21. Februar 2020 00:12:28
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29151721
5871 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Vandmelon
Katrinetøsen
Nu det er ved at blive sommer (forhåbentligt), vil jeg lige høre om én af mine yndlings-sommer frugter er iorden mht pco - nemlig vandmelon?

Troede virterligt ikke der var noget i vejen med vandmelon, når den hovedsageligt består af vand (?), men studsede lige over et sted hvor der stod den havde højt GI - på størrelse med hvidt brød???? Det må da være en fejl - det håber jeg i hvert fald.

Håber nogen kan svare,

Hilsen Katrine

misssmile
Vandmelon går desværre ikke - som du selv skriver, indeholder den højt GI pga. den høje koncentration af frugtsukker.. desværre. Synes selv det er rigtig rigtig træls....

MEN fandt lige dén her:
Vandmelon har f.eks. et GI på 72. Men vandmelon indeholder kun omkring 7,5 gram kulhydrater pr. 100 gram, så der skal ret store mængder vandmelon til, før man får en reel blodsukkerbelastning
Redigeret af misssmile d. 31-05-2010 20:18

Hanne123
Jeg kan desværre mærke, når jeg spiser vandmelon (kan ikke stoppe med at spise). For mig virker det dog at spise det stille og roligt, kombineret med lidt nødder.

-Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
heidi83
Hvordan kan du "mærke" at du spiser vandmelon..?

Hanne123
heidi83: jeg kan mærke når jeg spiser mad som påvirker mit blodsukker.
Hvis jeg spiser mad, som påvirker mit blodsukker (mad med et højt GI). I første omgang bliver jeg sukker-sulten, og har lyst til at spise og spise. Hvis jeg giver efter for trangen til at spise får jeg hovedpine - ligesom tømmermænd.

Jeg har ikke altid kunnet mærke når jeg spiser forkert. Det er kommet efter jeg har spist PCO venligt i nogle år.

-Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
Dorte H
Hvad så med honning melon? Det spiser vi gerne i salat, men det er self ikke store mængder. Der er ca til 4 salat blandinger i en honning melon.

Jeg spiser altså vandmelon, men jeg spiser heller ikke så meget af det af gangen.

Meier
Jeg blander lidt vandmelon i min salat, det er virkelig godt, og vil virkelig være ked af det, hvis jeg skulle undvære det Sad
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Dorte H
de 4 salat blandinger er jo til 2 personer Wink men jeg synes ikke jeg har reageret på det, så jeg fortsætter Smile

Lisette
Hæhæ, missSmile, det der med, at man skal spise store mængder, det kommer man altså rigtig hurtigt til! Når jeg går i gang med en vandmelon, spiser jeg 1/2! En HALV!! Så får mig går det desværre ikke rigtig - selvom det var min yndlings-frugt (måske netop fordi der var så meget sukker i?!!). Men har stadig hede drømme om verdens bedste vandmelon, jeg fik i Rumænien - nyhøstet og det hele. Flækkede den på altanen og spist, til jeg segnede! Suk - det var tider! Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Meier
Uhhh Lisette, jeg bliver helt misundelig. Kunne godt klare en helt nyhøstet vandmelon Grin
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

heidi83
Hanne123 skrev:
heidi83: jeg kan mærke når jeg spiser mad som påvirker mit blodsukker.
Hvis jeg spiser mad, som påvirker mit blodsukker (mad med et højt GI). I første omgang bliver jeg sukker-sulten, og har lyst til at spise og spise. Hvis jeg giver efter for trangen til at spise får jeg hovedpine - ligesom tømmermænd.

Jeg har ikke altid kunnet mærke når jeg spiser forkert. Det er kommet efter jeg har spist PCO venligt i nogle år.

-Hanne

Det er ret vildt at du kan det.. Men det vile da være rart, selv at kunne mærke hvad man kan spise.. :-)

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Vandmelon? Kan jeg godt spise...? 3 01-07-2011 11:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende