30. Oktober 2020 14:39:37
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30452356
5836 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
hævede øjne og led...
seranade
Jeg vågner hver morgen med hævede øjne og fingreled. Hævelserne falder i løbet af formiddagen, men nu tænker jeg om det er pga. PCO eller noget andet. Er der andre der oplever disse symptomer ???
Normalvægtig. Er pensioneret pædagog og mor til to skønne tøzer som jeg lever alene med. Har lagt kost om, begyndt på metformin, samt genoptaget min DianaMite behandling maj09. Startet på Spiron maj10. Forsøger at leve med og blive klogere på min PCO hver eneste dag, men det er nok en evig kampConfused

karinam
Hej Seranade.
Jeg ved ikke om det har noget med PCO at gøre, men jeg har nogle af de samme symptomer, som dig.
Mine fingre er hævet og gør ondt. Det bliver bedre efter at jeg har været i bad og hævelsen er væk ved middagstid.
Nogle dage er min øjne også påvirket. Øjenlågene er hævet og mine øjne kløer.
Det er ikke hverdag jeg har det sådan, men fx. hvis jeg har fået rødvin går det helt galt (ved godt at jeg ikke burde drikke, men nogle dage er det svært at sige nejWink

Så du er i alt fald ikke den eneste, som har disse symptomer.
Kh. Karina

normalvægtig pcos kvinde som kæmper dagligt med at komme igennem dagen pga. kronisk træthed. Har desuden en datter som er blevet undersøgt og er arvelig disponibel.Angry

Lisette
Der kan være mange grunde til det, tror jeg. Men jeg får tit ondt i små punkter på hænderne, som er akutrykpunkter, og det er blevet værre efter jeg er startet på zoneterapi. Hvis det er sådan, I har det skal I bare trykke igen. Men hvis det mere er sådan over hele hånden, så er det da et godt spørgsmål hvorfor. Men jo, det kan sikkert hænge sammen med pco. Wink
Redigeret af Lisette d. 16-12-2009 12:00
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

seranade
Jeg har også tænkt at det var en ophobning af en slags, men jeg synes altså at jeg overholder vores kostråd. Ophobningen er i fingreleddene og ikke i punkter på hånden Lisette.
Har læst at leveren bliver påvirket af Metformin. Kan det mon stamme fra leveren som jo udskiller affaldsstoffer ???
Normalvægtig. Er pensioneret pædagog og mor til to skønne tøzer som jeg lever alene med. Har lagt kost om, begyndt på metformin, samt genoptaget min DianaMite behandling maj09. Startet på Spiron maj10. Forsøger at leve med og blive klogere på min PCO hver eneste dag, men det er nok en evig kampConfused

Lisette
Jo, er helt enig med BKL: hormoner er ikke sådan at få styr på! Jeg tror måske, det kan være inflammation, når du siger, det sidder i fingerledene, serenade. Altså lidt betændelse, der samler sig, fordi man i følge pcolæge Svend Lindenberg måske har øget inflammation i kroppen ved pco, og at det kan give smerter overalt i kroppen. Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

seranade
Hehe...ja hormonerne har ligesom deres egen dagsorden Confused Men det med øget inflamation synes jeg giver mening, så det vil jeg da vende med Svend Lindenberg næste gang. Umiddelbart er det vel noget man kan se på en blodprøve ?? Og måske besvarer det også meget godt mine smerter som jeg synes er tiltaget på det sidste ??

Lisette
Man kan faktisk ikke måle det, derfor er det kun noget man tror kan ske i kroppen ved pco. Jeg ved ikke, om Svend kan huske at han sagde det til mig, hehe, men du må gerne hilse fra mig, hvis han spørger hvor du har det fra.

Vil du skrive tilbage, når han har givet dig svar?! For det kan jo være, de har fundet ud af noget mere om det i mellemtiden... Wink

seranade
Jeg har først en tid hos Svend til Februar, men vil da vende det m. ham, og så vil jeg selvfølgelig gi jer beskedSmile
Vil prøve at "iagtage" i mellemtiden. Ved nærmere eftertanke har jeg mange gange tænkt jeg havde en betændelsestilstand i kroppen uden egentlig at gøre mere ud af det....Tænkte jeg er tossetPfft Er det måske også en del af svaret på smerterne og trætheden ?? Og så er vi igen tilbage til kosten...Pfft Hvad, hvorfor og hvordan den påvirker vores kropConfused
Synes det kører lidt rundt for migConfused

melinka
Betændelse i kroppen, kan det varer over år, og kan det sætte sig i leddene kronisk, hvordan kan man se om det er tilfældet??
Redigeret af melinka d. 29-01-2010 16:20

seranade
Var hos Svend igår, og skal ha taget blodprøver idag og derind igen på tirsdag.

Har øget min Metformin dosis til 4 piller daglig den sidste mdr men har ikke tabt mig mere.

Mine hævelser i øjne og fingre er slet ikke blevet bedre... tværtimodConfused

Min hårvækst er forbedret en smule, men hvis målet er "nulvækst" er der dog lang vej igen....

Min hud er blevet pænere, men på min hage har jeg nærmest eksemlignende røde områder ??????

Et eller andet er galt siger han, så nu er jeg da liiiige spændt på hva det er !!!!

LORTE HORMONER....Cry

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Med andre øjne Alt imellem himmel og jord 10 27-03-2008 15:50
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende