03. August 2021 23:15:46
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30833391
5611 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Lige et tip :-)
tepriess
Inde på libresse.dk kan man oprette sin egen menstruations kalender, der kan man taste de to sidste (mener jeg) menstruationer ind, og så regner den ud hvornår man skal have den næste gang, hvornår man burde have ægløsning, og hvornår de grumme humørsvingninger kommer Wink
Den over stolte mor til lille Theodor fra maj 2011Hug

2,5 kg down, 58,1 kg to go!

You're never fully dressed without a smile Yes[/small]

xeny1981
Ja men det kræver man har en forholdsvis stabil cyklus Sad og der kan jeg ikke være med Cry det kommer jo som vinden blæser
Xeny
-------------------------------------------------------
Har fået den dejligste dreng ever d. 12.3.2012 - han har bestemt været værd at vente på i de 2 1/2 år vi ventede på den positive test Grin Venter nu nr. 2 til 14.11.2014 Grin

tepriess
her har den været stabil siden jeg begyndte på metformin, ellers kunne der sagtens gå næsten et år imellem, og når jeg så blødte kunne det være i en månd :-(

xeny1981
Jeg får intet - men jeg går ud fra at de af jer der får metformin er insulinresitente eller... Confused
Ved lægen fik jeg at vide at mine tal så fine ud dengang de tog blodprøver - for jeg spurgte netop i forhold til insulnresistentheden.
Men efter jeg har smidt p-pillerne - så kommer det som det har lyst til - men igen det gjorde det også inden jeg kom på p-piller (men havde jo håbet at de havde stabiliseret det lidt - Naive mig Blush )

Xeny
Har fået den dejligste dreng ever d. 12.3.2012 - han har bestemt været værd at vente på i de 2 1/2 år vi ventede på den positive test Grin Venter nu nr. 2 til 14.11.2014 Grin

tepriess
Jeg er vidst aldrig blevet tjekket om jeg er insulinresistent....

tanjaholmjensen
Tepriess: Får du så ægløsning når du er på metformin...??
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

xeny1981
min læge tog en masse blodprøver da min mens var udeblevet i 3 mdr og vi havde forsøgt i et år. Deri kunne han fortælle mig at jeg har for meget mandligt kønshormon - og så pga. uregelmæssig mens = PCOS, som blev forfremmet ved skanning hos gyn. til PCO pga. af alle æggeblærerne eller hvad der hedder. Men ved jo ikke om alle kommer den del igennem Smile
Xeny

JustMe
xeny1981 skrev:
Jeg får intet - men jeg går ud fra at de af jer der får metformin er insulinresitente eller... Confused
Ved lægen fik jeg at vide at mine tal så fine ud dengang de tog blodprøver - for jeg spurgte netop i forhold til insulnresistentheden.
Men efter jeg har smidt p-pillerne - så kommer det som det har lyst til - men igen det gjorde det også inden jeg kom på p-piller (men havde jo håbet at de havde stabiliseret det lidt - Naive mig Blush )

Mit blodsukker og insulinniveau var også i den fine ende af normalområdet, men alligevel konstaterede Bjarne Stigsby, at jeg formentlig var insulinresistens, da jeg stadig havde problemer med hormonerne. Så nogle gange må det konkluderes ad omveje, og ikke direkte fra insulintallet og blodsukkerværdierne.

Jeg havde ved sidste blodprøver et for lavt gennemsnitsblodsukker, og mine cholesterol- og fedtsyreværdier er superfine, så metformin er iflg. min læge ikke aktuelt for mig. Jeg har til gengæld normaliseret mine levertal og reduceret nogle af mine forhøjede hormonværdier væsentligt blot ved omlægning af kosten Smile
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

xeny1981
Smart Smile
Jeg r dog forsat meget usikker mht mad - i forhold til hvad, hvor meget osv. men jeg er også pænt kræsen og har en mand der nødigt spiser alt for fedtfattig Shock Dog kan jeg lokke grøntsager i ham.
Men damn jeg sys der er mange regler for hvad man ikke på spise.
håber lidt på at kunne få noget hjælp d. 27.9 når jeg skal tale med gyn. - men kunne være rart hvis egen læge vidste bare lidt af det jeg efterhånden har fundet ud af herinde Grin

Xeny

JustMe
Det er da super, at din mand ikke er glad for fedtfattigt mad! Du skal bare sørge for, at det er det rigtige fedt (umættet), som du så også kan spise Grin Hvis han ville have fedtfattig mad, ville et da først blive et problem Wink
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

tepriess
Altså ifølge min ægløsnings test så får jeg ægløsning, og er også øm på det tidspunkt, så det regner jeg da med :-)

Signe
Tepriess: tester du så kun i få dage, eller ser du bevægelsen fra negativ test - til positiv - til negativ igen??

Nogle PCO-piger har jo konstant positiv ÆL-test, da der konstant produceres/modnes 'mini-æg'..

I den ÆL, hvor jeg blev gravid, anvendte jeg ÆL-tests - de var positive fra lørdag-tirsdag (Ved dog ikke om de hele tiden var positive, da jeg ikke testede flere dage!!!!). Jeg blev skannet hos Svend på Copenhagen Fertility Center om onsdagen, da jeg ville være sikker på, om jeg havde haft ægløsning, inden jeg opstartede nr 2. hormonbehandling... Han konstaterede, at jeg havde haft ÆL om mandagen. Umiddelbart ville mit eget gæt have været lørdag eller søndag - men tog ingen chancer, så vi havde sex 1-2 gange dagligt fra lørdag til tirsdag Grin

Normalvægtig. Fik konstateret PCOS i nov. '09.

Den 8.dec 2010 blev jeg mor til den mest vidunderlige lille pigeSmile

Nærmest symptomfri idag - regelmæssig mens og ÆL.

tepriess
Den er først negativ, så positiv, og så negativ igen, så den burde være der Grin

Signe
Nå ok - det lyder godt Smile

For det er jo halvumuligt uden ægløsning.. Smile

Er manden blevet tjekket?

tepriess
Ikke endnu, men lægen sagde også han først ville hjælpe os efter et år

Signe
-Min kærestes sædkvalitet blev tjekket samtidigt med, at jeg fik taget blodprøver i forbindelse m udredning for PCO. Alt sammen forud for fertilitetsbehandling og ikke som en del af den..

Tænker bare, at det kan være en god idé - hvis der altså ikke er gevinst over tid trods du har Ægløsninger..

tepriess
Kunne prøve at ringe til lægen, vi har heldigvis samme læge :-)

tanjaholmjensen
Nu er min mens omkring 30dage, så tror jeg vil teste for ægløsning denne gang. (har min mens nu)...
Kæresten min er ikke testet endnu med har fået bære osv fra lægen så det er bare at få det gjort. problemet er så bare at vi ikke må have sex i 3 dage inden han aflevere klatten...!!!
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Meier
3 dage!!!!!! Det var da mange dage. Vi måtte ikke dagen før han skulle aflevere klatten, det var det. Og hans prøve var MEGET god Grin
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

misssmile
Da min kæreste skulle give en prøve, var der ikke noget med, at vi ik måtte have haft sex inden..

Han er i top form med 70 mill. aktive og kun 30% døde - klinikken sagde, at der er meget sjældent at den er SÅ god Wink Så har en stolt mand her.. hehe

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Lige blevet henvist til Århus.. Hårvækst og hårtab 2 20-06-2013 17:29
Flasher lige min knægt ;-) Har fået Barn/Børn 5 19-09-2011 20:52
Nu bliver det lige pludseligt meget virkeligt!!! Prøver at blive gravid 7 27-08-2011 08:29
Vedr. proteinpulver, skal lige have hjælp Kost og motion 4 15-05-2011 00:26
Faldt lige over dette i '24 timer' i dag Kost og motion 6 25-11-2010 21:25
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0