20. September 2018 05:22:15
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26821564
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Kan det virkelig passe?
Aldrig mere tyk
Hej Hult og alle jer andre, jeg kunne læse herinde i lørdags at Stine har meldt sig ud, men kan det virkelig passe at alle hendes tråde så også forsvinder? hvad med de opskrifter hun har lagt på er de så også væk?
Jeg kan forstå på dig Hult at du tager afstand fra Stines kost vejledninger, men kan det være rigtigt at fordi du ikke bryder dig om at hun er "selv udnævnt" kostvejleder at vi andre ikke må få glæde af hendes vejledning. Her tænker jeg på de nye der kommer herind, de skal da stadig have muligheden for at bruge stine, (og ja ved godt at så skal de finde hendes hjemmeside) men kunne det ikke være realt nok også at skrive hendes kost i venstre side sammen med Sovi og emanuel?? Jeg tænker bare at jeg har tabt mig 16,5kg på 11 uger og har aldrig haft det bedre end jeg har nu, så selvom det ikke virker for nogle er det jo helt klart at det altså virker for andre, så hvorfor ikke lade folk selv finde ud af hvor de vil gå til kostvejledning? Hvad med dem på Fyn og i Jylland, hvorfor er der ikke nogle hints til hvor de skal søge hjælp? De tager jo nok ikke til sjælland for at få hjælp og jeg ved At Stine jo tager til både Fyn og Jylland. Det er bare nogle tanker jeg gør mig, for synes at alle fortjener alle muligheder for at få der bedre med deres PCO.

karinam
Jeg vil gerne bakke om "aldrig mere tyk´s" indlæg.
Jeg mener også, at det må være op til os selv at vælge, hvem eller hvordan vi vælger at følge/tro på i den daglige kamp med PCO.
Har fuldt forståelse for, at dette forum frasiger sig mails i forhold at svare på evt. spørgsmål omkring Stine.
Men jeg mener, at vi på forrummet skal have muligheden for at kunne støtte/hjælpe hinanden, hvis vi kan.

normalvægtig pcos kvinde som kæmper dagligt med at komme igennem dagen pga. kronisk træthed. Har desuden en datter som er blevet undersøgt og er arvelig disponibel.Angry

cj
Kan også kun tilslutte mig jeres indlæg. Synes det er ærgeligt at Stine ikke er herinde mere og ærgeligt for alle dem der måske kunne få glæde af hendes enorme viden.
Nu er jeg jo fra jylland og hvis ikke det havde været for Stine, havde jeg ikke været der hvor jeg er idag.

hult
Når en bruger slettes på PCO Forum slettes indlæg af denne bruger også, da denne bruger ikke længere kan besvare indlæg/tråde hvis disse skulle kræve dette. Dette sker også når andre brugere forlader PCO Forum.

Grunden til at Stine Lønbæk ikke figurerer i menuen i venstre side, er at Stine Lønbæk ikke er autoriseret diætist. Det er ikke muligt på hendes hjemmeside at finde noget om hvad hendes firma egentligt hedder. Hendes firma er derfor heller ikke at finde i Det centrale virksomhedsregister, cvr.dk. På søgning på Google er det muligt at finde 1 resultat hvor der står følgende: ”På baggrund af alle disse erfaringer, arbejder Stine Lønbæk nu med landsdækkende kostvejledning for personer med insulinresistens, i firmaet "Vægtfighteren." Men firmaet figurerer ikke andre steder. PCO Forum kan ikke anbefale et uautoriseret firma. Hvis der skulle opstå problemer med denne kostvejledning, vil PCO Forum ikke holdes til ansvar for dette. PCO Forum anbefaler kun firmaer der er registreret og autoriseret, da dette emne omhandler det helbredsmæssige og da der dermed er evt. klagemulighed.

Stine Lønbæk er blevet opfodret til at besvare tråde vedr. hendes vejledning, men har ikke fulgt disse opfordringer. Det har betydet ubesvarede spørgsmål i tråde, hvor det burde være Stine Lønbæk der besvarede disse. Det er ikke fair overfor brugere at der ikke svares på relevante spørgsmål, direkte henvendt til og om et emne som kostvejledning. Så derfor fremover skal disse spørgsmål stilles direkte til Stine Lønbæk.

PCO Forum er blevet kontaktet på kontakt-emails og stillet alle mulige spørgsmål vedr. hendes kostvejledning og det kan ikke være rigtigt at der skal bruges tid på dette, den rette til at svare på spørgsmål og tvivl må jo være Stine Lønbæk, i PCO Forum, og dette har hun valgt ikke at gøre.

Jeg kan ikke overfor en bruger bare se igennem fingre med at der blæses på regler og man ikke følger de opfordringer der gives, fordi mange er ”fan” af denne bruger. Så jeg har stillet et ultimatum og det er så endt med at Stine Lønbæk ikke er bruger mere.

Der er rig mulighed for at deltage i kostvejledning hos autoriserede PCO diætister hvor end man bor i Danmark, hvilket f.eks. også er beskrevet tidl. på PCO Forum: http://pcoforum.d...ad_id=1652

Det er som vanligt tilladt at skrive om/debattere kostvejledning på PCO Forum og dermed hjælpe og støtte hinanden, forstår faktisk ikke er der kan være tvivl om dette?

Der bruges megen tid på at få PCO Forum til at køre så godt og gnidningsløst som muligt, der ligger faktisk et stort dagligt arbejde bag, der bruges tid på at tage kopi morgen og aften, så PCO Forum kan køres op igen hvis der skulle opstå fejl. Der bruges dagligt megen tid på at vejlede om brugen af PCO Forum og der svares dagligt på spørgsmål, dette er også tidskrævende. Jeg skal hver dag overvåge hvad der sker på PCO Forum, om spørgsmål er stillet i rigtige kategorier, om brugere ønsker noget indskrevet i kalenderen, jeg skal ofte besvare spørgsmål fra studerende, journalister, medier m.m. bagom PCO Forum. Der kræves ingen brugerbetaling, alt er gratis for brugere. Der er udgifter til domæne, serverplads m.m. og dem betaler jeg! Jeg skal ikke tjene på PCO Forum. Og som alle andre brugere, har jeg også et liv jeg gerne vil leve ved siden af. Jeg bor ikke på PCO Forum 24/7.

Jeg kan godt mærke at der ønskes at der piskes en stemning op med for og imod den måde PCO Forum har handlet på, af de faste tilhængere af Stine Lønbæk. Hvis nogen er utilfreds med denne gratis ydelse og tilbud som PCO Forum er, så synes jeg man skal vurdere med sig selv om man ønsker at være bruger på PCO Forum. Stine Lønbæk er langt fra den første bruger der er udmeldt på PCO Forum - det har dog ikke afstedkommet kommentarer - men nok den bruger der har fået den længste snor, det er så min fejl at jeg ikke har været konsekvent nok noget før. Det har jeg så lært af og det sker ikke mere.
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Aldrig mere tyk
Kære KrisB

Jeg er helt sikker på at dem som har skrevet og spurgt direkte tl Stine også har fået svar, altså hvis det ikke er på 0-Stilling som du jo selv er meget interesseret i... Det er da fuldstændigt åndsvagt at sige at hun ikke vil dele gratis ud af sin viden??? Gør Sovi og Emanuel da det? er det gratis at komme til kostvejledning hos dem? Sidst jeg tjekkede var det nemlig ikke, der skulle jeg betale kr 2.700,- hvis både jeg og min kæreste skulle vejledes... Hos Stine betalte vi kr 1.600,- for os begge to og er blevet fulgt rigtigt godt igennem det hele, og til Stine kan jeg ringe kl otte om aftenen, kan man også det hos Sovi og Emanuel?? Og Stine har jo en meget relevant uddannelse, hun er økonoma!!! og har taget de samme kurser som en Diatist blot ikke for at blive Diatist men for at blive økonoma!!!!!

Kris du skriver at VI ikke kan reklamere for en person der ikke ha en Reel uddannelse bag sig, har du da på noget tidspunkt ringet til stine og talt med hende om hvordan hendes baggrund er med uddannelse og sådan? Eller har du Googlet hende og fået nogle til at sende dig hende eksamens beviser?
Alt hvad jeg mener er at vi er Rigtigt mange herinde som er på Stines kost og er utroligt glad ved det, da det har ændret vores liv fuldstændigt!!!!!
Ja sorry men bliver bare så rasende!!!!!!! Sidst jeg tjekkede var/er jeg en meget viljestærk person, som har været på diverse diæter siden jeg var 12år, og altid overholdt dem, men ALDRIG tabt mig, nu har jeg så endelig fundet en måde og den virker, hvorfor er det så, så forkert at brede budskabet til andre, som også ville kunne få glæde af det?????

Det er klart at der altid vil være nogle der ikke kan/vil hjælpes fordi de er hvor de er i deres liv, men jeg har altid væres så ked af at være den FEDE pige som alle mente det var helt okay at mobbe og skubbe til og bagtale. Jeg har kæmpet en kamp hele mit liv for at gøre alle andre tilfredse med mig, men det er aldrig lykkes. Heldigvis er jeg så vokset op og er blevet en meget stærk og selvstændig kvinde, der ikke finder mig i noget fra andre, jeg har lært at folk elsker mig for den jeg er og jeg er ved at lære også at elske mig selv, og det er kun pga. den kost Stine har præsenteret mig for at jeg nu mener at jeg kan komme til også at leve et værdigt liv, hvor folk ikke rynker på panden af mig, hvis jeg kober en chokolade bar fordi min sukkertrang er blevet for stor (det ved jeg jo heldigvis ikke vil ske for mig mere, for pga den PCO-kost.dk jeg følger og har fulgt i 12 uger nu har jeg ingen sukkertrang)

Jeg håber virkelig ikke at det her støder jer herinde, jeg mener bare at det er et frit land vi lever i og alle har ret til at udtale sig
Redigeret af Aldrig mere tyk d. 14-12-2009 22:35

Bellemus
Hej

Vil bare lige sige at jeg er tilhænger af Stines program, men synes at det er helt fint med hvad der er sket.
Regler skal være ens, uanset hvem det er.
jeg er på min 9. uge i programmet, men jeg har kun tabt 4 kg Sad - heraf var de 2,8 kg på den 1. uge. Men det føles rart at have fået en forklaring, men ja man kunne rent faktisk have fået den alle mulige andre steder, på sjælland. Kan nu se at de har åbnet en afdeling i Odense, og kan se på prislisten at det kun koster 850,- og efterfølgende 150,-
Men igen jeg føler heldigvis jeg har fået et kendskab til pco som jeg ikke har haft og ingen læger har gidet forklare mig...
Den fertilitetslæge vi går hos mener stadig at jeg bare skal tabe mig så kommer det nok helt af sig selv.........
Men jeg synes det er fair, og som ny herinde må det også være virkeligt svært, der var en der spurgte om hvad 0-stillingen gik ud på, og jeg kom til at skrive det ned, hvor jeg fik en privatbesked (og det var ik Stine) om at slette indlæget da vi jo har betalt for de guldkorn, og så må man ik bare skrive dem Sad
Så fair debat, også ment fra en tilhænger Smile
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

solsikken
Hejsa.
Nu er det ikke fordi jeg vil blande mig helt vildt i den her debat for jeg synes faktisk det er ærgeligt at der er blevet så dårlig en stemning. Jeg tror bestemt Stine er dygtig og at alle Jer der har været på kursus er glade for hendes kostvejledning m.v. Jeg synes måske heller ikke det var ok at bruge denne side som reklametavle. Det er svært da vo pgså gerne vil vide alt om hvad der kan hjælpe m.v. Det jeg har oplevet har været, at der er så mange af Jer der går/ har gået hos Stine, at man kan blive helt udenfor hvis man har fået hjælp andre steder. Det er svært at være med fordi rigtig mange spørgsmål handler om noget konkret i forhold til Stines kost. JEg siger igen at jeg ikke håber jeg gør mig upopulær ved at skrive sådan, for det er bestemt ikke min hensigt og jeg holder ekstrem meget af dette forum. Jeg havde bare brug for også at sige min mening.

karinam
Af en eller anden grund virker det som om, at der foregår en masse mellem linjerne. Jeg ved ikke lige, hvad der er sket mellem hult og stine, men det er heller ikke min sag at blande mig idet. Men jeg synes, at der bliver kastet med mudder ligenu.
Som jeg skrev tidligere, forstår jeg godt, at Hult ikke har tid til at svare på mails som egentlig er tiltænkt Stine og hendes kostvejledning. Jeg mener faktisk slet ikke at det er hendes opgave og dette er helt okay at frasige sig.
MEN
Vi er forskellige og vi kæmper forskelligt afhængig af hvem vi er. Jeg tror, at mange af os har en historik som kan fortælle om sorgfulde perioder, som har sat sig fast i sjælen. Nogle mere end andre, men det er ingens opgave at vurdere, hvem der har haft det værst.

Jeg er af den klare overbevisning, at vi skal have lov til selv at vælge, hvilken kostvejledning vi følger. Vi er forskellige og som der er beskrevet andre steder i dette forum, er det meget forskelligt, hvad den enkelte reagerer på og hvad man kan spise.

Dette forum skal være et sted, hvor vi kan stille spørgsmål til hinanden og udveksle erfarninger. Et sted hvor man kan støtte hinanden, således at vi ikke føler os alene i forhold til PCO. Hvad den enkelte ved om PCO, er meget forskelligt . Jeg har haft stor glæde af (på de få måneder jeg har været en del af dette forum) at kunne finde oplysninger og svar på mange af de frustrationer jeg har gået med i mange år.
Personligt handler det for mig om, at der er et sted, hvor jeg selv kan bestemme. og lære af andres erfaringer, for derved at finde frem til, hvad der fungerer bedst for mig.

Kærligst Karina
Redigeret af karinam d. 15-12-2009 08:49
normalvægtig pcos kvinde som kæmper dagligt med at komme igennem dagen pga. kronisk træthed. Har desuden en datter som er blevet undersøgt og er arvelig disponibel.Angry

Bellemus
Hej Igen

Tror vi glemmer hvad det hele handler om...... Dette forum er jo et dejligt sted hvor vi kan finde fællesskab.
Mange mange steder i landet er PCO stadig ikke noget man gider at lære noget om, og de fleste læger er bedøvrende ligeglade...
Jeg synes jeg kan se det hele fra alle sider, men vi kunne måske også bare skrive konkret hvad det hele går ud på.....
Forestil jer selv være nye på dette forum, kan da fuldstændig forstå nogle sidder hovedrystende og tænke det er vist ikke for mig...
Kan da huske jeg selv sad og gloede måbbende ind i skærmen i Januar måned da jeg fandt ud af at sukker ødelægger det hele, og at mel og havregryn var skjult sukker, det anede jeg da ikke, og synes det var latterligt at den ene liter cola var min eneste livsglæde og hvorfor måtte jeg ikke beholde den...
Så vidt jeg kan se er vi ikke op på 1000 brugere endnu, så der render omkring 699.000 kvinder rundt med pco som enten ik ved det, eller ik ved hvad de skal gøre.....
Vi skulle måske være bedre til at fortælle om kost, folk kommer her får at få råd... Man ved jo ikke hvad o-stilling er så det kunne måske også hedde kulhydratfri kost!!! Vi må vel egentligt godt skrive det herinde der er jo ikke en der har patent på det!!
Synes det er genialt med vægttabstråden, men det er da ligeså meget for alle ikke kun en lille lukket gruppe!
Om man går hos den ene eller anden, om man køber en dyne af en faglært eller ikke faglært ekspedient..... Det hele handler vel i bund og grund om Tillid, personligt havde jeg nok valgt anderledes hvis jeg havde kendt de andre muligheder og sat mig ordentligt ind i det først !! Jeg glæder mig bare ved at jeg ved hvad der sker i min krop, og det havde jeg ikke fået uden Stine.
(Jeg er ikke højtuddannet, synes heller ikke jeg er dum, men bogen spis der gravid er for uoverskuelig og alt for teknisk til mit niveau)
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

hult
Okay, så kommer ALLE kortene på bordet, jeg gider ikke beskyldninger om det ene eller det andet, selv jeg har en grænse! Og jeg gider heller ikke mere holde hånden over Stine Lønbæk og hvad der er sket!

Stine Lønbæk og jeg mødtes første gang til et støttemøde og Stine fik der fat i mit telefonnummer på listen over deltagere og begyndte at ringe til mig privat.

Stine Lønbæk havde jo en drøm om at få udgivet en bog og en herinde foreslog at hun skulle bruge bod.dk, hun skulle også bruge en til at lave det grafiske omslag til hendes bog, da hun ikke selv kunne finde ud af det. Jeg tilbød så min hjælp, da jeg laver grafik, og spurgte så, at hvis jeg hjalp hende med det, om hun så kunne hjælpe mig med kosten og det svarede hun ja til. Jeg brugte mange timer på at lave det grafiske arbejde, men det endte så også med at det var mig der måtte hjælpe med at få sendt de rigtige filer til bod.dk, hjælpe med at udfylde hvad der skulle udfyldes, alt vedr. hvordan og hvorledes man gjorde, selvom det ikke var mig der skulle udgive en bog!

Vores første ”kostmøde” druknede således også i Stine Lønbæks bog, hun fik en masse ting gjort og jeg fik kun minimal vejledning (Spis noget mindre rugbrød!) Hendes vejledning overfor mig bestod mest i: ”Nu skal vi også snart have kigget på din kost….” og intet skete, jeg fik ingen vejledning. Stine Lønbæk fik en til at hjælpe sig med at oprette en hjemmeside, men hun kunne ikke finde ud af det selv, så jeg fik mange opringninger fra Stine Lønbæk om hvordan man gjorde det og det og hvem endte med at sidde og finde løsninger, det gjorde jeg! For at få noget fred oprettede jeg så fra bunden Stine Lønbæks nuværende hjemmeside og det brugte jeg også mange timer på, jeg instruerede Stine Lønbæk i hvordan hun vedligeholdte og opdaterede denne hjemmeside og det er hun så i stand til nu på egen hånd.

Stadig fik jeg at vide at ”nu skulle vi også snart se på min kost” men stadig skete der intet andet end jeg fik at vide at jeg bare skulle spise mere fedt og mindre rugbrød, ikke hvad jeg skulle spise i stedet for som alternativer.

Jeg skrev så en mail til Stine Lønbæk nu ville jeg gerne at vi stoppede her, jeg havde udført min del af aftalen, men havde ikke modtaget en ordentlig vejledning til gengæld og at jeg syntes at kontakten skulle ophøre og nu var det på plan som bruger og administrator og kontakt kunne foregå via PCO Forum og at jeg ikke ønskede den private kontakt mere, jeg frabad mig at blive ringet op privat.

Det blev ignoreret og Stine Lønbæk ringede alligevel og lovede at NU skulle vi også tage fat på min kost og jeg hoppede i med begge ben igen, da jeg jo også gerne ville have det så godt som mange beskrev herinde at de havde fået det. Så det startede fint, jeg fik en skriftlig vejledning, fordi jeg udbad mig en, som jeg fulgte til punkt og prikke men igen begyndte det at halte når jeg havde brug for råd fra Stine Lønbæk.

Vores samtaler gik mest ud på at Stine Lønbæk fortalte om sine andre klienter, om deres resultater og hun læste en masse private beskeder og e-mails op for mig fra disse! Stine Lønbæk begyndte at overvåge hvornår jeg loggede på PCO Forum om morgenen og ringede så og sagde: ”Jeg kan godt ringe for jeg kan se du er oppe!”, jeg havde til sidst ikke overskud til alle disse opringninger, hvor jeg skulle blandes ind i andres liv og lod i perioder være med at besvare disse opkald for at få fred – så ringede Stine Lønbæk på vores fastnet og spurgte om jeg ikke gad snakke med hende?!

Stine Lønbæk begyndte så at ikke besvare spørgsmål fra brugere på PCO Forum og det bad jeg hende om at gøre og det lovede hun så at være bedre til, men intet skete. Stine Lønbæk ønskede hele tiden ros for hvor godt det gik med hendes kunder og hvor mange brugere hun skaffede til PCO Forum via PCO Foreningens kontakttelefon, hvor mange gange hendes indlæg var blevet vist. Stadig skulle jeg ligge øre til beskeder fra hendes kunder, tit meget private beskeder, lægge øre til nedladende ord om kunder det ikke gik så godt for ”de gad ikke følge det ordentligt”.

Stine Lønbæk har brugt Private Beskeder til kundekontakt og meddelelser omkring nye kurser, kostvejledning m.m. hvilket er imod PCO Forums regler. Stine Lønbæk har opfordret kunder til at skrive rosende indlæg om hendes kostvejledning, hun har også prøvet at få mig til det, men det er ikke lykkedes hende.

Enden på det hele: En søndag formiddag blev jeg så ringet op af Stine Lønbæk, som ønskede at jeg skulle fjerne en bruger på PCO Forum, fordi denne bruger var i familie med en af hendes kunder! Stine Lønbæk ønskede ikke at denne bruger skulle have adgang til PCO Forum længere. Jeg sagde at det kunne og ville jeg slet ikke imødekomme! Stine Lønbæk sagde at hvis denne bruger nogensinde ikke ønskede at være en del af PCO Forum, skulle jeg skynde mig at smide hende ud!

Derefter skrev jeg så for anden gang til Stine Lønbæk og sagde at jeg ikke ønskede kontakt og nu mente jeg det alvorligt! At jeg ikke kunne acceptere det skete og jeg ikke længere ville have indblik i andre menneskers liv igennem hende.

Så det er sådan det er foregået, der har ikke været tale om veninder, der har været tale om et samarbejde der skulle give noget til begge – jeg har opfyldt min del af aftalen! Jeg har ikke betalt for hendes vejledning ved at betale hende sort, jeg har givet mine ydelser i stedet for. Jeg har aldrig brugt eller delt min viden omkring Stine Lønbæks kunder til noget eller nogen som helst, som jeg også har skrevet til Stine Lønbæk at jeg ikke ville gøre. Jeg kan så forstå på Trine-Emilie’s indlæg at det har Stine Lønbæk ikke overholdt når det gælder mig!

Stine Lønbæk er ikke smidt ud, hun blev atter bedt om at besvarer indlæg om hendes vejledning, Stine Lønbæks svar til mig var at hun var mere ”kostvejleder” end ”kvinde med PCO” og at jeg bare kunne ekskludere hende, hvilket jeg så gjorde.

Stine Lønbæk har misbrugt PCO Forum til at fremme sin ”virksomhed” og jeg har desværre ladet det ske.

Stine Lønbæk har også overfor en mandlig DR journalist givet udtryk for at være administrator på PCO Forum og givet denne tilladelse til at melde sig som bruger på PCO Forum, selvom mandlige brugere ingen adgang har på PCO Forum. Stine Lønbæk kontaktede ikke PCO Forum omkring dette. JEG måtte, efter det blev opdaget, slette denne DR Journalist som bruger og det har været nødvendigt at undskylde i flere e-mails overfor denne journalist, ikke særligt rart for mig! Stine Lønbæk er vild med at komme i medierne og skyr ingen midler.

Så tag det som I vil, jeg har prøvet at beskytte mig selv og Jer herinde ved ikke at fortælle hele historien bag alt dette, men nu har I fået den, hvad der er foregået bagom. Stine Lønbæk har forsøgt at manipulere og misbruge PCO Forum for at fremme sig selv, sin vejledning, for at blive kendt og for at tjene penge!
I hope you dance

www.hultshome.dk

Aldrig mere tyk
solsikken skrev:
Hejsa.
Nu er det ikke fordi jeg vil blande mig helt vildt i den her debat for jeg synes faktisk det er ærgeligt at der er blevet så dårlig en stemning. Jeg tror bestemt Stine er dygtig og at alle Jer der har været på kursus er glade for hendes kostvejledning m.v. Jeg synes måske heller ikke det var ok at bruge denne side som reklametavle. Det er svært da vo pgså gerne vil vide alt om hvad der kan hjælpe m.v. Det jeg har oplevet har været, at der er så mange af Jer der går/ har gået hos Stine, at man kan blive helt udenfor hvis man har fået hjælp andre steder. Det er svært at være med fordi rigtig mange spørgsmål handler om noget konkret i forhold til Stines kost. JEg siger igen at jeg ikke håber jeg gør mig upopulær ved at skrive sådan, for det er bestemt ikke min hensigt og jeg holder ekstrem meget af dette forum. Jeg havde bare brug for også at sige min mening.

Hej Solsikken
Jeg synes det er super at du også kommer med dit indlæg og jeg er personligt ked af hvis du har følt dig uden for, dette er jo netop et forum hvor vi skal hjælpe hinanden og så er det jo lige meget hvilken kost man følger og om man overhovedet følger no0gen kost. så dejligt at du lige nævner det.

Aldrig mere tyk
KrisB skrev:
Aldrig mere tyk skrev:
Kære KrisB

Jeg er helt sikker på at dem som har skrevet og spurgt direkte tl Stine også har fået svar, altså hvis det ikke er på 0-Stilling som du jo selv er meget interesseret i... Det er da fuldstændigt åndsvagt at sige at hun ikke vil dele gratis ud af sin viden??? Gør Sovi og Emanuel da det? er det gratis at komme til kostvejledning hos dem? Sidst jeg tjekkede var det nemlig ikke, der skulle jeg betale kr 2.700,- hvis både jeg og min kæreste skulle vejledes... Hos Stine betalte vi kr 1.600,- for os begge to og er blevet fulgt rigtigt godt igennem det hele, og til Stine kan jeg ringe kl otte om aftenen, kan man også det hos Sovi og Emanuel?? Og Stine har jo en meget relevant uddannelse, hun er økonoma!!! og har taget de samme kurser som en Diatist blot ikke for at blive Diatist men for at blive økonoma!!!!!

Kris du skriver at VI ikke kan reklamere for en person der ikke ha en Reel uddannelse bag sig, har du da på noget tidspunkt ringet til stine og talt med hende om hvordan hendes baggrund er med uddannelse og sådan? Eller har du Googlet hende og fået nogle til at sende dig hende eksamens beviser?
Alt hvad jeg mener er at vi er Rigtigt mange herinde som er på Stines kost og er utroligt glad ved det, da det har ændret vores liv fuldstændigt!!!!!
Ja sorry men bliver bare så rasende!!!!!!! Sidst jeg tjekkede var/er jeg en meget viljestærk person, som har været på diverse diæter siden jeg var 12år, og altid overholdt dem, men ALDRIG tabt mig, nu har jeg så endelig fundet en måde og den virker, hvorfor er det så, så forkert at brede budskabet til andre, som også ville kunne få glæde af det?????

Det er klart at der altid vil være nogle der ikke kan/vil hjælpes fordi de er hvor de er i deres liv, men jeg har altid væres så ked af at være den FEDE pige som alle mente det var helt okay at mobbe og skubbe til og bagtale. Jeg har kæmpet en kamp hele mit liv for at gøre alle andre tilfredse med mig, men det er aldrig lykkes. Heldigvis er jeg så vokset op og er blevet en meget stærk og selvstændig kvinde, der ikke finder mig i noget fra andre, jeg har lært at folk elsker mig for den jeg er og jeg er ved at lære også at elske mig selv, og det er kun pga. den kost Stine har præsenteret mig for at jeg nu mener at jeg kan komme til også at leve et værdigt liv, hvor folk ikke rynker på panden af mig, hvis jeg kober en chokolade bar fordi min sukkertrang er blevet for stor (det ved jeg jo heldigvis ikke vil ske for mig mere, for pga den PCO-kost.dk jeg følger og har fulgt i 12 uger nu har jeg ingen sukkertrang)

Jeg håber virkelig ikke at det her støder jer herinde, jeg mener bare at det er et frit land vi lever i og alle har ret til at udtale sig

Kære Aldrig mere tyk

Nu blev jeg så også mobbet som barn - på trods af at jeg ikke var overvægtig, så vær sød at pakke den undskyldning lagt væk. Jeg har ikke en overvægt at pakke min undskyldning ind i, jeg skulle rent faktisk arbejde en hel del med mobningen for at komme videre, og ja jeg har tænkt rigtig meget på selvmord som barn. Jeg har haft rigeligt at kæmpe med, og jeg har ikke behov for at skulle kæmpe med dig også. Så vær sød at tænke over, hvordan du formulerer dig, og hvad det er, som du skriver. Det gør jeg rigtig rigtig meget.

Jeg har fortaget den nødvendig research i forbindelse med min kostvejledning, så derfor har jeg været på inde på Stines side, jeg har også kunne læse mig frem i trådene, at det ikke var den rette vejledning for mig. Så spar mig venligst for spydige kommentarer, fordi du er vred. Jeg er kun glad for, at det virker for dig, men jeg kan ikke støtte en person, som giver vejldning uden officiel uddannelse (for ja jeg ved også, hvad det tager for at blive diætist, og det kan Stine altså ikke sammenlignes med - se evt. Suhrs hjemmeside herom) eller som ikke har et CVR nr. (ja jeg ved også godt, hvordan man søger efter sådan noget). Herudover har jeg lagt væk på, at hun ikke har været autoriseret i forhold til sygesikringen Danmark.

Jeg skriver aldrig herinde for at gøre nogle sure eller træde nogen over tæerne, men det synes jeg altså du har gjort ved at insinuere, at jeg åbenbart ikke er klog nok til at foretage min egen research omkring vigtige ting som helbred og sundhed.

Kærligst Kris

Hej KrisB

Så vidt jeg ved så er det at blive mobbet vel det samme om man er FED eller ej, så skal jeg pakke det langt væk? Undskyld men jeg har ikke skrevet at du er dum nogle steder, jeg har blot spurgt om du har kontaktet stine eller har talt med andre der ved hvordan hun er uddannet, så dette ser jeg som et direkte angreb på mig. Og ja det gør ondt, jeg skriver de her ting fordi jeg følte på daværende tidspunkt at det ikke var tilladt at omtale Stine uden at blive sablet ned, og det er så netop det du gør her. Men jeg har også redigeret mit indlæg da jeg blev gjort opmærksom på at den tone jeg brugte ikke ville blive accepteret, så det har jeg også beklaget og derefter rettet.

Aldrig mere tyk
Hej Hult

Alt respekt for det du skriver, jeg ved ikke hvordan tingene er foregået, og hvis det er sådan det er gået til kan jeg sagtens forstå din harme.
Lad os så lade denne tråd dø. Det var ikke for at lave helt vild ballade herinde at jeg skrev som jeg gjorde, det var mine personlige holdninger og kun mine. Jeg holder meget at PCO forum og har fået hjælp fra rigtig mange af jer herinde også dig Hult, så jeg vil meget gerne blive her og stadig få og give råd og hjælp.

Lisette
Jeg synes også, at der er for mange hårde ord og dårlig stemning i den her tråd.

Jeg vil bare lige indskyde, at jeg hele tiden har syntes, Stine skulle lave sit eget forum, for der er meget tale om hende og 0-stillings-kosten, hvor vi andre tænker "hva' snakker de om?"!

Det er jo godt, så mange er hjulpet af hende, men herinde synes jeg, vi alle skal kunne følge nogenlunde med, og så må det vel være smart, at Stine-kursister har deres eget forum også?
Det er jo super at jer, der ikke har tid eller mulighed for selv at sætte sig ind i pco-kost, kan bruge en vejleder, som selv har pco, men der er jo også mange andre rundt omkring som er gode diætister?

Det er altid surt, at alle tråde forsvinder - det er vel kun tråde, Stine har startet? Det er vel ikke dem, hun bare har skrevet indlæg i?!

Lige gyldigt hvad der er sket: jeg synes det var nogle meget hårde ord til hult, og det kan ikke være meningen! Tak for det hele, hult!! Hug

...Og lad os så få fyret op under den gode julestemning! Grin
Redigeret af Lisette d. 16-12-2009 12:31
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

1000fryd
Som ny spørger jeg måske lidt dumt?

Men kan man ikke bare dele erfaringer omkring Stines kost, og forklare hinanden hvad det går ud på... og omkring det i har lært, som har virket på jer...?

hult
Lisette skrev:
det er vel kun tråde, Stine har startet? Det er vel ikke dem, hun bare har skrevet indlæg i?!

Ja kun tråde startet af den slettede bruger og så indlæg af den slettede bruger i andre tråde - samt indlæg i replikboksen.
I hope you dance

www.hultshome.dk

micha
Kære alle sammen

Jeg kan kun tillutte mig, at det kunne være en god ide med eks. en brevkasse på Stines egen hjemmeside (som man kan benytte som en del af hendes kostvejledning)? Så kunne alle, der var interesseret, få besvaret spørgsmål om 0-stilling mm.

Jeg håber også, at vi får den gode tone tilbage, så vi kan gå julen i møde med glæde i hjertet.

Og husk at få tjekket jeres kolesterol jævnligt, især hvis I ændrer jeres kost drastisk.

Knus fra Micha
Fik konstateret PCO i 2004, men har vidst at der var noget galt siden mine tidlige teenageår. Er nu i fertilitetsbehandling på Herlev Hospital.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Skal det virkelig være dyrt at have PCO ? Opskrifter 3 06-02-2014 21:17
Ægløsning? (er virkelig forvirret) Prøver at blive gravid 6 04-10-2011 20:12
Kan det passe Er blevet gravid 6 06-01-2011 18:23
Nu har jeg virkelig brug for hjælp!! Overvægtig med PCO 12 18-10-2010 09:27
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende