24. Maj 2018 15:57:03
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26129161
6037 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
En fantastisk virkelighed.
solsikken
Det er lang tid siden jeg har været aktiv herinde, det skyldes at jeg de sidste 14. dag ehar lagt på sygehuset, med hyper stimulering. Jeg startede vores første IVF forsøg for snart 2 mdr. siden og har været meget dårlig i hele processen. Jeg kunne slet ikke klare næsesprayen, men holdt alligevel ud. Den 22. september fik jeg taget 16. æg ud og vi måtte forventningsfulde op 2 dage senere for athøre resultater. Desværre var der kun 1 æg som ok, det var tilgengæld rigtig fint. Jeg fik sat det op. Den næste uge var jeg øv i maven og dårlig, men tænkte det var det jeg havde været igennem. På 10. dagen efter æg opsætning blev jeg så dårlig at vi måtte til vagtlæge. Hun mente jeg havde fået mad forgiftning selv om jeg fortalte hende historien. Hun gav mig smerte stillende og kvalmestillingende jeg spurgte flere gange om det var ok at jeg fik det. Hun blev irriteret og sagde at jeg jo åtte vælge hvad jeg ville. Jeg fik medicinen og tog hjem. Jeg ringede til dronninglund mandag morgen og de sagde jeg straks skulle komme. Jeg havde alle tegn på overstimulering. De drænede mig for 4 liter med det samme og jeg blev indlagt. Værst af alt var at vagtlægen havde givet mig medicin som havde stor indflydelse på æggets mulighed for at blive afvist af slimhinde - total nedtur. Herefter fyldte 2 uger med mange mange smerter og vægtøgning på over 10 kilo. Det var væske som var i min mave og ægestokke. Mine ækkestokke er over 10 x 14 cm. Jeg blev tømt for næsten 7 liter væske fredag. Herefter er det gået bedre. Jeg har tabt næsten 3 kilo af de 10 kilo jeg havde taget på så nu må jeg komme hjem på orlov. Midt i det hele har jeg fået en positiv graviditetstest. Det er også derfor jeg har været/er så syg. Det er helt fantastisk og slet ikke til at tro. Jeg får hver anden dag tagt HCG og den stiger helt efter bogen, jeg har selv suppleret med 3. test som ögså er positive. Det er helt vildt og jeg er super bange for at det går galt. Men er også bare overlykkelig. Vi har holdt det hemmeligt for vores familie og har besluttet at det kun er nogle få og Jer herinde der skal vide det endnu. Det er en stor hemmelighed.
Det blev til en lang sørme, men vil bare lige dele med Jer hvor fantastisk virkeligheden kan være. Vi har forsøgt i over 2. år, vd godt at det ikke er lang tid i.f.t. mange andre. Men jeg har lagt mine kostvaner total om og tabt over 30 kilo så jeg er bare så glad.
Knus Rikke.

Moster
Kære gamle løbemakker! Puha, det lyder som en hård omgang! Men hvor er det fantastisk. Stort stort tillykke og al mulig held og lykke med graviditeten. Det er virkelig stort. Håber du snart kommer helt ovenpå igen ig kan nyde det!

Henner
Uhh hvor jeg føler med dig, jeg kender kun alt for godt til OHSS. Har selv ligget 1.5 uge på Hvidovre med dræn i maven, drop, opkast, vejtrækningsproblemer osv. Egentlig havde jeg mest lyst til at hoppe ud af vinduet, men jeg var for syg til at rejse mig og jeg kunne ikke få min mand til at skubbe migPfft
Nu er der jo forskel fra hospital til hospital, men jeg håber du har fået af vide hvor vigtigt det er du får proteiner? Du kan købe proteindrik på apoteket bla med chokolade, solbær og citronsmag.

Og hvor er det dejligt at du er gravid, TILLYKKEFlagFlagFlag

Jeg krydser fingre for du kommer igennem din graviditet uden for meget morgenkvalme, du har været rigeligt igennem med den overstimulationFingerscrossed
Jeg kan ikke gøre for at jeg har PCO, men jeg kan gøre noget ved detWink
Efter 3,5 års fertilitetsbehandling uden positive resultater, nu i uge 35+1 med donoræg Yes

solsikken
Tak for beskederne. Jeg har fået en fantastisk behandling på sygehuset i Aalborg og faktisk hver dag har lægerne fra Dronninglund fertilitetsklinik været og se til mig. Ved det er rigig vigtig med proteiner så spiser lidt ekstra i den her tid, men sådan må det være. JEg døjer med nogle perioder med smerter i maven og ondt i ryggen så jeg skal være til observation de næste dage men må godt komme hjem hvis jeg selv fører væske skemaer m.v. Skal så på sygehuset igen mandag morgen og have taget blodprøver.

annatut
Mange gange tillykkeSmile Jeg syntes det er utroligt dårligt at en vagt læge kan virke så flabet og dum når man forklare dem hvad vi er igennem, er det dem eller os der har ondt? undskyld skulle lige have det ud,da jeg seklv flere gange er blevet afvist ved vagt læge hvis jeg har taget kontakt til dem med smerte i undelivet.
Pco men fik en datter i 03, har der efter haft en drøm om et barn mere, men nu står der snart 36 på min alders att, og datteren bliver 10 i år, så realistisk nej, det er det nok ikke, det har været svært. men jeg er mor og glad for det.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Fantastisk dag :) Prøver at blive gravid 2 15-03-2011 19:20
fantastisk!!!! Er blevet gravid 9 08-03-2011 20:49
Hvilke diætist kan I anbefalde opdatering Hanne Juul FANTASTISK Diætister /Kostvejledere 22 27-02-2011 19:47
Det er fantastisk Metformin eller anden medicin 2 17-11-2009 09:08
Gravid fantastisk men svært med tanker Er blevet gravid 6 14-11-2009 09:30
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0