17. November 2017 20:30:56
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24419524
5898 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvor mange gange om ugen synder i?
Eli
Jeg ville høre, om det var 'tilladt' at give sig lov til at synde fx en gang om ugen og resten af ugen spise helt PCO venligt.

Jeg har helt udelukket brød, ris, pasta osv. , har en begrænsning på 2 stk frugt om dagen osv. Men sådan en dag som lørdag eller søndag kommer trangen til det søde. Fx i aftes syndede jeg med 1 banan og lidt vanillesovs til..

Hvor meget synder i i løbet af en uge og hvor meget kan man tillade sig?
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

misssmile
jeg snyder sgu ofte for at være helt ærlig. Især når vi er nogen steder hvor vi skal spise og det ik lige er pco venlig mad.. I denne weekend har jeg både fået alkohol, kage og slik, men har så til gengæld også haft kvalme - man må jo lære det på den hårde måde nogle gange.

Men jeg prøver virkelig ikke at snyde når jeg er herhjemme, men synes godt nok det er svært.

Eli
Hej begge to.
Tak for jeres svar. I dag står den på halv kvalme og ellers en mave, der er oppustet og gør ondt. Hvorfor kan jeg bare ikke lære at holde mig fra det søde, når jeg ikke må! Det er så åndsvagt - ved jo, at jeg får det dårligt af det, men nej! Kroppen vil alligevel lige have noget sødt indenbords.
Og Kris, det er så svært, når humøret hopper op og nej. Det kender jeg alt for godt. I dag var jeg ude og løbe i 40 min. for at gøre noget 'godt' for kroppen, men humøret er lidt nede..
Redigeret af Eli d. 21-06-2010 15:54
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Cille30
Jeg synder da også indimellem, Men når jeg så gør det, for jeg ondt i maven ligesom dig Eli.. Vi kan bare ikke tåle, men alligevel synder vi engang imellem og ja tak så gør det av av av.. Tror måske aldrig vi lære det, men har også det at engang imellem skader det jo.. Men det gør det jo alligevel Smile
Redigeret af Cille30 d. 21-06-2010 17:55
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Malle
Altså jeg synder skam også ind i mellem.
I nogen weekender hvor man skal noget i anledning af noget tillader jeg mig at drikke alkohol og måske spise noget "forbudt", jeg kan heldigvis ikke mærke noget i form af dårlig mave, kan godt føle mig lidt oppustet men ikke så jeg ikke kan holde det ud.
Det jeg kan se det på er min hud, hvis jeg synder er jeg også sikker på at få en stor grim bums eller to.
I hverdagen når jeg synder er det mest i form af at spise lidt mere chokolade eller peanuts end det tilladte.
Ja vi er jo altså også bare mennesker, men det er jo fint at man kan mærke når den er gal.
Det værste for mig er nok dårlig samvittighed når jeg har spist eler drukket noget jeg ike må, og den er jeg virkelig glad for at have, for så ved jeg at jeg er på det rette spor og aldrig kommer til at spise som i "gamle dage".
Ud over det dyrker jeg en masse motion, det er med til at gøre mig glad og frisk, og jeg føler det hjælper mig utroligt meget med at håndtere svære ting.

Har prøvet at blive gravid 2 ½ år.
Fik konstateret PCO August 2009.

Nu gravid efter første IVF Yes.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor det uretfærdigt.. babystøv til mig Prøver at blive gravid 3 19-12-2013 22:10
Hvor meget påvirker kaffe huden(urenhud) og fertiliteten når man har pco PCO Brevkasse 4 31-10-2013 14:38
Hvor får jeg hjælp?! Læge - Gynækolog 5 29-10-2013 18:45
Hvor ofte spiser i godkendt slik? Kan jeg godt spise...? 11 24-10-2013 20:12
Metformin - hvor lang er "normal" cyklus? Prøver at blive gravid 2 26-09-2013 17:07
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke