17. Oktober 2018 01:02:47
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26943738
6022 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Blodprop - p-piller - anden medicin for symptomer?
Magnolia
jeg har netop fået konstateret en blodprop i benet. Flere faktorer har sansynligvis spillet ind; på scanningen så det ud til at jeg havde en fibersprængning/forstrækning i benet (var i Grønland så har gået i et noget mere bakket terræn) havde dog ingen smerter, men det nedsætter for blodcirkulationen i området og så var jeg oppe at flyve - sammenlagt 5 1/2 timer fra Grønland, så det er jo ikke det vilde. På hospitalet blev alle ved med at påpege faren ved p-piller, og at jeg skulle stoppe med dem. Så det har jeg nu gjort og er i behandling for blodproppen. Jeg har taget p-piller i 5-6 år og er nu bange for at det skal vælte ud med hår over alt og at jeg begynder at tabe mere hår (det er allerede tyndt nok i forvejen!).

Er der nogen der har prøvet det samme og har I fået en anden medicinsk behandling for symptomerne? Generelt vil jeg også gerne bare høre hvad pco'en gør ved jer, når I stopper med p-pillerne?
På forhånd tak.

cj
Jamen jeg kan da fortælle at jeg tilbage i 2001 fik en blodprop i benet og stoppede med p-piller. Det vides ikke om det var dem der gjorde det. I 2008 fik jeg så p-piller igen og 6 måneder efter fik jeg en ny blodprop. Så nu er pillerne lagt på hylden for altid.
Det eneste der er ændret ved mig er selvfølgelig at min mens var uregelmæssig eller nærmest ikke eksisterende og uren hud (det har så ændret sig igen efter at jeg er startet på Stines kost). Hårvæksten er der ingen ændring i.
Er selv i forebyggende behandling mod flere blodpropper.

YoGreve
Magnolia skrev:
jeg har netop fået konstateret en blodprop i benet. Flere faktorer har sansynligvis spillet ind; på scanningen så det ud til at jeg havde en fibersprængning/forstrækning i benet (var i Grønland så har gået i et noget mere bakket terræn) havde dog ingen smerter, men det nedsætter for blodcirkulationen i området og så var jeg oppe at flyve - sammenlagt 5 1/2 timer fra Grønland, så det er jo ikke det vilde. På hospitalet blev alle ved med at påpege faren ved p-piller, og at jeg skulle stoppe med dem. Så det har jeg nu gjort og er i behandling for blodproppen. Jeg har taget p-piller i 5-6 år og er nu bange for at det skal vælte ud med hår over alt og at jeg begynder at tabe mere hår (det er allerede tyndt nok i forvejen!).

Er der nogen der har prøvet det samme og har I fået en anden medicinsk behandling for symptomerne? Generelt vil jeg også gerne bare høre hvad pco'en gør ved jer, når I stopper med p-pillerne?
På forhånd tak.

Nu er det efterhånden lang tid siden du har skrevet kan jeg se, men jeg vil da lige skrive alligevel Smile
Selv oplevede jeg ikke at jeg begyndte at tage mere på, få mere uren hud osv. Det var der også med p-pillerne, så de har nok ikke rigtigt gjort noget for mig til at starte med.
Men altså mit eneste råd er også bare ordenlig kost. Jeg fandt først ud af jeg havde PCO EFTER jeg havde haft en blodprop sidste år - fordi jeg efterfølgende fik afvide jeg skulle tabe mig og det var helt umuligt og gjorde jo altså virkelig alt hvad jeg troede var rigtigt. Så helt styr på om min PCO faktisk blev holdt i skak af p-piller har jeg ikke.

Og så bare lidt general info, så påvirker forhøjet insulinniveau faktisk PAI-1 som er en af de faktorer der medvirker til opløsning af klumper i blodet og man har derfor som PCO nedsat evne til at opløse blodpropper, UDEN det nødvendigvis har noget at gøre med p-piller.
Jeg spiser for at leve - Jeg lever ikke for at spise!

Britt
Jeg oplevede også at få en blodprop i benet sidste år, efter jeg havde brugt p-piller i 5 år. Min blodprop skyldes dog ikke p-pillerne direkte, men et gen som jeg har arvet fra mine forældre. Min PCO blev også opdaget efter blodproppen, men fik at vide at jeg ikke skulle bekymre mig om den før jeg ville have børn.. Nu står jeg så her, et år efter, og skal tabe 20 kg. pga. min PCO. Efter jeg stoppede med p-pillerne begyndte jeg nemlig også at tage på og få mere uren hud end før.
For mig blev PCO'en holdt nede af p-pillerne, men jeg må ikke tage nogle former for hormoner mere pga. mit gen.

Jeg er faktisk lige startet på PCO venlig kur, og selvom der kun er gået to dage, så siger min vægt mig at jeg allerede har tabt 1 kg.. Ved ikke lige hvor præcist det er, men det giver mig gejst til at fortsætte.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
P-piller og isotretinoin Uren hud og Akne 1 11-06-2014 15:30
PCO uden medicin Metformin eller anden medicin 9 24-01-2014 21:50
symptomer før testdag.. Prøver at blive gravid 1 30-12-2013 20:57
Ingen symptomer på PCO under graviditet Er blevet gravid 4 02-12-2013 08:26
Bedre/værre symptomer Har fået Barn/Børn 9 03-02-2013 22:41
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?