12. November 2019 08:59:37
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28797753
5919 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
MØG - smertestillende/røntgen
stenbukken
Jeg fik ved min sidste mens Pergotime og tog i mandags d. 17. Ovitrelle, dvs. jeg havde ÆL d. 18. om aftenen.

Jeg tror ikke, jeg er gravid - men har dog alligevel ekstremt ømme bryster og har haft kvalme de sidste 2 dage. Men det er jo MEGET MEGET tidligt uanset hvad og jeg ønsker bestemt ikke at vide, om jeg er gravid så tidligt. Og samtidig ville jeg heller ikke kunne bruge resultatet til noget, da sprøjten jo kan give en positiv i op til 14 dage efter.
Dog skal jeg tage en graviditetstest på onsdag i næste uge og så kontakte gynækologen.

MEN!!!!!!!!!!

Jeg har haft problemer med en tand, som jeg fik lavet sidste sommer. Og i søndags tog det virkelig til (dvs. dagen før sprøjten) og frem til onsdag, hvor jeg kunne få en tid ved tandlægen, var jeg nødt til at holde den kørende på max Panodil.

Jeg er normalt ikke til smertestillende, men har sjældent haft så ondt.

Men inden rodbehandlingen i onsdags tog tandlægen et røntgenbilled og skal nok tage et mere på fredag (hvor jeg så kan være knap 4 uger henne). Kan det skade i tilfælde af, at jeg er gravid?????

Og efterfølgende rådede tandlægen mig til at tage 3*Ibumetim 600 mg om dagen + 3*2 panodil i 2 dage og så ellers efter behov.
Og jeg har bare stadig ondt i den møgtand her en uge efter - dog ikke så smertefuldt og bankende fornemmelse.
Lørdag og søndag var jeg nødt til at tage smertestillende 2 gange.
Og i nat vågnede jeg så og var nødt til at tage igen :-(

HADER VIRKELIG MIG SELV LIGENU - VED GODT, AT JEG NÆSTEN KUN LIGE HAR HAFT ÆGLØSNING, MEN TÆNK NU, HVIS DER ER GEVINST OG JEG SÅ HAR VÆRET NØDT TIL/ER NØDT TIL TAGE DE HER SMERTESTILLENDE!!!!!!!!

Nuggi
Jeg vil lige kommentere på det med røntgen...kan du ikke sige til tandlægen at du muligvis er gravid? Så får man (hos min tandlæge) et jernforklæde på imens de laver røntgen.

Og spørg evt. din gynækolg eller læge om denne type smertestillende er ok, hvis man er gravid - måske har de et alternativ.

Rigtig god bedring og jeg Fingerscrossed for at du er gravid

stenbukken
Jo siger selvfølgelig på fredag til tandlægen, at det kan være en mulighed, så jeg kan få sådan et forklæde på :-) (var bare SÅ nervøs i onsdags, så tænkte ikke lige på det :-)

Nuggi
Jeg er sikker på at der ikke sker noget ved en enkel røntgenWink
Men kan da sagtens følge din tankegang.

Anita
rolig rolig ! Jeg er udlært klinikassitent hos en tandlæge. jeg var i lære da jeg efter flere års forsøg endelig blev gravid !
Jo det er rigtigt at man selvfølgelig IKKE skal lade sig røntgen fotografere en masse når man er gravid MEN når du bliver røntgen fotograferet hos tandlægen skulle du MEGET gerne være udstyret med et blyforklæde over dit underliv ! Derfor sker der INGENTING med dine æg ! ganske rigtigt som du skriver så skal du have taget et kontrol RTG men sig til din tandlæge at du muligvis er gravid og denne vil derefter kunne træffe et valg om det er STRENGT nødvendigt med billedet.
Ang. panodil så længe du ikke spiser dem jævnligt sker der ikke noget.

Med ALT det sagt, jeg kan godt huske hvordan det var ! men tag en dyb indåndning og gå en tur i den dejlige friske luft og få dine lunger fyldt med dejlig ren luft og så er du ligeså god som før dit visit i stolen :-) PS Krydser fingre for dig

stenbukken
Glæder mig godt nok til jeg kan teste på torsdag - så jeg får en vished for, om min krop reagere på ÆL-sprøjten eller der virkelig har være held i "sprøjten" :-)

Min brystvorter er SÅ ømme og jeg er SÅ træt idag, at man skulle tro, jeg gik rundt på sovepiller (kan slet ikke tænke eller fungere pga træthed)

Jeg prøvede at teste igår og der var der en svag streg på den ene test - den anden var negativ - så jeg har nok bare stadig noget fra ÆL-sprøjten i kroppen. Men den skulle gerne være ude af kroppen imorgen, da jeg tog sprøjten mandag morgen for 14 dage siden.
Redigeret af stenbukken d. 30-05-2010 15:19

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Smertestillende Alt imellem himmel og jord 2 08-11-2010 09:35
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.