19. Juni 2021 05:01:41
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30303624
5560 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvad gør jeg på arbejdet?
MariaE
Jeg er tom for hvad jeg skal gøre, så jeg spørger jeg herinde!

Jeg er som sagt gravid, og jeg har det ad h til.. Har været syg siden torsdag og har næsten ikke været ude af sengen andet end når jeg skulle brække mig.. Jeg er stadig ikke på toppen, hver gang jeg rejser mig og fx går i bad, laver mad, tømmer opvasker eller bare bevæger mig, så går turen på toilettet.. Jeg har bare så dårlig samvittighed over for mit arbejde hvis jeg skal lægge mig syg igen i morgen(arbejder på kontor).. De ved ikke noget på arbejdet om at jeg er gravid endnu, da jeg kun er 9 uger henne...
Aner ikke hvad jeg skal gøre... Hvad ville I gøre eller hvordan har I gjort det??

Nuggi
hm....jeg havde det slet ikke så dårligt som dig, så jeg havde en pose med i bilen, hvis jeg skulle kaste op og måtte da også ud på toilettet et par gange på arbejdet, men det var til at overkomme. Jeg havde meget kvalme de første tre måneder, men det hjalp som regel at spise lidt (f.eks. knækbrød). Efter 13-14 uger var jeg fuldstændig på toppen igen, så du kan jo håbe at det bliver bedre.

Jeg fik at vide af min læge at nogle prøver zone-terapi og akupunktur mod kvalme - jeg ved ikke om det hjælper.

God bedring din stakkel!

Bellemus
Hej

Skynd du dig at snakke med din chef om det, de fleste arbejdsgivere har en ekstra forsikring, så de får suplerende dagpenge for dig måske allerede ved 1. sygedag ved graviditet (kommer an på forsikringen)
Og det er svært at røre en der er gravid. Samtidig har din chef tavshedspligt, så hvis du siger du ik vil have at folk for af vide hvad der er los, så skal han respektere det...
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

Hellar
Jeg ville også fortælle det med det samme til min chef ... og det gjorde jeg også - jeg er i dag 9 + 3 og det var i løbet af den første uge efter nytår at jeg fortalte mig chef det. Jeg havde ikke i nærheden af så meget kvalme som dig, men pga overstimulering havde jeg indimellem enorme smerter i en af æggestokkene...det blev heldigvis kun til en sygedag, men det er jo altså ikke noget vi selv er herre over, så du må ikke have så dårlig samvittighed.... (ved godt det er nemmere sagt end gjort)

God bedring ...og god graviditet Smile

Kh. H

Suzanne_K
Helt enig med flertallet. Tal med din chef om det. Er chefen ikke så imødekommende så tal med din læge om der evt skal en midlertidig sygemelding til for at du kommer lidt ovenpå igen.
Håber du hurtigt får en løsning og ro på så du bare kan nyde tiden som gravid.

/Suz

piaaalborg
Prøv med et seaband. et armbånd med en kugle der presser på samme punkt bag håndledet som de bruger til at afhjælpe kvalme med via akupunktur. hjalp mig da jeg var gravid med drengene, og min søster har også haft positiv virkning af det. søg det på nettet under "seaband" helt sikkert værd at prøve.

mvh pia
pige på 29 der har fået konstateret pcos.
har tidligere inden denne konstation haft 2 forsøg med reagensglas, hvor jeg fødte tvillinger i 24 uge, og et forsøg der gik til grunde i 5 uge.

Et IUI forsøg i dec. 2009 negativ test
2. IUI forsøg i januar. 2010 negativ test
Nu med projekt med at tabe de ca 10 kg. inden de så vil gå videre i Bræstrup med reagensglas.

Nuggi
Hej MariaE,
jeg vil bare høre om du har det bedre?
Hilsner fra
Nuggi

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Hvad er PCO-venlig kost, KISS kost, insulinresitens, resistent stivelse m.m. Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2014 15:48
Konstateret PCO - og hvad nu? Diverse - PCO 14 12-09-2013 08:16
yams - hvad kan det? PCO Brevkasse 5 27-08-2013 21:50
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0