13. December 2018 22:24:02
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27329599
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Termin til jul??? Hvad tænker I om det?
Raimunda
Er der nogen, der går og spekulerer over, om man skulle holde pause her i marts? Man kan jo risikere at have termin midt i julen...

Jeg er lige startet på hormonbehandling og tænkte, at jeg lige kan nå det inden jul, hvis det går godt Wink Men det er jo svært at sige, hvornår man er klar til ægløsning.

Det er muligvis heller ikke noget, man bør gå rundt og spekulere på, når man i forvejen har lidt problemer med at blive gravid....

Hvad tænker I?

Hanne123
Jeg siger: lad være med at planlægge så lang frem. Jeg ville ikke holde pause, men prøve at blive gravid. Et lille julebarn er da en fantastisk gave Smile

Knus fra Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
Tinam
Hmm, jeg synes det vigtigste må være at få det barn man kæmper sådan for og så ikke fokusere så meget på leveringstidspunkt.

Hvis man begynder med alle mulige hensyn til en hel masse kan det godt gå hen og blive svært. Så det har jeg i hvert fald absolut ingen planer om. Og er også blevet insemineret i dag, Og hvis det lykkes denne gang kan jeg kun være happy uanset hvornår det så må komme :-)

Nuggi
Jeg er så heldig at have en søn fra den 20. december 2006 - jeg havde termin juleaften og det ville da ikke være det mest fantastiske at have fødselsdag den dag (for ham), men jeg var så heldig at blive hurtigere gravid end vi havde forventet - han kom "af sig selv" - altså uden at jeg fik behandling af nogen art.

Denne gang skal vi have hjælp og jeg er lige startet med hormoner. Det er svært at planlægge hvornår man bliver gravid og jeg er bare glad hvis jeg bliver gravid - uanset hvornår jeg så får termin.

Raimunda
Ja, man skal nok tænke, som I gør. Det tror jeg også, jeg er nået frem til. Jeg ville også bare være lykkelig, hvis det skete Smile

hult
Min fødselsdag falder her i marts og jeg får faktisk altid påsketing og påskeblomster - synes den dag der må være den "værste" af alle datoer må være den 29. april. (hvornår holder folk det mon så?)

Edit: Mener selvfølgelig den 29 februar Huh
Redigeret af hult d. 09-03-2010 10:31
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Happel
Vi har faktisk tænkt tanken.... Det er mest manden, der synes, at det vil være lidt synd for bebs at have fødselsdag lige omkring juleaften eller nytårsaften. Jeg er selv bedøvende ligeglad bare det bliver et barn! Der er jo nogen, der skal have fødselsdag på de dage...

Og især med hormonbehandling må man tage det som det kommer...
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

maria77
Jeg ville bestemt heller ikke planlægge det efter årstidene hver sin årstid sin charme.

Så pøj pøj.
Har levet med PCO siden jeg var 17 år.

Har født 2 velskabte Tvillingge Piger, josefine og Victoria den 3/8.2010.

Suzanne_K
Jeg havde termin den 23. december første gang - havde bestemt ikke spekuleret i det. Han endte med at 'blive båret til verden' før tid, så det kan svinge begge veje. Det vigtigste for os var et sundt og velskabt barn - og havde det været julebarn var det bare sådan det var. Jeg er i gang igen nu, og vil da kun blive glad for at få en 'juleleverance'...specielt efter 1½ års ventetid til nu...

Jeg vil bare sige - go for it.
KH Suz

Signe
Man kan sjældent planlægge en mulig graviditet på den måde.. Det troede jeg selv, at jeg kunne - og planlagde, at jeg ville stoppe med p-pillerne, så jeg fik et barn en måned efter min kandidat. Men men men... Der kom lige lidt PCO i vejen...

Forud for min SA havde jeg haft termin på min egen fødselsdag i oktober - nu er den nye termin i starten af december.. og ærlig talt - så betyder det ingenting for mig - bare barnet kommer sundt og raskt til verden.. Wink

Normalvægtig. Fik konstateret PCOS i nov. '09.

Den 8.dec 2010 blev jeg mor til den mest vidunderlige lille pigeSmile

Nærmest symptomfri idag - regelmæssig mens og ÆL.

Cille30
Jeg vil så sige at det er lidt træls for barnet at det har fødselsdag samme dag som juleaften, har nogle venner og et barn i familien, som har fødselsdag samme dag, de synes at det er meget træls, for så for de kun gaver 1 gang om året,, hehe... Men jeg kan da godt følge børnene at de har det på den måde.. Men hvis jeg bliver gravid og skal føde d.24 december, jamen så vil jeg kun tænke at det er en vinuderlig gave at få sig, og så længe at barnet er sundt og rask, så er jeg ligeglad hvad dato at barnet kommer til verden Grin
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Sukkermus
Min holdning er, at det er dybt egoistisk at fosøge at planlægge sig uden om diverse mindre gode datoer...
Om en dato er god eller dårlig afhænger vel af, hvad man gør det til?!!
Jeg kender også nogle, hvis søn har fødselsdag den 24/12 - de har så valgt, at han ikke får fødselsdagsgaver den dag, men i stedet på hans dåbsdag.
Min lillebror er født til nytår, og han har som barn altid valgt at vente med at holde drengefødselsdag til om sommeren, hvor de har kunnet lege ude, lave bål osv...
Selv vil jeg blive ovenud lykkelig, hvis det viser sig, at jeg venter en lille nytårsbabyYes
Fik konstateret PCO i september 2008, startede på Metformin oktober 2008. Har ikke haft menstruation siden januar 2006, var tidligere overvægtig, men er nu normalvægtig - dog med "mave", kæmper stadig med en MEGET sød tand, dyrker en del motion, har nogle meget urimelige humørsvingninger, og er glad for mit lyse hår, da "skægget" så ikke er så tydeligt;o)

annatut
Datoen er da helt lige gyldig hvis man brændene ønsker sig et barn, sommer el vinter det er da helt lige meget, hvad tid på året et velskabt barn er da det dejligste.
Pco men fik en datter i 03, har der efter haft en drøm om et barn mere, men nu står der snart 36 på min alders att, og datteren bliver 10 i år, så realistisk nej, det er det nok ikke, det har været svært. men jeg er mor og glad for det.

Tinam
Ja, jeg vil bare blive lykkelig, hvis jeg blev gravid og fik et dejligt lille barn. Så vil jeg være bedøvende ligeglad med tidspunktet. Bare der kom et barn ud af detGrin
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

juhler
Som KrisB skriver er der så mange andre dårlige tidspunkter at have fødselsdag på som barn. Jeg har altid haft i efterårsferien, hvilket heller ikke altid var sjovt.

Vi har lige fået et lille julebarn, der kom d. 23. december. Med det besvær vi havde med at blive gravid igen, var vi bare lykkelige da det lykkedes. Overvejede slet ikke at holde pause. Vi må jo bare gøre den dag til noget positivt også.

Har efterfølgende snakket med en del voksne decemberbørn, der - selvfølgelig - alle er enige om at decemberbørn er de sejeste Pfft

Lone1979
Min søn har fødselsdag d. 21. juli, lige midt i sommerferien, hvor alle er på ferie, vi holder fødselsdag den dag for dem der kan komme, som regel er det mest bedsteforældre og nogle gange vores søskende.
Men dem der ikke kunne komme samler vi så når de er kommet hjem fra ferie, og holder for dem, så han får faktisk 2 dage ud af det, og det synes han jo er helt fantastisk Smile

Men jeg tror der er fordele og ulemper ved alle tidspunkter, det vil altid falde sammen med et eller andet, og så skal man også lige tænke på at de bliver jo også ældre, på et tidspunkt går de måske ikke lige så højt op i om det er den ene eller anden dag de holder fødselsdag.

Jeg tror på at når man ikke har så nemt ved at blive gravid, så er det bare med at slå til når chancen er derWink

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Hvad er PCO-venlig kost, KISS kost, insulinresitens, resistent stivelse m.m. Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2014 15:48
Konstateret PCO - og hvad nu? Diverse - PCO 14 12-09-2013 08:16
yams - hvad kan det? PCO Brevkasse 5 27-08-2013 21:50
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0