25. Januar 2021 13:36:15
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31028133
5848 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
hvad gør man så/hvordan gjorde i???
Mille28
Hej jeg er 28 år og blev for ca. 4 år siden scannet, altså underlivet og der fik jeg at vide at der var en del vandcyster men der lå tilfældigvis et æg klar hvor det skulle ligge, altså klar til befrugtning, men dengang forsøgte vi ikke på at få børn, så jeg fik bare p-piller men ikke besked på om jeg havde pco, jeg har så siden taget 15 kilo på kan det ændre på om der stadig er passage gennem æggelederne??

min kæreste er netop blevet tjekket og hans sædkvalitet er helt normal, han spiser e vitamin, zink og selen for at gøre den så god som mulig og jeg har fået en henvisning til en gynækolog, jeg tænker på om man så bliver behandlet hos gynækologen, altså kan hun hjælpe med at fremme ægløsning eller skal men på en fertilitetsklinik? vi ved jo hans er normal så det er jo mig der skal reguleres, og derfor går jeg ikke ud fra at han skal med til gynækologen?? hvordan har i gjort??

misssmile
Du skal have en henvisning til en gyn./fertilitetsklinik. Jeg tror såmænd ikke at overvægt har betydning for, om der er passage i æggelederen.. uden at vide det 100%. Her vil man måske foreslå, at du skal tage metformin, - alt efter dine andre symptomer og dine pco tal, men det er meget forskelligt fra læge til læge. Andre vil måske sige at du skal tabe dig ved egen hjælp først, mens en anden måske vil sætte dig i hormonbenadling.. Så det er vigtigt at snakke om, hvad man selv gerne vil, alt efter hvor "desperat" man er for at blive forældre lige nu..

Held og lykke med det Smile
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

JustMe
Overvægt i sig selv tror jeg ikke kan påvirke passagen i æggelederne. Det er nærmere dannelse af arvæv efter evt. underlivsbetændelse, der er problemet?

Fik du bekræftet passagen dengang? Smile
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Mille28
jeg får methformin og har fået det et lille års tid, men syntes bestemt ikke de hjælper på vægten, forsøger at leve sundt og pco venligt men har meget meget svært ved at tabe mig... jeg går ud fra der er passage da der var kommet et æg igennem dengang og hvor gynækologen sagde det så rigtig fint ud netop fordi der lå et æg klar..

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
KISS kost-Hvordan? Kost og motion 3 22-02-2014 20:48
Hvordan bevarer man håbet? Prøver at blive gravid 2 19-02-2014 13:31
Hvad er PCO-venlig kost, KISS kost, insulinresitens, resistent stivelse m.m. Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2014 15:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke