21. April 2019 12:11:02
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28053919
6020 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Har fået Barn/Børn
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
"Ødelagt" efter fødsel?!
Lisette
Min mor er lige blevet opereret, selvom skaden opstod for 22 år siden (min skyld!) har hun ikke haft så mange gener af det før nu: da hun fødte mig (naturlig vej), gik hendes indvendige muskler bag skeden over(!) - gys...

Er der nogle af jer, der har fået "skader" efter en naturlig fødsel - eller kejsersnit for den sags skyld - eller måske under graviditeten?
Min mor siger i hvert fald, hun ville have valgt kejsersnit, hvis hun kunne skrue tiden tilbage - hun revnede f.eks. også 4 steder, og blokaden virkede ikke... Wink
Redigeret af Lisette d. 10-10-2009 18:56
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

pernille b
Ja min historie er helt anderledes, men fødsler er jo forskellige.
8 timer tog det fra første ve til sidste presse ve, fik presseveer 40-50 min før at min datter var ude.

Jeg revnede både ude og inde og måtte i narkose og sys, kunne kun ligge i min seng i 14 dage og havde rigtigt ondt bare det at skulle vende sig rundt i sengen var et helvede, men det sluttede ikke der, normalt heler man efter 8 uger tor jeg det var, meen jeg var lige dobbelt så lang tid om det og jeg kunne ikke gå mere en 1 km før at det tyngede i underlivet, det varede i 4 mdr.
Så hvis jeg skulle have børn igen ville jeg vælge kejsersnir, det. Da alm fødsel var meget hårdt for mig og jeg næsten ikke kunne komme nogen steder.

men som BLK siger er det nok godt at opleve en rigtig fødsel første gang...

bliver nu lidt bekymret for ens "ældre" dage..uha...hvis man får det som din mor... håber hun har det godt oven på alt det.

Knus fra Pernille

Camilla
Jeg har født naturligt uden smertelindring og er ikke blevet syet, syntes selv at alt er som før "dernede" Smile fødslen tog 10 timer fra start til slut og jeg vil helt sikkert vælge det samme hvis jeg skulle være så heldig at få et barn mere.
Men alle fødsler er jo forskellige og vores kroppe arbejder forskelligt.

God weekend

Camilla
Mor til 2 skønne piger. den ene lavet på metformin den anden på hormoner.

Lisette
Puha, Pernille, sikke en omgang... Jeg tror at man - til en vis grad - kan regne ud, om man har let ved at føde eller ej, det er vist ret arveligt, ikke? Men det er nok mindre arveligt, hvor meget, man "går i stykker"...?
Og min mor har det godt, tak Wink pånær hun ikke må bære mere end 5 kg på en gang resten af livet.
Redigeret af Lisette d. 14-11-2009 17:45
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

pernille b
Av det var da ikke så godt... ja det var lidt af en omgang Wink
Ved ikke om det er arveligt...hmmm.

Hanne123
Det lyder som en meget hård omgang, din mor har været igennem.

Jeg ved ikke om det er arveligt, men da jeg fødte min ældste datter lignede fødslen meget den fødsel min mor husker, fra da jeg blev født (jeg er den ældste).
Det var slet ikke i nærheden af det din mor har oplevet, men det var en lang fødsel, fordi min datter stod skævt med hovedet, og smerten fra det overdøvede veerne. Hun kom dog godt og sikkert ud, efter jeg fik lagt en epidural.
Min næste fødsel gik let Smile

-Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
Lisette
Uf, hanne, det lyder altså heller ikke rart Wink - men det er normalt, at det bliver lettere at føde, men at første gang er mest voldsom, ikke? Smile

Hanne123
Lisette: jeg tror det er normalt, at den første fødsel kan være hårdere end de efterfølgende. Jeg kender et par jordmødre privat, og det er også deres opfattelse.

Jeg syntes ikke det blev utrygt på noget tidspunkt, men jeg følte også at jeg blev taget rigtig godt hånd om, på hospitalet :-)

http://www.GreveAlternativ.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hårtab efter kostomlægning (og Pergotime) Hårvækst og hårtab 5 27-05-2014 15:46
"Vis bare arme" PCO Brevkasse 2 07-05-2014 22:36
Gynækolog "forudsiger" kommende mens Læge - Gynækolog 5 14-03-2014 16:23
Ang. Kinaradiser og GI efter tilberedning PCO Brevkasse 3 12-03-2014 14:47
PCOS efter overgangsalderen - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 24-02-2014 21:29
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke