20. Juni 2019 08:08:54
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28318418
5999 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Jeg kan ikke mærke forskel...!!!
tanjaholmjensen
Så faldt jeg sgu i.. I sidste uge lykkes det mig at spise 1pizza, 1 burger, kage, lagkage, 2hvede boller, faxe kondi, silk og lidt chips... Alt sammen var ikke-pco- venligt lavet...!!!
Hold da op det var jo en hel fest uge, nu hvor jeg får skrevet det hele ned..!!!
Har jo levet 95% pco-venligt siden Juli, derfor syntes jeg det er lidt mærkligt at jeg hverken har fået ondt i maven eller ubehag på anden måde, af alt det jeg har snydt..

Er det bare fordi vi så forkellige alle os pco-tøser.. Eller er det måske fordi jeg har en meget mild grad pco...?? Nogle der ved hvorfor jeg ikke har kunne mærke det på min krop.
Altså det er jo meget fedt jeg ikke har fået ondt i maven, eller ubehag på anden måde.
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

JustMe
Jeg mærkede heller ikke så meget til det, da jeg for en kort periode syndede big time(!). Nogles kroppe er mere fleksible, hvorimod andres er meget fintfølende. Jeg kunne nogle dage intet mærke, mens jeg andre dage både fik det dårligt og slog ud med kløe på huden.

Så det kan også være, du reagerer kraftigt næste gang.
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

tanjaholmjensen
Okay, tak for svaret :0)
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Nuggi
Tanja: jeg har også prøvet at synde med f.eks. et stykke lagkage eller ferrero rocher-chokolade (200 gramBlush) uden at jeg på nogen måde kunne mærke det.

Til gengæld spiste jeg forleden 100gram mandler med kunstigt sødemiddel på (hermesetas) og jeg havde ondt i maven fra jeg havde spist dem og det halve af natten - nogle gange reagerer kroppen bare mystisk.

Akela
Hej Tanja
Vil bare lige sige jeg har levet pco venligt stort set 100% har lige syndet lidt når vi har været til en fødselsdag eller lig. men ikke det store. For ca en mdr siden fik jeg en nedtur og syntes bare det kunne være lige meget og har så ikke levet særligt pco venligt, og dog tænker man lidt over det alligevel, men uha jeg har fået en del jeg ikke burde.
Men jeg har intet mærket overhovdet, ingen smerter ingen ekstra sult eller sukkertrang eller lig. symptomer som jeg har læst andre har, så tror bare vi er forskellige.
Nu kan jeg ikke helt finde ud af om jeg har mild pco eller ej (der er kun en af mine tal der er skæve, kan ikke lige huske hvad det var) Men som sagt ingen problemer. Men nu er jeg lige så stille begyndt at tage på igen så jeg er tilbage på hesten, håber du har det lige som mig så man kan synde uden at man bliver dårlig på nogen måde, for tror ikke man 100 % kan holde sig helt på rette vej hele tiden, selvom vi burde :-)

Meier
Min krop har det så meget modsat. Hvis jeg få noget der ikke er PCO-venligt, så kan jeg være sikker på jeg skal på toilet ca ½ time efter jeg har spist. Knap så hyggeligt. Dagen efter får jeg slem hovedpine og bliver let sur Wink
Men det ville da være dejligt hvis det var muligt at synde bare lidt uden en masse kvaler Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

JustMe
Men omvendt må det da være meget nemmere at holde kosten så? (Det er dét der med altid at synes næstemanden har det nemmere, haha Grin)
Redigeret af hult d. 21-09-2010 10:47
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Meier
@JustMe, det gør det en del nemmere at holde kosten Grin Især når jeg kan mærke bivirkningerne dagen efter, så tænker jeg: Hvad var det nu liiiiige du gjorde igår fru Elmstrøm Grin
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Signe
Hej Tanja - tak for sidst forrestenWink

Jeg synes, det er meget svingende, hvorvidt jeg kan mærke, hvis jeg har syndet..

Fx kan jeg godt spise chips ved særlige lejligheder, uden at reagere. Det samme med is, lys chokolade og frugt. En sjælden gang et lille stykke groft brød, der også indeholder hvedemel. Har også prøvet lidt pizza, hvor jeg dog primært spiste fyldet og overlod resterne til min kæreste (Det så nok groteskt ud udefraCool)...

Jeg har min egen hjemmebryggede teori om, at det ikke er så slemt, når jeg gør det om aftenen, da det således ikke kan påvirke heeeele min dag i form af øget sultfornemmelse eller humørsvingninger. Det samme gælder ift. motion - hvis jeg har været meget aktiv, oplever jeg mad-påvirkningen mindre..

Omvendt har jeg også oplevet at reagere heeelt vildt på 4 små kartofler - havde ondt i maven i timevis efterfølgende. Og når jeg tænker mig om, så har ofte svært ved at stoppe igen, når jeg først har smagt på lidt chips Smile

For mig virker det ikke positivt, når jeg holder mig til "de grønne madvarer" 110% - så får jeg bare ekstra lyst til at synde... Så reglen for mig er, at det er ok at synde en smule ved særlige lejligheder - så længe jeg i dagligdagen holder mig til KISS-kosten.

Jeg giver forresten snart en udmelding, om hvorvidt jeg kommer hjem til dig til PCO-hygge-arrangementet i starten af oktober..

knus Signe

Normalvægtig. Fik konstateret PCOS i nov. '09.

Den 8.dec 2010 blev jeg mor til den mest vidunderlige lille pigeSmile

Nærmest symptomfri idag - regelmæssig mens og ÆL.

tanjaholmjensen
Dejligt at høre hvordan det påvirker og ikkke påvirker jer..
Ved så ikke om min reaktion har været super langsom eller om det er pga. noget helt andet, men har haft ondt i maven, kvalme og været utilpas i går og i dag...!!!

Jeg snyder også ved særlige lejligheder. Det gik bare helt galt i sidste uge.

Signe: Selv tak:-) Håber da du kommer d. 9/10.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Kan ikke tåle sødestoffer PCO Brevkasse 3 04-03-2014 08:39
Ikke PCO mere??? PCO Brevkasse 3 21-01-2014 00:08
PCO også for dem som ikke ønsker børn Støttegrupper/mød andre PCO'er 3 06-12-2013 18:02
Må ikke få metformin Metformin eller anden medicin 2 28-07-2013 21:35
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176