27. November 2021 14:38:06
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 32414119
5776 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Dét at slanke sig - ny herinde
SKH
Jeg har læst rundt omkring herinde, at nogle har tabt sig ved udelukkende at skifte til PCO-venlig kost.
Men er det mon så de 2000 kcal, der indtages der?
For andre steder er der angivet 1300 kcal - når man skal tabe sig... Smile

Jeg er i øvrigt overrasket over dét med motionen.
At man ikke må dyrke SÅ meget motion...
Personligt har jeg gang i lidt styrketræning med xertube samt lidt pilates, ZumbaFitness én gang ugentlig, 30 min. på cyklen dagligt samt gå-/løbeture ind i mellem... Smile
Mon ikke det er ok! Angel

Nuggi
Jeg skal ikke tabe mig, men for at holde vægten skal jeg holde mig på ca. 1200 kalorier dagligt.....i weekenden får jeg nok lidt mere, men til hverdag holder jeg mig på 1200 kalorier. Jeg kan læse herinde at andre får væsentlig flere kalorier end mig, men det er jo også meget individuelt hvordan man er påvirket af sin PCO. Desuden afhænger det selvfølgelig også af motion (som jeg burde dyrke noget mere afWink).

Jeg har fået at vide at jeg skal dyrke motion en halv time dagligt + 1 time én gang om ugen....det er "nok".

he05
Hej Henri1et

Jeg har også benyttet mig af en diætist og i følge hende må jeg gerne spise 2000 kcal dagligt. Det skal så siges, at jeg er normalvægtig og er noget af en løbejunkie (30-60 min. i hvert fald hver anden dag). Jeg kommer ikke helt op på de 2000 kcal, da jeg syntes, at den PCO-venlige kost mætter utroligt meget i forhold til kcal. Jeg vil også tilslutte mig KrisB's synspunkt mht. at tælle kalorier i forhold til at spise sig mæt. Så længe man lever PCO-venligt, så er det nok en bedre idé at lytte til om kroppen er sulten end at gå helt vildt op i kcal per dag.
Selv om, at jeg ikke som sådan ønsker at tabe mig, så smider jeg altid 2-3 kg på den PCO-venlige kost og det tror jeg er væske, som KrisB også nævner.

Mht. motion så er jeg meget nysgerrig efter at høre, hvor I har hørt henne, at man ikke må dyrke for meget motion? Alt, der overdrives er selvfølgelig usundt, men bliver da lige nu nervøs over, at jeg måske løber for meget?? Hvad gør det specielt ved PCO-piger?
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

he05
Ok, så er jeg ikke så urolig, for jeg har løbet sådan siden teenageårene. Vil dog være lidt mere obs på det, så motion ikke ligefrem bliver skadeligt for mit ønske om graviditet eller generel velvære...
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Jeg er ny herinde, ny med diagnosen PCO.. Prøver at blive gravid 5 05-04-2013 20:58
At mødes ned folk herinde fra. Alt imellem himmel og jord 21 30-03-2013 21:07
Er der ikke nogen herinde, der vil stå frem? Prøver at blive gravid 9 08-11-2010 08:10
Ny herinde - hvad kan anbefales Kost og motion 7 02-07-2010 20:14
Slanke pille Overvægtig med PCO 14 29-04-2009 16:14
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0