06. April 2020 09:14:37
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29310143
5849 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
HVEM SKAL TABE SIG?
Bartoline
hej alle sammen! Det er første gang jeg skriver på det her forum..

Er der andre herinde end mig som skal tabe rigtig mange kilo? Tænkte at vi måske kunne støtte hinanden, komme med gode ideer til madopskrifter, motion osv...

Jeg har selv meget svært ved at komme i gang med en kostomlægning, det skyldes nok at jeg har været på adskillige slankekure siden jeg var barn.. motionen er jeg dog kommet godt i gang med, jeg svømmer 3 gange om ugen...

jeg har købt en bog der hedder "spis dig gravid" om jeg vil tage udgangspunkt i.. Hvilke kostplaner følger i?

Grin
-------------------------------------------------------
Fik konstateret PCO i 2005 men har haft symtomer det meste af mit liv.
Overvægtig og skal tabe ca. 50kg.
13 August 2012 (har tabt 11kg)

Bartoline
Hej KrisB!
tak for dit svar, jeg vil prøve at læse nogle flere tråde her på siden....
Og tillykke med det flotte vægttab, hvor er det dejligt!

Du har helt sikkert ret i at det ikke skal ses som en slankekur, men en ændring for livet... det er bare SÅ svært at få brudt den "onde cirkel" Jeg har gjort utallige forsøg.. det ender altid med at jeg falder i med noget af det jeg ikke må spise og så kører det hele igen... specielt kartofler, jeg elsker dem.. men ved at jeg ikke kan tåle at spise dem.. hver gang vi har fået kartofler til aftensmaden vågner jeg kanon sulten næste morgen...
Hvordan har du haft det i starten med omlægningen?

Smile

Nuggi
Hej Annebp1979,

jeg lever PCO-venligt men har ikke brug for at tabe mig - sikkert fordi jeg inden diagnosen løbende var på Nupo-kur for at tabe de kilo der hele tiden sneg sig på, så på den måde har jeg holdt overvægten fra døren.

Efter jeg har lagt kosten om har jeg ikke tabt mig, men jeg har nemmere ved at regulere vægten hvis jeg tager et par kilo på - før kunne jeg gå på alle mulige og umulige slankekure uden effekt.

Jeg fik diagnosen en fredag - mandag morgen startede jeg på kost uden pasta, ris, kartofler, sukker og hvede. Min motivation var helt i top, da vi gerne vil have et barn mere og det gjorde det rimelig nemt de første to uger.

Derefter gik det lidt ned ad bakke med motivationen, men jeg holder det endnu og nu er det over 2 måneder siden jeg lagde kosten om.

Det der har hjulpet mig meget er at finde alternativer til det jeg plejede at spise....før spiste jeg rittersport med nødder - nu spiser jeg en lille smule mørk chokolade. Før spiste jeg en bolle med ost - nu spiser jeg rågi knækbrød med ost eller sukkerfri marmelade. Før spiste jeg yoghurt med müsli - nu laver jeg min egen "müsli" af mandler, nødder og kokosmel.

Jeg er nok den største chokolade-gris i hele verden og det gik forbløffende hurtigt over. Jeg kan godt have dage hvor jeg helt sikkert spiser mere end jeg burde (tror det er sket 3 gange) men hver gang har jeg sørget for at det har været PCO-venligt...nødder, mandler, mørk chokolade, æbler med kanel osv.

Krydser fingre for at du finder en løsning der passer dig. Modsat dig er jeg ikke god til det med motion - var kommet i gang med at løbe, men kan simelthen ikke tage mig sammen når der ligger så meget sne på fortorvetBlush

Bartoline
Hej igen! Ville bare sige tak for de gode råd... jeg har nu i en uge spist pco venlig mad Thumbsup og jeg har det bare så godt.. er slet ikke så sulten som jeg plejer at være...
Hjemmesiden her har været til stor motivation til at komme i gang, det giver håb når man læser at det kan lykkedes at tabe sig og leve med pco...
jeg har tabt 3kg den første uge, er bare så stolt Grin
Redigeret af Bartoline d. 17-02-2010 14:06

Suzanne_K
Jeg har også kun været i gang en måned nu.
Havde købt bogen 'Spis dig gravid' inden min endelige 'dom' hos gynækologen. Har fra samme dag spist efter bogens principper og tabte hurtigt de første 5 kg. Så er der 'kun' 20 kg igen.

Motivationen er der endnu, da jeg helt klart kan mærke en forskel i forhold til før. Min pludselige madhunger, og overspisning/søgen efter et eller andet at proppe i mig om aftenen er væk. Også helt underligt at man pludselig ikke skal spise totalt fedtfattigt som ved alle de andre kure jeg har været på. Synes det er super at finde inspiration her inde.

Fedt at du allerede er i gang - og super vægttab på så kort tid.

Anita
SUPER flot Anne. Du er godt på vej

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Skal det virkelig være dyrt at have PCO ? Opskrifter 3 06-02-2014 21:17
Skal det være dyrt at have PCO? PCO Brevkasse 3 04-02-2014 16:55
Log ind
Brugernavn