22. September 2019 18:03:41
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28607406
5942 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Stoppe p-piller?
Lisette
Hej alle, jeg vil gerne snart prøve at stoppe p-pillerne, nu hvor jeg har meget bedre kontrol over min pco og normale blodprøver. Jeg vil se, om jeg v.hj. af zoneterapi og østrogene kosttilskud får menstruation.

Men er der andre, der har prøvet at stoppe? Hvordan kunne i mærke det? Og blev I nødt til at starte igen? Smile
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Tytteas
Æh ja jeg stoppede... men kan ikke huske hvordan jeg som sådan kunne mærke det, udover jeg ikke fik menstruation regelmæssigt mere... lægen syntes jeg blev "nød" til at starte igen... men det ville jeg ikke... så jeg hoppede altså på agnus castus og forbedret kost istedet... Smile

Happel
jeg er stopet for snart et år siden med p-pillerne, fordi jeg gerne ville være gravid.
Min bivirkning ved det er uren hud(efterhånden virkelig slemt) og manglende mens.
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Nuggi
Jeg stoppede i april - bivirkningerne for mig er uren hud og ingen menstruation. Jeg stoppede også på dem i juni 2008 men begyndte på dem igen i august da jeg var træt af at ligne en teenager i ansigtet.

Nu er jeg i fertilitetsbehandling og når det er klaret = jeg har fået et barn mere, så skal jeg tilbage på p-pillerne med mindre kostomlægning og motion i mellemtiden har vist at de kan gøre det samme for mig.

Lucy_Lou
Jeg stoppede for ca. et år siden efter at have taget Diane Mite i 10 år og i løbet af et par måneder fik jeg uren hud, min menstruation blev uregelmæssig og desværre kom den uønskede hårvækst også tilbage. Jeg har siden gradvist ændret min kost og kan efter 6 måneder konstatere, heldigvis, at min hud er pænere end da jeg spiste P-piller, jeg får min menstruation hver 28. dag og hårvæksten er også i bedring.
Jeg har flere gange overvejet at begynde på P-piller igen, men er nu glad for at jeg ikke gav op. Det skal også lige siges at jeg har tabt 10 kg. siden jeg begyndte på PCO-kost.

Lucy_Lou
Tak KrisB - ja, det er dejligt at se at der er flere og flere eksempler på at kosten gør en forskel.

Birthe (og tillykke med fødselsdagen forresten) - jeg tror det er et typisk eksempel på hvor forskellige vi er og hvad vi reagerer på. Jeg ville også selv prøve med kosten inden jeg tog imod diverse medicinske tilbud og ligesom dig så er mine prøver nu fine. Kort fortalt så har jeg, som eksperterne anbefaler, kigget på kulhydraterne, sukker og holder mig også for så vidt muligt væk fra mejeriprodukter (spiser dog lidt ost) - og sørger selvfølgelig for at få de rigtige supplementer i form af vitaminpiller etc.
Jeg har nok skåret helt til ind til benet - grøntsager, kød, nødder og æg, men jeg spiser dog en skive rugbrød om dagen og et par gange om ugen lidt frugt.

Jeg kan tydeligt se når jeg har spist eller drukket noget forkert - et glas vin, noget chokolade eller bare lidt brune ris, og der dukker altid en bums op, men nogle gange skal der altså være plads til det! Og andre gange er det så frustrerende at "systemet" er så fintfølende.

Ved ikke det er nogen hjælp, men ellers sig til.

Lucy_Lou
Med eksperterne hentyder jeg generelt til anbefalingen om at skære ned på indtaget af kulhydrater og sukker - kan godt se at det er uklart skrevet.
Med hensyn til mejeriprodukter så nævnte min læge, at der kan være en sammenhæng mellem nogle mejeriprodukter og acne, og det ser ud til at være tilfældet for mig. Men det er absolut ikke tilfældet for alle.
Frugten er skåret ned til et minimum fordi jeg har konstateret at jeg er superfølsom overfor naturligt sukker, inklusive frugtsukker - desværre!

hult
Hvis man ikke ønsker kun at være i stand til at se sine skosnuder senere i livet når man helt undlader mejeriprodukter, er det en meget god ide at tage et kalk tilskud - gerne med D-vitamin i.
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Lisette
Tak for svarene, piger... Jeg overvejer stadig... Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
P-piller og isotretinoin Uren hud og Akne 1 11-06-2014 15:30
Endelig gravid - skal jeg stoppe med Metformin? Er blevet gravid 13 26-01-2013 20:01
Er der andre der har måtte stoppe med metformin fordi man går lavt? Metformin eller anden medicin 1 02-01-2013 00:52
tør ikke tage p piller... P-piller 1 04-09-2012 09:11
p-piller vs. p-ring P-piller 5 13-12-2011 14:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0