05. Marts 2021 11:50:19
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31242846
5846 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Lever"ståhej" og rugbrød?
tepriess
Må vi godt få leverpostej?

Og findes der et PCO-venligt rugbrød som man ikke skal bestille hjem fra Frk.Skrump, men f.eks få i Tøfex?
Den over stolte mor til lille Theodor fra maj 2011Hug

2,5 kg down, 58,1 kg to go!

You're never fully dressed without a smile Yes[/small]

JustMe
Al rugbrød uden sukker og sirup, som er bagt kun på rugmel er ok Smile

Jeg har lige bagt Kornkammerets kernerugbrødsblanding i dag, og det er guf! Samt PCO-venligt Pfft

Leverpostej kommer vist an på ingredienserne, men hæng mig ikke op på det Smile
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

tepriess
Uh, er det noget der er opskrift på herinde?

JustMe
Tepriess skrev:
Uh, er det noget der er opskrift på herinde?

Der er også en rugbrødsopskrift herinde, men den har jeg ikke prøvet endnu.

Det jeg har bagt er en melblanding fra Netto til 15 kr. Den skal bare blandes med vand og gær, og så er der 2 lækre rugbrød 3 timer senere Pfft
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

he05
Tepriess: De fleste rugbrød er faktisk okay, så du ikke behøver kaste dig ud i det store bageprojekt, hvis det er. Jeg køber Skovmands rugbrød og det har diætisten sagt god for. Hvis jeg vil have nybagt rugbrød så køber jeg det hos bageren og spørger, hvilke ingredienser der er i. Jeg har selv kastet mig ud i det store surdejs- og rugbrødbagningsshow og ja, det er så ikke lige dér mine forcer ligger Wink
Det vigtigste er bare, at se om varedeklaration starter med rugmel og så at der hverken er sukker eller sirup i. Ligesom JustMe skriver ser jeg nu Smile
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

tepriess
Så skal der købes skovmands rugbrød, haha:-)

JustMe
Jeg bager også kun selv, fordi jeg synes det er så hyggeligt og smager dejligt....og så er det billigere Pfft

tepriess
Jeg er også selv en "bagepige" men tror faktisk aldrig jeg har bagt rugbrød, kunne være man skulle prøve

isa
Min diætist har sagt god for den grønne slagters leverpostejer. Der er en med kylling og en med bacon, MUMS til den sidste!

tepriess
Er de også gode varme?

White Bird
isa skrev:
Min diætist har sagt god for den grønne slagters leverpostejer. Der er en med kylling og en med bacon, MUMS til den sidste!

Hmm... se det synes jeg jo så virker lidt underligt. 3. og 4. ingrediens på listen i Den Grønne Slagters leverpostej er kartoffel og tapiokastivelse. Derudover er der tilsat hhv. kartoffelstivelse, sukker og maltodextrin afhængig af hvilken variant af leverpostej. Men selvfølgelig er fedtindholdet en del lavere end andre leverpostejer – til gengæld er kulhydratindholdet noget højere og proteinindholdet noget lavere Huh

Almindelig leverpostej er der hvedemel i - det udgør som regel 4-5% af produktet. Fedtindholdet er selvfølgelig temmelig højt, men i de fedtreducerede udgaver er fedtet erstattet med oftest kartoffel, nogle også havregryn eller anden stivelse.

Om leverpostej er godt i det hele taget er vist individuelt - men at de fedtreducerede udgaver skulle være bedre, det kan jeg ikke se. Kun hvis man ser isoleret på fedtindhold.

isa
@Tepriess, det ved jeg ikke, har ikke prøvet.

@Whitebird, jeg undrede mig egentlig også lidt og har ikke spurgt til lige dette produkt, men typisk når jeg spørger til det, er forklaringen at der er så lidt i at det ikke påvirker det store, eller at der er så meget fedt eller protein i at det jævner ud.
Jeg er ofte lige så forvirret som andre herinde, men jeg ved bare at denne kostplan (med leverpostejerne) nu har virket for mig i over ti uger. Jeg har tabt ti kilo og samtidig aldrig haft så stabilt blodsukker, så lige nu stoler jeg på det...

Meier
Mega flot vægttab Isa!!! Thumbsup
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

isa
Tak Meier. Jeg er simpelthen også så glad og stolt! Og i går målte jeg mig omkring bryst, talje, hofter, lår, arm og læg og der er røget 20 centimeter...TYVE! Jeg var helt rundt på gulvet...og så tog jeg mig et glas rødvin og et stykke chokolade, hi hi :-)

Meier
SÅDAN!!!! Yes Og jeg er sikker på du nød både rødvinen og chokoladen Grin
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
"Vis bare arme" PCO Brevkasse 2 07-05-2014 22:36
Gynækolog "forudsiger" kommende mens Læge - Gynækolog 5 14-03-2014 16:23
"How to Eat to Get Pregnant" (VIDEO) Artikler, medier og undersøgelser 1 01-11-2013 14:46
Brændte mandler med tykt lag "brændt" Opskrifter 1 23-10-2013 21:41
Metformin - hvor lang er "normal" cyklus? Prøver at blive gravid 2 26-09-2013 17:07
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke