa pco'en... mit eget tal er faldet betydeligt paa det...det tager bare lidt tid ca 3-6 maaneder... har nu spist dem i snart et aar...jeg spiser dog stadig p-piller for har haft stoppet med dem men tabte en masse haar....saa treals.
Lyder til at du har godt styr paa maden og dit blodsukker.
Oere akupunktur er ogsaa effektivt mod pco.
Problemet er bare at laegerne de ikke tror paa de ting saa det er ikke noget de anbefaler... men jeg synes klart det er noget man skal overveje..
Ved godt at det ikke er alle der tror paa det, men i min tid i helse forretningen har jeg set saa mange mennesker der er blevet kurreret for alt muligt...
Hvis du har mod paa at proeve det synes jeg du skulle... vil du gerne ha barn eller bare ha styr paa pco'en?
Mvh AngelaWink

Kirsten84
Hej Angela
Rigtig godt at høre.
Jeg sidder netop med Jerk Langers bog "Politikens bog om naturlægemidler", og overvejer at tage følgende kombination:
HUSK (fibre; nedsætter blodsukker og forbedrer fordøjelse)
HØrfrøolie
- disse to tager jeg allerede i dag, men vil måske supplere med
Fiskeolie (selvom jeg spiser meget fisk)
chrom
og vitex - alle mine tal er meget fine (triglycerid, kolesterol), men manligt hormon er for højt, og har ingen cyklus. Skal ikke have barn lige nu, men vil gerne have en cyklus, så jeg ved, at jeg kan blive gravid, når vi (snart) ønsker det.
Desuden overvejer jeg at bestille en rådgivning om naturlægemidler /kosttilskud af Jerk Langer på nettet på www.jerk.dk - her får man personlig rådgivning. Jeg kan jo også spørge ham til Vitex?
Hvor ligger der en god butik med vitex osv. i KBH?

Kh Kirsten

The red rose
Et lille spørgsmål, hvad er et pco tal og hvordan kan man holde øje med ens værdier? Det eneste jeg har fået at vide er at jeg har let forhøjet mængde mandligt kønshormon, cyster på begge æggestokke og derfor pcos.Confused
kh.
Vinni
Redigeret af The red rose d. 21-03-2008 00:01

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende