27. November 2021 16:18:43
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 32415231
5777 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Er jeg virkelig den eneste der sveder vildt og voldsomt...!?
hehy
Hej alle.

Jeg har et svedproblem, har været til flere læger med det, men får altid at vide at der ikke rigtig er noget at gøre eller også har jeg fornemmelsen af at de ikke tager det alvorligt.
Det værste er at det er i ansigtet, i hovedbunden og i nakken, så ligeså snart jeg bare har det en smule varmt så drypper sveden fra min næse, løber ned ad halsen og ned ad panden. Mit hår bliver helt vådt og jeg ligner en der har løbet et maraton. I virkeligheden har jeg måske kun cyklet 1 km eller også er jeg i en situation hvor jeg bliver nervøs. Det sker konstant, både ved nervøsitet men også ved alm. fysisk udfoldelse. Det er virkelig virkelig voldsomt! Og hvorfor møder jeg ingen andre der har det sådan??? Jeg ser måske en i ny og næ der har en svedperle på overlæben, men ALDRIG den grad som jeg oplever. Jeg er kun 24 så det kan ikke være overgangsalderen.

Hvad kan jeg gøre, nogen der kender det overhovedet??? Jeg er så frustreret over det, det ødelægger virkelig meget for mig og jeg føler mig dybt pinligt berørt hver gang det sker og har lyst til at grave mig dybt ned... Føler bare jeg er den eneste i verden der har det problem...

kornblomst
Hejsa,

jeg sveder også meget - det har dog intet med PCO at gøre, og det er slet ikke en dårlig ting. Det betyder, at din krop fungerer, og jo mere sport du dyrker, jo mere sveder du.

Jeg har tit store plamager under armene, der bare bliver større og større, men jeg er sgu ligeglad. Bruger rigeligt med deodorant flere gange om dagen, og så må folk tænkte, hvad de vil. Har virkelig aldrig set det som et stort problem.

Kh
Kornblomst

Jeanette-maya
ejjj hvor mærkeligt det har jeg aldrig tænkt over. er ikke sådan plaget af sved men når jeg sveder er det i ansigtet og under næsen. det løber nærmest ud der fra.

samt hvis jeg bliver forskrækket eller stødt på en måde så pippler det ud på ben og arme. ikke under arme og i knæhasser men sådan over det hele. har du også det?
Kæmp for det gode liv

hult
I er bestemt ikke alene, vi har haft dette emne oppe og vende tidligere her på forum:
http://pcoforum.d...rowstart=0

Mit er ikke blevet bedre desværre, det tapløber stadig ind imellem...
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Aldrig mere tyk
Hej. Jeg lider også meget under det, jeg har langt hår men det er altid opsat for hvis det hænger løst ja så løber sveden bare af mig, bare det at gå de 900m til min søns børnehave er for meget for mig så løber sveden af mig i en time efter. Så JA jeg kender det udemærket :0(

2012mn
Hej

Jeg sveder også utroligt meget. Jeg har stillesiddende arbejde og lige pludselig så begynder jeg at svede helt vildt. Så må jeg tage min bordventilator i gang. Det er drøn irriterende. Jeg døjer også når jeg er ude og handle. Nej hvor føler man sig utilpas når andre kan se at man sveder helt vildt. Jeg har snakket med min sygeplejeske om det og jeg har fået taget en blodprøve for at se om jeg er ved at komme i overgangsalderen. Men jeg synes det er tidlig allerede som 34 årig. Men jeg har stadig ikke fået svar på prøven endnu, men jeg skal på sygehuset på onsdag til kontrolvejning. Ja den siger nok det den plejer, for jeg kan simpelthen ikke tage nogle kilo. Det er snart lige meget hvad jeg spiser og drikker. Så er man godt nok ved at miste modet :-(

Kh.

trunte

Nadfry
Jeg kender også godt til det! Jeg får også store plamager under armene, i ansigtet og det løber fra næsen. -jeg skal næsten heller ikke yde noget fysisk før det begynder. Men mit er også meget præget af psyken. Jeg lider meget af det når jeg bliver presset/stresset eller nervøs. Det lugter heldivis ikke af noget, det er ligesom bare "vand". Men det har helt sikkert en indflydelse på min hverdag. Jeg går næsten aldrig med skjorter, da man kan se plamager med det samme.

Jeg har prøvet det der hedder Perspirex, det virker, men det er for stærkt til min sarte hud Sad

Jeg aner dog ikke om det har noget med PCO at gøre?
Fik konstateret PCOS hos Bjarne Stigsby i September 2009. Har siden da været on/off på KISS kost, dog mest off Blush

Startede projekt baby Juni 2010, håber på snart at få 2 streger på testen.

Jeg er først startet 100% på kostomlægning August 2011, og jeg synes det er skide svært! Sad

hehy
Tak for alle jeres svar!
Jeg er netop kommet hjem fra en tur hos diætisten, og ja endnu engang tapløb det af mig, ned ad ansigtet, ned ad halen og ned ad panden. Jeg havde det ikke engang varmt eller var nervøs, det er fuldstændig uden grund at det begynder og så kan det ikke stoppe igen. Jeg bliver helt febrilsk og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Jo mere jeg tænker på det, jo mere sveder jeg, MEN jeg er 100 på at det ikke kun er psykisk, for det sker også i situationer hvor jeg er helt alene og ingen kigger på mig...

Det er selvfølgelig rart at vide at jeg ikke er den eneste i verden, det føler man ellers når man vitterligt ikke ser andre med det problem... Men er der så nogen af jer der har formået at finde en løsning på det, nogen der har været til læge med det og fundet ud af hvad det skyldes eller andet???
Eller er det noget man bare skal leve med (hvilket jeg synes er meget svært, i alle sociale situationer). Det sker flere gange om ugen at jeg kommer ud for en forfærdelig sved-situation og jeg synes det er meget meget svært at leve med.
Jeg er fx. single men tør konsekvent ikke gå på date af frygt for den pinlige situation jeg ville komme i hvis/når jeg begyndte at svede...

Please sig at der findes hjælp, jeg er virkelig desperat og deprimeret over det!!!??? :-(

majadina
jeg har altid svedt helt vildt.

og får nogle år siden fandt jeg endelig en roll on der klarede problemet under armen, men den er selvfølgelig udgået nu grrrrrrrrrrrrrrrr................

jeg sveder meget på panden og i nakken og på overlæben.
jeg sveder meget på fødderne og går heslt i bare tæer.

hvad gør i får at afhjælpe LUGTEN!!!

www.zaturn.dk
Helle F
Hej piger.

Jeg sveder også, men mest om natten. Meget, meget voldsomt, må skifte dyne og lagen fordi hele sengen bli'r drivvåd.... det render af mig, men lugter ikke.

jeg har nu hele tiden forbundet det med pco, da det jo er en hormonel tilstand og jeg synes svedtendensen bli'r langt mindre når jeg får P-piller som retter min hormonbalance op.

Nu sværger jeg så til en kostændring.... synes at det er helt logisk at kosten vil ændre hormon-generne, da det jo er det ustabile blodsukker og overproduktion af insulin som er skyld i den hormonelle ubalance.
Fik konstateret PCO i 2003, var normalvægtig og fik/får Diane Mite mod uren hud og hårtab, så ingen børn... Har taget 8 kilo på, på 2 år uden grund og fået mange symptomer, men har først nu, fået info om følgesygdomme og vigtigheden af motion og kost.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Skal det virkelig være dyrt at have PCO ? Opskrifter 3 06-02-2014 21:17
Tidlig scanning og vildt nervøs Er blevet gravid 11 25-02-2012 10:11
Ægløsning? (er virkelig forvirret) Prøver at blive gravid 6 04-10-2011 20:12
det er altså lidt vildt Symptomer - Diverse 4 12-12-2010 09:38
er jeg den eneste som ikke oplever Metformin som en mirakelkur??? Metformin eller anden medicin 24 03-12-2010 07:00
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke