22. August 2018 07:05:44
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26642532
6030 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
er led og ked af den dumme pco
hult
Skrevet af Bellemus - flyttet af hult:

er led og ked af den dumme pco

min dag ser sådan ud:

Morgen: 1 skive rugbrød med ost og 2 spejlæg og tomat

Frokost: 1 skive rugbrød med champinonost 4 gulerødder, agurk og tomat og 1 æble

aften kød, masser af grønt lidt sovs eller remo hvis jeg ikke gider lave det

1 time efter aftensmaden går jeg i selsving og æder alt hvad der er inden for rækkevidde, næsten også dækservietten..

på det sidste er jeg begyndt at få hedeture om aftenen, men er kun 28.
Og om jeg er ved at være paranoid eller hvad så synes jeg min stemme er blevet meget mørk og hæs.
Hele min dag går med at tænke på mad, mad og mad, og hvor længe der er til mad og hvad jeg evt lige kan få som ikke tæler, er SÅ træt af det.

selvom jeg synes jeg følger de gengse råd, så ryger der ingen kilo, og hvorfor kan jeg ikke finde den magiske nøgle der kan få mig ud af det her pco helvede??? Lægen siger at jeg overspiser og jo bare skal reducere mængden (spiser let 2 kg RÅ gulerødder) men jeg er skrækkelig SULTEN konstant Sad

CryCry

ps: var til bryllup i lørdags, og til slut kom en gæst hen (har aldrig set eller snakket med hende før) og sagde: tak for i aften og held og lykke med det...........

med hvad??? min mave??? der er IKKE noget i Cry HuhAngry

http://www.hultshome.dk
hult
Hej Bellemus

Ved at det er tæske surt at man gør alt man kan og der sker intet! Hug

Jeg tror faktisk du spiser for sjældent, så du når at blive så sulten - når der så endelig kommer mad indenfor rækkevidde så spiser man alt for meget, du når at blive for sulten imellem måltiderne. Du skal nok op på at spise 6 gange om dagen is tedet for de 3.

Får du noget hjælp til din PCO, Metformin fx.? Den hjælper nogle til at slippe af med den forb........ sult.

Bellemus
nej fertilitetslægen tog metforminen fra mig og sagde jeg skulle tabe 8 kilo...

Det er så snart et år siden og jeg har siden taget 7 kg på Cry spiser gullerødder og mandler som småsnavk indimillem måltiderne, og det bliver til mange rigtig mange desværre...
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

Nuggi
Hej Bellemus,

bliver du fysisk dårlig hvis du lader være med at følge din lyst til at tømme skabe og skuffer for mad? Eller har du "bare" lyst? Jeg synes selv at det tager lidt tid for maven at vænne sig til mindre mængder, så hvis du på nogen måde kan holde det ud, kan du prøve at skære ned på dit kalorieindtag og se om maven ikke har vænnet sig til mindre mængde efter et par uger.

Jeg tror det, som Hult nævner, vil være en god idé at spise 6 måltider om dagen - det gør du måske allerede og hvis det er tilfældet har jeg ikke nogle gode idéer.

Nuggi
Hm.....hvis metformin hjalp på din sult, lyder det da som om at du skal tilbage på det - hvis du skal tabe dig inden du kan komme i behandling, kan din læge vel ikke være imod detConfused

JustMe
Spiseforstyrrelse i form af overspisning kombineret med PCO er en bitch, og jeg kender den kun alt for godt. Herhjemme er ALT overspisningsmateriale låst inde i et skab, som kun kæresten kender koden til. Det lyder ekstremt, men sådan kan alternativet blive nødt til at være, hvis man er overspiser, for så kan selv ristede løg, brun farin eller flormelis blive et festmåltid, hvis man har en dårlig dag.

Hvis metforminen hjalp dig, lyder det dog til, at PCO'en har en stor del af skyldet for dine madtanker (som jeg også lider af. Det er det første, jeg tænker på, når jeg vpgner, og det sidste, jeg tænker på, når jeg går i seng. Imellem måltiderne og hver vågen dagstime, ser jeg mit næste måltid for mig og tæller sekunderne, til jeg kan tillade mig at tage det Sad)...HVIS metforminen kan reducere dine tvangstanker, kan jeg ikke begribe, hvorfor lægen tog det fra dig. Kunne du ikke tåle det eller?
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Bellemus
tålte det nu meget godt, men han sagde at hvis min menstruation ikke var blevet regelmæssig af at tage metformin skulle jeg ikke tage det Sad
Når jeg bliver sulten, er det sådan en gnavene fornemmelse i maven, der ender i kvalme hvis den bliver ignoreret. Og så ender maven med at snakke meget højlydt med rumlen og andre mærkelige lyde og det er ikke kun mig der kan høre det. hvis jeg så prøver at drikke noget for at fylde maven med noget andet får jeg bare krampe i maven i stedet Sad
Jeg er bare mest træt af at jeg ikke kan tænke på noget som helst andet end mad. den anden dag endte det med at jeg spiste en af de der små flasker med glasur i farve til kager Sad
Min læge forstår det ikke, hun mener stadig det er lidt noget pjat, går inde hos sygeplejersken og bliver vejet hver 14. dag. Og hun mener stadig jeg sagtens kan spise 2-3 små kartofler og en masse groft rugbrød og fuldkornspasta.
Har diabeteskostplanen til diskusion hver eneste gang jeg er der, og bliver formanet at jeg skal skære ned på kødet og spise magert kød som kylling og kalkun Sad
Skal til brædstrup d. 21. har bedt om en samtale, for det her kan bare ikke være rigtigt mere Sad Håber de snart gider lytte.
Selv fertilitetslægen mener at vi kan blive gravide helt naturligt hvis jeg bare taber mig, til trods for min mands sædtal var 900.000 ved sidste test og man skal have ml. 20-80 millioner.
Som han sagde der er jo nogle der vinder i lotto, selvom det virker umuligt Smile

Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

hult
Kære Bellemus

Det er HELT SIKKERT din PCO der er skyld i din sult, er jeg slet ikke i tvivl om!

Din sult kender jeg alt til, det du beskriver er som jeg har oplevet min enerverende sult hele mit liv! Også den gnaven som om maven er fuldstændigt tom, det larmer, jeg kan faktisk have hvæselyde ud af munden som andre også kan høre. Ignorerer jeg sulten bliver jeg rigtigt dårlig, også med kvalme der går over i rystelser, hjernen dur pludselig ikke, jeg kan blive rasende og fare rundt for at finde noget at spise.

Før i tiden tog jeg også noget sødt for det gav hurtig virking, sulten forsvandt og ro i kroppen - men så blev jeg bare endnu hurtigere sulten igen - og det er vitterligt sult man føler, det er ikke bare en ide man har, din krop og mave skriger på mad! 99% sikkert fordi du producerer for megen insulin, der hele tiden giver dig sulten.

En læge der mener det er noget pjat, burde have en på kassen! Angry Og burde sætte sig ind i hvad insulinresistens egentligt gør ved kroppen, hvor grusomt det er at være meget medtaget af det. Og du kan ikke bruge diabeteskost til din PCO, de må spise helt andre kulhydrater end vi må, ved det for manden har diabetes og da vi lagde hans kost om til mere fedtfattig og ris, pasta, kartofler og jeg hopepde med på den fik jeg det bare eget værre imens han fik det bedre og bedre, han tabte 30 kilo og jeg voksede bare i vægt i stedet for.

Har din læge eller gynækolog undersøgt dig ordentligt for insulinresitens? Taget blodprøver, så som C-peptid og SHBG, de kan virkelig vise noget om hvor slemt det står til. Metformin bruges i øvrigt også til PCO kvinder der har regelmæssig menstruation.

Jeg håber inderligt at du har mulighed for at komme på et af de kurser i Vejle eller Århus, er overbevist om at det kan hjælpe dig på rette vej, de diætister ved hvad det handler om.... i stedet for en sygeplejerske der har taget et 14-dages kursus, hun kan hjælpe folk med diabetes, men ikke PCO'er. Eller måske Brædstrup også kan hjælpe dig, ved dog ikke lige hvad det går ud på?

Hæng på, Bellemus, det skal nok blive bedre når du får den rette vejledning. Hug

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Iiih ALTSÅ! - Dumme, langsomme æg... :( Hormoner 3 18-11-2010 17:06
Sikken lærestreg - dumme PCO Alt imellem himmel og jord 5 17-07-2010 15:05
Dumme krop! Kost og motion 2 26-11-2007 03:10
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.