12. November 2019 08:58:45
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28797743
5919 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
For lavt stofskifte - TSH?!
Lisette
Hmm, nu har jeg så fået for lavt stofskifte... Men fint at finde en forklaring på, hvorfor man er så træt, man næsten ikke kan gå på arbejde eller træne og hvorfor man ikke taber sig mere.

Jeg tænker jo straks, om der er en sammenhæng ml. for lavt stofskifte og pco, da pco jo giver ubalance i mange af kroppens hormoner - så er der nogen her, der har for lavt stofskifte? Og kan det ændre sig med pco'en?

Smile
Redigeret af Lisette d. 09-08-2010 12:55
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

hult
For søren altså, Lisette, synes at du har rigeligt at kæmpe med Hug men godt at få sat navn på de ting der foregår i vores kroppe.

Jeg har ikke selv for lavt stofskifte.... endnu, men får tjekket det regelmæssigt, da vi har stofskiftesygdomme i familien, blandt andet har min mor for lavt, og min moster havde for lavt, min morfar havde for højt stofskkifte. Min mor behandles med Eltroxin og har fået det rigtigt godt, hun var altid meget træt og frøs meget og kunne ikke tabe et gram.

Mit sidste TSH tal var på 1.3 (tidl. 1.7 og 2.2) og der står normalområdet er 0.2-5 miu/l - (Synes da lige mit falder noget efter jeg får kigget efter på papirene)

Er lidt nysgerrig, hvad dit tal er hvis du ved det?

På foreningen for stofskiftepatienter står der noget om fertilitet:
http://www.thyreo...kifte.html

http://www.hultshome.dk
Bekymret pige
Jeg har også stofskift, men det er for højt. Jeg er i behandling siden sommer 2008 og det er det værste at få oveni PCOSad Men det bliver altså ikke helt normalt selvom jeg tager min medicin regelmæssigt. Jeg føler mig altid træt og let til gråd.

Hult: Du har nævnt at din morfar havde for højt stofskifte, har du nogle gode råd om hvad man kan selv gøre for at normalisere det. Min læge har anbefalet mig at jeg skal prøve at ikke være sur men altid glad som er lid svært for en pcos pige som mig.
hilsen bekymret pige!
Livet har ikke noget betydning, at jeg skal LEVE med PCO hele mit LIV]

hult
Hej Bekymret pige

Jeg kan desværre ikke give dig nogle fif, da min morfar døde i 1930'erne, da min mor var en lille pige, så jeg har slet ikke kendt ham.

Men - prøv at læse på Foreningens side her: http://www.thyreo...kifte.html

måske der kan være nogle gode råd. Måske din medicin trænger til at justeres, med min mors lave stofskifte skulle man lige finde den rigtige dosis til hende.

Held og lykke med det hele, håber du snart får en bedring Hug

Lisette
Hej hult - ja det er ikke så sjovt igen, men altid noget det blev opdaget, inden jeg skal starte på uddannelse!

Mit TSH er 4,23 og normalen lå vist ml. 1,3 og 4,0, så jeg mener, det er lidt forskelligt, hvilken analysemetode og parametre, man bruger...

Men blev godt nok irriteret, da min læge bare mente, jeg havde en depression, når jeg slet ikke er depressiv og har ALLE symptomer på for lavt stofskifte og er DØDtræt - men fik ham til at give mig pillerne, og allerede dagen efter havde jeg det MEGET bedre! Det var en så markant forbedring, at det ikke kan have været placebo, og pillerne skulle da også virke næsten med det samme.

Smile

ps. Hvis ens TSH er høj, er ens stofskifte lavt, så måske er du ved at få for højt stofskifte?
Redigeret af Lisette d. 11-08-2010 13:48
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

hult
Øhm, det er noget med at man, sammen med TSH, også skal kigge på T3 og T4 tallene, når man skal se om det er højt eller lavt - noget indviklet Huh

Lisette
Ja, der var i hvert fald en 5-6 tal, der alle var stofskiftet, som enten var for høje el. for lave... Wink

Lisette
Ej, come on! Nu er mit stofskifte så blevet for HØJT, fordi jeg har taget piller mod for LAVT stofskifte... Og det er ret ubehageligt! Nå, håber det går rimelig hurtigt ned, når jeg stopper med pillerne. Og Svend Lindenberg har sagt, at stofskifteproblemer ikke har noget at gøre med pco... Wink

Cille30
Sikke da noget du kommer igennem Lisette, så for du piller imod for lavt og så bliver det for højt.. Håber du for styr på det. God bedring..
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

bubbel
Jeg har for lavt stofskifte, har haft det i 1 år men det først blevet opdaget da jeg blev sat i en Litium behandling. Jeg får o,50 mikrogram eltroxsin. Det fungere for mig, jeg tog 13 kg på sidste sommer om det var der mit stofskifte gik galt ved jeg ikke.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
for lavt østrogen PCO Brevkasse 4 14-10-2014 12:35
Højt og lavt BMI ved fertilitetsbehandling Artikler, medier og undersøgelser 1 11-10-2014 21:51
For lavt blodtryk Symptomer - Diverse 8 27-12-2013 21:29
Gravid og lavt blodsukker Er blevet gravid 1 11-04-2013 09:35
Er der andre der har måtte stoppe med metformin fordi man går lavt? Metformin eller anden medicin 1 02-01-2013 00:52
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke