27. November 2021 15:26:07
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 32414345
5776 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Mangler motivation til at spise pco venligt!
Eli
Ja, som sagt er jeg sagtens klar over, hvor dårligt jeg egentlig spiser - spiser dessert (generelt sukker) hver eneste dag osv. Jeg tror lidt, at jeg har givet op - gider ikke at føle at PCO'en styrer mig og vil ønske at jeg bare kunne spise løs..
Jeg har siden december 08 indtil juni i år formået selv uden en behandling at tabe 10 kg, uden egentlig at leve overdrevet pco venligt, men mit problem er stadig fedt på maven og hofterne, som jeg er ked af.. Er 173 og vejer 63.

Men nu vil jeg egentlig bare høre om i ikke kunne give mig et stort spark bagi Smile ..

knus
Redigeret af Eli d. 24-10-2009 19:32
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

hult
Hej Eli

Hvordan går det dig dernede i det franske mon?

Det kan være utroligt svært at bevare motivationen, det oplever vi vist alle fra tid til anden.

Har du mærket nogen bedring efter dig vægttab, måske det kunne motivere dig til at forsætte? Hvis løb virker for uoverskueligt, så start med nogle gåture, må være smukt dernede på denne årstid.

Prøv at føle at PCO ikke styrer dig, men at du styrer den, den har godt nok opsat nogle regler, men så fortæl den at du nok skal vise den og du kan jo faktisk tryne den ved at fortsætte!

Kærligt spark til dig
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Eli
Kære Hult,

tiden flyver afsted - jeg har allerede boet her i 1 år og næsten 2 måneder.. De gode ting er, at jeg efter at være kommet herned har tabt mig 10 kg, uden at ane, hvordan jeg har gjort, eftersom jeg ikke har spist pco venligt - har mødt min kæreste og er for 1 måned siden startet på universitetet.

Jeg har mærket en bedring omkring min træthed, men har stadig ikke menstruation selv (fik dog 1 gang i juni måned!).
Min gynækolog tror, at jeg har en cyste (dermoid) på min højre æggestok på næsten 3 cm, som gør ondt, så skal til IRM scanning d.10.november, som jeg venter på, for at finde ud af, hvad der skal ske (medicin eller kikkertoperation).

På universitetet har jeg taget sport som valgfag, hvor jeg har svømning 1½ time om ugen (løb er lidt uoverskueligt, nu hvor det begynder at blive vinter).

Har du nogle idéer til at kunne fastholde motivationen?
Og også om, hvordan jeg kan komme af med fedtet på maven, som jeg er vildt ked af..

Stort varmt knus til dig
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Eli
Hej KrisB.
Tusind tak for dit svar - du kan tro, at jeg kan bruge det. Også bare det med noget forståelse.
Men du har ret.. jeg skal holde sporten ved lige Smile det er en af de vigtige ting.
Stort kram til dig

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Gravid på behandling uden pco venligt mad Prøver at blive gravid 1 26-11-2013 15:25
Skal du spise som en diabetiker når du har fået PCO? - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 13-11-2013 17:29
Konsekvenser af at spise forkert Kost og motion 8 29-07-2013 22:09
Hvor handler I PCO venligt? Kan jeg godt spise...? 3 03-05-2013 20:21
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0