19. Juni 2021 04:50:55
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30303596
5560 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hjælp telt-mad
JNS
Hjælp vi skal på telttur i weekenden. Morgenmad og aftensmad har jeg styr på, men hvad dælen gør jeg med frokost?

Til morgenmad bager jeg nogle rugmelsboller og tager noget kødpålæg med. Til aften skal vi grille kyllingefileter og have salat til.
Det skal være noget der enten kan klaskes sammen lynhurtigt og/eller gerne noget jeg kan lave hjemmefra, der skal være frokost til 3 dage.

Håber I har nogle gode idéer, jeg er helt blank.
Redigeret af JNS d. 13-07-2010 21:31
Har fået tre børn. To på naturlig vis (en på p-piller og en der lod vente 4½ år på sig) og en enkelt på hormoner Grin
MA dec.14

Syrling
Hej Smile Jeg ville tage noget nemt konserves med - f.eks. tun, og så spise det sammen med tomat og gulerødder og noget fedt af en slags. Smile
Konstateret PCOS 9/7 2010.
Har været ufrivilligt barnløs i 3 år, heraf 1½ år med fertilitetsbehandlinger, hvor ingen har gidet meddele mig, at jeg havde PCOS før efter 4 mislykkede forsøg Angry

Startvægt 9/7: 73.5 kg

14/7: 71.5 kg
24/7: 70.6 kg = BMI 25,0 Yes
16/8: 68.8 kg!! Yes

Tytteas
Ja, det synes jeg også er et godt spørgsmål, lejrture er lidt tricky synes jeg godt nok... ved faktisk ikke helt hvad jeg har overlevet på... tror jeg den ene gang holdte mig kørende hele dagen på et stykke rugbrød, mørk chokolade, mandler, tørrede abrikoser, fiskefrikadeller, æg, smoothie....men fiberkiks+konserves pålæg havde nok ikke været helt dumt Smile

Anita
jeg vil foreslå at du bruger en af dine morgen boller, fylder den godt op med pålæg, salat og måske lidt ost ! ellers er tundåsen, en håndfuld tomater og et par skoleagurker også altid god.

JNS
Sad jeg havde virkelig håbet der var nogen der havde en fantastisk idé, jeg værdsætter skam de input der er kommet, men er virkelig ikke særlig glad for de rugmelsboller og hvis jeg skal leve af dem en hel weekend æv altså..
Jeg er bare SÅ træt af den her lortekrop lige pt, synes det er frygteligt ikke bare at kunne spise som alle andre!
Har fået tre børn. To på naturlig vis (en på p-piller og en der lod vente 4½ år på sig) og en enkelt på hormoner Grin
MA dec.14

Nuggi
Kære JNS

- jeg forstår din frustration. Jeg vil prøve at komme med lidt input (jeg baserer det på at der er et køleskab eller lignende siden du skriver at du tager kødpålæg med).

Salat af perlebyg, agurker og tomater, forårsløg, lidt kød (kylling, bacon, skinke) - evt. en dressing af olie, citron, salt og peber. Det kan du spise de første to dage - du kan evt. lave to forskellige portioner hvor du varierer grøntsagerne. KAN LAVES HJEMMEFRA.

Hvis du er træt af dine rugmelsboller, så brug Rågi knækbrød til frokost den sidste dag - der er hverken hvede eller sukker i. Du kan bruge det samme kødpålæg som du spiser til morgenmad eller finde på noget helt andet pålæg - f.eks. koge et æg hjemmefra og tage med og lave en æggemad. KAN KLASKES SAMMEN HURTIGTSmile

Jeg selv er glad for tunsalat (som du jo også kan lave hjemmefra): en dåse tun røres med lidt creme fraiche eller lignende, smag til med salt og peber, blandt med en halv skrællet agurk skåret i tern og en tomat skåret i små både. Du kan også tilføje løg og/eller oliven hvis du er til det.
Redigeret af Nuggi d. 14-07-2010 21:28

JNS
Nuggi: Tak for det Smile Vi har køletaske med, jeg har også noget Puregon der skal holdes koldt Wink

Jeg tror jeg skal have lidt knækbrød med og noget tunsalat - det med ægget havde jeg slet ikke tænkt på. Gik nok lidt i panik Pfft
MA dec.14

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
HJÆLP !!! PCO Brevkasse 3 01-12-2014 13:37
Hjælp med kiss kost ??? Kost og motion 6 17-01-2014 11:45
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Hjælp til gode råd Prøver at blive gravid 1 22-11-2013 00:48
Hvor får jeg hjælp?! Læge - Gynækolog 5 29-10-2013 18:45
Log ind
Brugernavn

Kodeord