21. August 2018 23:38:51
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26641600
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Metformin - hvordan?
Nuggi
Hej piger,

da jeg var hos gynækolog og fik at vide at jeg har PCO sagde hun at for at jeg kan komme i behandling, skal min mand også undersøges (sædprøve og blodprøve) - det tager han da helt stille og roligt, men det jeg tænker på er om det også gælder hvis jeg "bare" skal have metformin.

Ved I det? Skulle I igennem en udredning (begge parter) før I kunne få Metformin? Jeg er blevet scannet (er fyldt med blærer) og har fået taget blodprøver, som jeg skulle have haft svar på igår, men svarerne var ikke kommet så nu satser jeg på næste uge.

Hilsner fra
Nuggi

Cille30
Hejsa Nuggi. Jeg fik metformin da jeg fik afvide at jeg havde PCO.
SÅ forstår ikk hvorfor I først begge to skal undersøges, når du kun skal have metformin.

Vi skulle begge to undersøges, og min kæreste sæd osv, fordi vi gerne vil have et barn sammen.

Så det ved jeg ikke. Lyder bare lidt underligt.

Hvad i forbindelse med metformin blev der sagt det?

Knus
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Nuggi
Hej piger,

Mange tak for jeres svar. Mht. Metformin nævnte gynækologen bare at inden hun generelt kunne hjælpe mig i forbindelse med at vi vil have et barn, så skulle min mand undersøges (vi har et barn i forvejen som vi fik uden hjælp). Jeg blev utålmodig, da jeg skulle vente 5 uger på næste tjek hos gyn (som så er blevet udsat) og bad min læge om metformin men det vil han ikke give mig. I næste uge skal jeg til gyn og vil bede om at blive scannet - måske kan hun allerede se bedring fordi jeg på det nærmeste er blevet hellig mht. min kostWink

Jeg er endnu ikke afklaret med om jeg vil have hormoner eller ej, men jeg vil forsøge med metformin hvis jeg får at vide at det kan hjælpe mig til at få et barn mere.

Kris: hvordan gang i din krop? (hvis det ikke kommer mig ved siger du det bareSmile) Jeg HAR menstruation og der har været 34 dage imellem de sidste to - ved stadig ikke om jeg har ægløsning (jeg satser på det og lokker manden med tidligt i sengWink). Jeg har hele tiden haft menstruation, men meget uregelmæssigt, selvom den kommer med max 45 dage imellem.

Så kosten er lagt om....motionen starter i næste uge....torsdag er der svar på blodprøver (og måske bliver jeg scannet) og så vil jeg bede om en henvisning til Bjarne eller Svend.

Eftersom vi allerede har fået et barn helt naturligt har jeg en klippefast tro på at vi kan gøre det igen - men det må gerne være snartGrin

Rigtig god weekend.

Knus
Nuggi

Nuggi
Æv - lige nu er jeg lidt frustreret - min tid hos gynækologen er rykket endnu engang! Skulle have været deroppe i onsdags - det blev så rykket til torsdag i denne uge. Idag har jeg så fået et brev om at de desværre er nødt til at rykke tiden til den 25.

Nå - pyt.....men ville gerne snart have det klaret!

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Metformin uden graviditetsønske? Metformin eller anden medicin 7 05-06-2014 13:39
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke