13. December 2018 20:43:23
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27329448
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Sikken lærestreg - dumme PCO
Eli
Jeg har været på PCO kosten i ca 4 måneder nu, og det har virkelig hjulpet. Min mave ligner ikke den der gravide som tidligere osv.
Da jeg så fik lidt forstoppelse for 1 uge siden tænkte jeg på det gamle husråd med svesker (som jo selvfølgelig har højt GI), men jeg sagde til mig selv, at det jo bare drejede sig om nogle dage.

I forgårs var jeg så til min kærestes forældres bryllup, hvor jeg forsøgte at spise mere mindre PCO venligt også, MEN svært var det. Især da vi kom til bryllupskagen, som jeg tog et stykke af.

Da det hele var slut, var der stadig en hel kage tilovers, som nu står i køleskabet. Jeg gik og nappede til den hele dagen og endte med at spise et rigtigt stykke (smagte fantastisk) og ja nu jeg så var i gang spiste jeg lidt is til også og ekstra frugtsalat... Min kæreste kunne se på mig, at jeg virkelig havde lyst og sagde at nogle gange var det også vigtigt med syndedage som jeg ikke rigtigt har haft..

Hold da op hvor havde jeg det dårligt i går!!! Min mave pustede sig op til en kæmpe hård ballon og jeg fattede slet ikke, hvordan jeg overhovedet kunne have sådan en mave. I følge vægten har jeg 'kun' taget 500 g på heldigvis men utroligt at jeg bare ikke kan blive klogere. Jeg ved jo udmærket, at jeg får det dårligt når jeg spiser alt det dumme.

Om aftenen blev jeg sådan irriteret - på mig selv og på PCOen. Fik mega dårlig samvittighed, fordi jeg sådan kom til at tænke på det hele. Fx har jeg fået menstruation efter omlægning af kost, så sagde til mig selv: flot, nu 'mister' du sikkert din menstrustion og hele hormonsystemet går i kuks (for ikke at snakke om forstoppelse).. Er det virkelig dét værd?
Men når man hungrer efter sukker, så bliver man sindsyg. Samtidig er jeg bange for at tage på, fordi det har jeg fået at vide af lægen at man absolut ikke måtte.
Jeg kæmper stadig, men det er så svært - føler mig som en spiseforstyret, der dagligt kæmper med maden, for at ikke at snakke om vægten.. Jeg har vejet 73,5 kg og vejer nu 62, men hver gang jeg kommer op på vægten, er jeg stadig nervøs for, om den pludselig er gået op..
Åh hvor er det bare irriterende!

Måtte lige ud med det (er nok bare inde i en dårlig periode)..
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Kikka
Bon Jour Eli

Dejligt at læse, at jeg ikke er alene! Jeg har prøvet det samme, det er så irriterende, at man som os PCO-piger, skal være så styret af mad, det er ikke fair.

Jeg kan også tit føle mig som en spiseforstyrret.
Nogle dage er gode, andre dage er helt nede i kælderen, øv. Dumme PCO!

Det er bare så dejligt at læse at jeg ikke er alene...
Tanker og knus
Jeg blogger om mig selv og min PCO her:
http://vitachoreas.bloggersdelight.dk

http://vitachoreas.bloggersdelight.dk
JNS
Åh ja DET kender jeg også godt!
Jeg sad faktisk i dag og så et tv-program om et luksustog i sydafrika, det kunne jeg godt tænke mig at prøve. Men så tog jeg mig selv i at tænke nå nej det kan jeg ikke for jeg kan fx slet ikke spise noget på den menu de viste i tv Sad je synes også meget tit at det her er meget besærligt!
Har fået tre børn. To på naturlig vis (en på p-piller og en der lod vente 4½ år på sig) og en enkelt på hormoner Grin
MA dec.14

Eli
Tusind tak for jeres svar. Ja vi ligner hinanden - vores kroppe reagerer i hvert fald sådan.
Min mave er ved at komme sig, men åh kan blive så irriteret. Nogle dage er bare sådan.. håber snart det bliver bedre. Det ved jeg, at det gør..
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Lisette
Hej Elena! Stakkels dig Sad - jo, kender det rigtig godt! Også det med, at man virkelig føler, man har en spiseforstyrrelse - og det HAR vi jo faktisk også, bare en fysisk én! Jeg troede også på et tidspunkt, at jeg kunne lade helt være med at synde, fordi jeg har en rigtig stor viljestyrke, men selv den kan altså ikke holde mig fra at falde i engang imellem.

Problemet er, jeg er meget perfektionistisk, så hvis jeg er faldet i, har jeg det rigtig dårligt. Men der er bare ikke andet for end at "komme op på hesten igen", som du selv sagde til mig engang, og så lade være med at have så dårlig samvittighed, men det er VILDT svært. På den anden side, hvis man ikke får dårlig samvittighed, gør man det nok lettere igen, så... Håber din mave er hævet ned til normal størrelse! Min er da lidt større end sædvanligt, men det er fordi jeg spiste liiidt for mange bær i går. Et par dage om året er helliget bærplukning (læs: bærÆDNING), især jordbær, og så må pco'en altså have det dårligt et par dage bagefter! Wink
Redigeret af Lisette d. 17-07-2010 15:09
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Jeg har syndet, sikken jeg kan! Kost og motion 5 11-12-2011 16:35
Iiih ALTSÅ! - Dumme, langsomme æg... :( Hormoner 3 18-11-2010 17:06
er led og ked af den dumme pco Kost og motion 8 09-09-2010 14:58
Sikken støtte :-) Alt imellem himmel og jord 3 18-07-2010 16:35
Dumme krop! Kost og motion 2 26-11-2007 03:10
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?