24. August 2019 13:00:57
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28527668
5961 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Café-mad...og ondt i maven...hvorfor?
frkpia
Så var jeg lige på min første café-tur efter at jeg har besluttet at droppe sukker og hvede og skrue ned for kulhydrat-indtaget... Jeg var faktisk meget optimistisk og positiv og bestilte en salat (for første gang nogensinde på en café tror jeg....Blush - mægtig stolt af mig selv!). Kæmpestor og lækker - mums! MEN nu kommer jeg til problemet: jeg fik SÅ ondt i maven igen igen igen... Hvorfor nu det? Til forskel fra andre gange er mavepinen dog allerede forsvundet, men øv øv med stor oppustet dum mave inde i byen! Min salat bestod af: blandet salat, kylling, bacon, pesto, syltede artiskokker, tranebær, rå løg (dem mistænker jeg lidt..men hvad siger I PCO-kost-eksperter??), agurk, revet gulerod, ristede græskarkerner, sorte oliven og det var vist det.. Nå ja, og så to lækre stykker hvidløgsbrød, men men dem fik søster Wink
Det er lidt en jungle det her PCO-kost...!!

Lone1979
Hej frkpia.

Nu ved jeg ikke hvor lang tid du har været på denne PCO kost, men for mit vedkommende kan jeg ihvertfald godt mærke at min mave lige skal vænne sig til alt den "nye" mad.
Jeg døjer også noget med ondt i maven, tror lige at den skal have tid til at omstille sig til alle de her grøntsager man skal spise.
Så måske det kan være at din maven lige skal vænne sig til at spise sådan en dejlig stor gang salat Wink

Bellemus
kan ik se der burde være noget med mindre artiskokkerne er syltede med sukker Smile

Har os problemer når jeg er ude, jeg har fundet ud af hvis jeg bestiller en cola-light går det galt med maven, jeg tror ik rigtigt de maskiner kan finde ud af det, ved det selvf. ikke men det er bedre når man bestiller isvand

Var til fest lørdag og jeg synede og spiste af flødekartoflerne og der var fiskelagkage med franskbrød, jeg lignede en der var i syvende måned, og desværre gjorde det så ondt at jeg ik ku lade være at holde på den, så troede man det jo først rigtigt Wink
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

frkpia
He he, jeg er jo først lige begyndt inden for de sidste par dage - efter at have gennempløjet denne fantastiske hjemmeside for alle jeres gode råd. Jeg har ikke læst nogle bøger endnu...prøver mig bare frem.. Men allerede meget positivt. Tænk en gang her sidder jeg kl. 23 om aftenen og har ikke det der ligner ondt i maven!! Hvornår skete det lige sidste gang??? Har haft ondt i maven hver dag så længe jeg kan huske... også i januar da jeg skippede alt sukker for et nytårsfortsæt... Tror det er manglen på kulhydrater (eller måske bare hvede..) min mave er glad for Smile
Jeg har egentlig bestilt bogen Spis dig gravid, men jeg tror jeg bliver nødt til at købe den... Kan mærke jeg er ret motiveret i disse dage og enormt videnbegærlig på dette område. Jeg kunne virkelig blive ved med at bombardere jer med spørgsmål!! Watch out!!

Lone1979
Jeg er næsten igennem bogen "spis dig gravid", og jeg synes jeg har fået en større forståelse af hvad det er jeg må spise, men det er en stor omvæltning når man tænker på hvor mange år man har levet på den anden måde, man skal jo hele tiden tænke anderledes.

Men held og lykke med det, og hvis det er nu du har blod på tanden og ikke mindst energien til det, så tror jeg det er et godt tidspunkt at komme godt igang Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
PCO uden syndrom - hvorfor? PCO Brevkasse 2 11-05-2014 13:28
Hvorfor er det så svært at slippe sukkeret? - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 2 28-01-2014 15:32
Bulen på maven Symptomer - Diverse 14 09-06-2013 17:20
ondt i underlivet Symptomer - Diverse 6 14-02-2013 20:36
PCO foreningen's lokalafdeling i Næstved holder cafe aften PCO Foreningen 3 23-10-2012 21:28
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke