24. Maj 2018 16:01:03
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26129190
6037 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Vegetarisk kost med PCO?
lise
Hej med jer.

Jeg vil høre, om der er nogen herinde som har erfaring med kombinationen vegetar og PCO? Jeg overvejer selv at blive vegetar, men jeg er simpelthen så afhængig af mine proteiner for at blive mæt og have det godt, at jeg er i tvivl om, hvorvidt det kan lade sig gøre.

Bedste hilsner,
Lise

Cille30
Jeg har desværre heller ingen erfaringer med det.. jeg har bare hørt at det er svært at være vegatar.. en af mine veninder var det, hun synes at det var svært at kun leve efter det, og begyndte faktsik at spise kød igen, selvom det var svært for hende igen at spise det i starten..

Men jeg ved ikke hvad du kan gøre når du samtidlig også skal spise pco venlig kost, så tror jeg at det bliver meget svært med også at du vil være vegatar.. held og lykke med det Grin
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Evbev
Jeg ved, at der i Spis dig Gravid mere eller mindre ordret står, at PCO-kost uden kød ikke går. Det er fordi, de ting man som vegetar primært får sine proteiner fra, faktisk også indeholder store mængder kulhydrat. F.eks. får du fra linser 2 gram kulhydrat for hvert gram protein, og i bogen hører de til i kulhydrat-kolonnen.

lise
Hvor er det pænt af jer at respondere så hurtigt. Jeg havde håbet på (men ikke forventet!) andre svar. Jeg kan godt se, at det er ret meget op ad bakke... Netop det med at proteinkilderne også indeholder en masse kulhydrat er noget rigtig rod. Dog har jeg ikke tænkt mig at udelukke alle animalske produkter, så æg, yoghurt etc. vil stadigvæk være en mulighed. Jeg tror jeg vil kaste mig over Spis dig gravid...

lise
Keep them coming de gode råd og ideer Smile KrisB og BKL I har fat i noget...

Happel
...Altså det må kunne lade sig gøre, hvis du spiser mælkeprodukter og æg. Hvis du endda også indfører fisk burde det faktisk være næsten uproblematisk.

Men du skal være god til at sammensætte en kost med de mest proteinholdige mejeriprodukter som fromage frais, skyr, hytteost, græsk youghurt, ost osv.
Jeg ville nok også kontakte en diætist for at være på den sikre side.
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Kikka
Chai
Jeg er selv vegetar og arbejder med at få en PCO-kost til at fungere, men jeg synes det kan være utrolig svært, da man jo skal have de forskellige proteiner osv. i rigtige mængder. Men jeg blev da rigtig glad for at læse dette indlæg.. Det var for mig meget inspirerende - især ang. det med rawfood, og så er det bare skønt at læse om en PCO'er der også er vegetar. Følte mig som Palle alene.
Jeg blogger om mig selv og min PCO her:
http://vitachoreas.bloggersdelight.dk

http://vitachoreas.bloggersdelight.dk
lise
Sikke megen god information der er kommet i denne tråde siden sidst, jeg var online! Virkelig informativt, Chai.

Siden kort tid efter, at jeg skrev mit spørgsmål, har jeg levet vegetarisk (ikke vegansk), og jeg har det virkelig godt! Det er stadigvæk ret nyt, men indtil videre, har jeg det bedre, end da jeg spiste køb. Der er forskellige grunde til, at jeg havde et ønske om at blive vegetarisk. Eksempelvis fik jeg for et halvt år siden konstateret nyresten. Jeg er på baggrund af research og snakke med "min" akupunktør ikke længere i tvivl om, at det skyldes mit markante indtag af køb siden jeg fik konstateret PCO for 3 1/2 år siden. I snakkene med akupunktøren fortalte hun mig noget, som jeg lige synes, at jeg vil dele i denne sammenhæng. Hun fortalte mig om kødets syredannende effekt i kroppen og sagde, at sukker-cravings ofte kan hænge sammen med denne syredannelse, da sukker er noget af det allermest basedannende. For mig var det lidt en øjeåbner: vi spiser kød, som vi afbalancerer med sukker, som vi igen afbalancerer med køb etc. Det er én udlægning, men det var en blandt flere ting, fik mig til at give den vegetariske kost et forsøg.

Jeg har også kigget en del på "raw food" og læst om nogle af erfaringerne med behandling diabetis. Det er virkelig spændende, og helt sikkert noget som ligger og roder rundt i mit baghoved også. Jeg tror helt sikkert også (for alle), at det er en rigtig god ting at forarbejde råvarene så lidt som muligt, men jeg er lige pt ikke dér, hvor jeg selv vil hænge mig i, hvor megen af min kost, der skal være rå - ikke desto mindre, kunne det helt sikkert godt blive tilfældet på et tidspunkt Smile

Nå, nu vil jeg lige kigge lidt på de forskellige links i denne tråd...

Kh,
Lise

mst1983
Chai- hvilke bøger har du om raw?

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Træning/Kost PCO Brevkasse 3 24-02-2014 22:39
KISS kost-Hvordan? Kost og motion 3 22-02-2014 20:48
Tabel, udregner eller andet til PCO-kost? Overvægtig med PCO 5 20-02-2014 23:16
PCO-venlig kost versus de 10 kostråd - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 22-01-2014 22:29
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke