24. September 2017 10:29:51
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 23884483
5845 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
1. besøg på fertilitetsklinikken
Pjevsen
Så kom vi også afsted til 1. samtale på fertilitetsklinikken. Det var udelukkende en positiv oplevelse. Jeg er tilknyttet Holbæk Sygehus, og der var bare god stemning og styr på tingene. Meget hurtigt fortæller vores læge, at vi skal starte med insemination. Ved scanningen viser det sig, at der faktisk er en follikel godt på vej - ca. 15 mm. Efter alle spørgeskemaer, målinger og blodprøver tager vi lige en afsluttende snak med både læge og sygeplejerske. Sygeplejersken foreslog, at vi da lige fik en ovitrelle med hjem - det kunne jo være fedt, hvis vi slet ikke fik brug for deres hjælp. Så den skal jeg tage på lørdag, og så må vi se. Men så skal man jo til at stikke i sig selv - puha, det glæder jeg mig ikke til.
Hvis ikke der sker noget, skal jeg tilmelde mig behandling, når jeg får menstruation. Hvor er det bare vildt og meget virkeligt lige pludselig. Det går stærkt med at komme igang, når man først er inde i systemet - ihvertfald for os. Jeg fik også konstateret PCOS allerede i 2002, og lægen syntes da også, at mine æggestokke var "pragteksemplarer" af PCO-æggestokke med hhv. 12 i den ene og mindst 20 små follikler i den anden.

Det var bare en rigtig god oplevelse at være afsted, og jeg føler, at de har klædt os godt på til det videre forløb - dejligt Smile

Meier
Dejligt og held og lykke Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

lille_trunte
Ihh, hvor dejligt at høre om positive oplevelser . Vi skal selv til forundersøgelse d. 29, så jeg er lidt spændt på at høre hvad de siger til os. Håber bare at de kan begynde noget behandling snart...

SD
Vi havde vores førstegangs konsultation på fertilitetsklinikken i Holbæk d. 14/9, og det var også en positiv oplevelse. Min mand afgav en sædprøve ved ankomsten, og 2 1/2 time senere, fik vi svar på prøven. Vores "egen" gynækolog som havde henvist os til Holbæk, havde forberedt os på at vi nok skulle igang med inseminationsbehandling, så det var det der fyldte i vores hoveder, i forhold til hvad det nu ville komme til at indebære.
Jeg blev selvfølgelig scannet i ventetiden på svaret fra sædprøven og mine æggestokke var dobbelt så store som normalt, med ca. 8 folikler på hver - lægen bemærkede hertil: "du er sådan en af de kvinder vi skal passe rigtig meget på med ikke at overstimulere".. svaret på sædprøven kom og den viste desværre kun 1 mio. pr. ml. og alt gik i sort! På et splitsekund gik vi fra insemination og høj grad af optimisme til microinsemination med den tilhørende såkaldte "lange behandling" og måneders hormonhelvede... det positive i alt dette her var så, at lægerne i det mindste var helt ærlige og reele overfor os, og at de vil forskåne os for at skulle igennem de forskellige andre behandlingsmuligheder, som alligevel ikke vil give os noget positivt resultat. Jeg syntes de virkede super proffesionelle og meget imødekommende og søde på klinikken, og så kører de tilmed et stort forskningsprojekt om PCOS og insulinresistens - så det er nok ikke det værste sted at "ende" når man har PCOS Smile
Fik dignosticeret PCOS som 24årig i maj 2010. Er i den lave ende af normalvægt-skalaen. Er startet op på Metformin og har forsøgt graviditet siden juni 2009.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Forvirring efter diætist besøg Diætister /Kostvejledere 8 10-08-2011 20:20
besøg ved gynækologen ! Prøver at blive gravid 2 07-04-2011 19:50
første besøg hos gynækolog... Prøver at blive gravid 7 17-11-2010 07:57
forundersøgelse på Fertilitetsklinikken i brædstrup Prøver at blive gravid 9 30-05-2009 14:01
1. besøg hos gynækolog Prøver at blive gravid 5 17-01-2009 15:30
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176