30. Oktober 2020 14:45:49
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30452366
5836 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Der sker jo ingenting!
tepriess
Jeg har nu kørt på PCO-kost i godt en måned, jeg er til vandaerobic mandag og onsdag, svømmer om tirsdagen og er til Zumba om torsdagen, men syntes stadigvæk ikke der sker en skid, hverken når jeg vejer mig eller når jeg måler mig....

Jeg er MEGET overvægtig, og burde derfor tabe mindst 1 kg om ugen, men har i alt været på kur i 6 uger (mener jeg det er) og har tabt 4 kg...

Jeg er meget utålmodig, ved det godt, men kan ikke overskue at skulle være overvægtig længere Cry
Den over stolte mor til lille Theodor fra maj 2011Hug

2,5 kg down, 58,1 kg to go!

You're never fully dressed without a smile Yes[/small]

Tinam
Kender det godt. Men at du har tabt 4 kg på 6 uger er rigtig fint. Så du skal fortsætte og være rigtig stolt over, at du gør så mange gode ting for DIGGrin

Husk, at når du er overvægtig (det er jeg også selv) skal du holde øje med mængderne og tilstræbe at du ikke får mere en 1200 kcal om dagen.

Held og lykke. Jeg Fingerscrossed for dig.

ps, Fik at vide hos CFC i sidste uge, at man har fundet ud af, at overvægt ikke er en hindring for at blive gravid. Så det kan vi da trøste os med
Slut med IUI og IVF efter 6 IUI og 5 IVF og en MA. Var i Grækenland til ægdonation. Fik 3 æg med hjem. Dejligt med testdag 11.11.11 - den var positivYes
Har haft en hård graviditet. Forværret astma og har fået graviditetssukkersyge. Termin 14.07.12 - men planlagt kejsersnit 02.07.12. Så nu kommer vores lille dreng ud til osYes

tepriess
Har ikke regnet det ud, men overvejer at begynde nu...

Tinam: Ja, det er sgu en lettelse, det reddede da lige en del af min dag Yes

hult
Tepriess - det er super flot med 4 kilo på 6 uger, faktisk er det over 500g om ugen (tænk på 8 pakker stegemargarine!) Man anbefaler faktisk at tabe 250-500g om ugen ved vægttab der gerne skal være varigt. (også for at mavehud og bryster ikke kommer gående 1 meter bag en!)

Den motion du dyrker giver muskler og de vejer også. Prøv at tage målebåndet i brug også, det kan give gode positive overraskelser.

Smile

http://www.hultshome.dk
tepriess
Jeg måler mig også hver uge, uden nogen ændringer :-(

tepriess
Bare jeg bliver gravid Grin

liseje
Jeg har lidt det modsatte "problem" et problem er det jo ikke, og jeg er sikker på det er derfor jeg allerede har fået mens. Jeg gik på Kiss den 28/8 og har nu tabt mig 5,7 kg og 53 cm (målene er på bryst, talje, mave ved navlen, og lår)

Jeg får min mand til at tage billeder hver lørdag, så kan jeg se det på min computer, hvad der sker...

MEN fordi jeg taber det realativt hurtigt når hovedet ikke at følge med. Jeg kan IKKE se nogen ændring i spejlet overhoved.. jeg kan godt på billederne men ikke i spejlet.

har godt nok taget 1½ kg på på 2 dage men det gør jeg altid op til mens.

Jeg tror det har noget at gøre med hvor stor man er når man skal tabe sig hvor hurtig det går... jeg var helt oppe på 100,5

Men du gør MEGET mere end jeg gør, for grundet skadet ryg kan jeg ikke motionere.

Du skal også forvente, at du omdanner fedt til muskler (gid det var mig, her hænger alt bare mere og mere) Og de muskler vejer mere end fedt :-)

Jeg syns altså du er for sej...!! Du gør alt det jeg drømmer om at kunne gøre smiler.... bliv ved... resultatet skal nok komme til dig Smile

Knus Lise
Mor til 2 dejlige unger. En dreng på 12 og en pige på 7. Ingen problemer med at blive gravid dengang. Børnene er født i 1998 og 2003.

Nu da jeg har en ny mand, er nygifte :-) har vi ikke fået barn efter 2 år.

August 2010 diagnose PCO.. Begyndt KISS-kuren med det samme. Sept 2010 begyndt metformin.

www.bengal-kat.dk
JustMe
Jeg har præcis det samme problem som liseje. Jeg tabte det så hurtigt, at jeg ikke kan se nogen ændring i spejlet, heller ikke altid på billeder og mit maveskind har haft svært ved at følge med (og har været fyldt op af PCO-fedt lige til det sidste, hvor det nu kun er dér, der stadig sidder lidt).

Jeg tabte de første 20 kg på godt og vel 3 måneder og er nu samlet set oppe på 24-25 kg alt efter perioden. Dels var det skønt at det røg så hurtigt, men det er ikke kun en dans på roser, man får ud af det efterfølgende Wink

Mit røg i øvrigt også uden nogen som helst form for motion grundet en nakkeskade. Det er først nu, hvor jeg er normalvægtig, at jeg er begyndt en smule træning Smile
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Nuggi
Jeg ved ikke om det passer, men jeg vil lige nævne at det tager noget tid at tage muskler på - lang tid. Det er nok mere sandsynligt at den større motionsmængde, giver øget blodvolumen. Så det kan sagtens være at du har tabt fedt, men hvis din blodvolumen er steget kan du ikke se det på vægten.

jeg er ret sikker på at der er noget om det.

JustMe
Træning giver først pote på muskelskalaen efter flere uger; og er du i kalorieunderskud, er det ikke meget du tager på, da det kræver overskud af energi. Den energi, du indtager vil kroppen fortrinsvis bruge til de vitale funktioner.

Så det manglende vægttab de sidste par uger skyldes formentlig, som Nuggi siger, øget blodvolumen, samt mere vand i kroppen, fordi kroppen holder lidt mere på væsken når man træner Smile
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

YoGreve
Først tillykke med de tabte kilo Smile - jeg mener som de andre at 4kg på 6 uger er ret flot. Selv skal jeg tabe ca. 30kg og har kun pcos i mild grad, men jeg taber kun ca.300g om ugen. Det er ret frustrende at det går så langsomt. Især når mit hovede sagtens kan følge med. I mine egne øjne er jeg nemlig slank (derfor jeg ikke lagde mærke til jeg tog på før mine bukser sagde det Grin) Så kg på 6 uger ville gøre mig lykkelig Smile

Og så skal man altså ikke kun spise 1000-1200 kcal om dagen. Det er simpelthen så usundt, ikke kun mht. hud og diverse, men ens stofskifte bliver totalt ødelagt. Og på længere sigt vil kroppen begynde at holde på alt hvad den kan få og så står vægten stille på 1000kcal om dagen og hvad gør man så?

Men igen super flot, hold modet oppe Smile
Redigeret af YoGreve d. 24-09-2010 00:53
Jeg spiser for at leve - Jeg lever ikke for at spise!

Nuggi
Lige mht. kun at indtage 1000-1200 kalorier om dagen - der er meget delte meninger om det ligefrem kan ødelægge ens stofskifte - det er korrekt at det kan nedsætte vores forbrænding en smule, men jeg tror ikke den går i stå.

Selv fangerne i kz-lejre blev ved med at tabe sig og de havde helt sikkert fået meget få kalorier igennem længere tid.

Jeg ved at der findes påstande om begge dele, men jeg synes ikke jeg kan finde noget der underbygger hverken det ene eller det andet - altså om det er skadeligt eller ej for stofskiftet - hvis der er nogle der kender til nogle undersøgelser omkring det, vil jeg meget gerne høre om det.

JustMe
YoGreve skrev:
Og så skal man altså ikke kun spise 1000-1200 kcal om dagen. Det er simpelthen så usundt, ikke kun mht. hud og diverse, men ens stofskifte bliver totalt ødelagt. Og på længere sigt vil kroppen begynde at holde på alt hvad den kan få og så står vægten stille på 1000kcal om dagen og hvad gør man så?

Men igen super flot, hold modet oppe Smile

Hvis man spiser de rette ting og får de vitaminer, mineraler og fibre, kroppen har brug for, behøver 1200 kcal pr dag bestemt ikke være skadeligt eller usundt. Det er jo ikke for livstid. Mange steder frarådes det, at komme under 1000 kcal om dagen, hvilket jeg også personligt er imod. At ens stofskifte bliver ødelagt, kommer an på rigtig meget...helt i stå går det dog ikke, da alle dine metabolske processer i så fald ville gå i stå medførende simpel død. Wink Flere forskellige undersøgelser tyder på, at stofskiftet kan nedsættes med op til 15-20%, hvilket immervæk er en del, men ikke nulstillet.

For mit eget vedkommende tabte jeg godt 20 kg på omkring 3 mdr. med et vægttab på 1-2 kg om ugen. Vha. en diæt på 1100-1200 kcal om dagen og ingen motion. Sundt? Nej ikke videre IMO, men ikke desto mindre ikke umuligt.

Når det er sagt, har jeg al respekt for dem, der ønsker at tabe sig på 14-1500 kcal om dagen; men lige så meget respekt for dem, der holder sig på 1200 kcal om dagen, så længe kosten er reel og dækker kroppens basale behov. Smile
Redigeret af JustMe d. 24-09-2010 17:03

YoGreve
Jeg skal lige overveje hvordan jeg skriver ting - jeg er jo bare vant til folk jeg kender forstår hvad jeg mener, så når jeg skriver 'ødelægger' er det bare for at understrege at det ikke er sundt Smile
Men på et eller andet tidspunkt stagnerer vægten med så få kalorier og så er det altså svært når man skal op og spise de anbefalede kalorier ikke at tage på Smile Det var i hvert fald hvad min gamle læge forklarede skete for mig engang Smile
Redigeret af hult d. 25-09-2010 21:31
Jeg spiser for at leve - Jeg lever ikke for at spise!

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Provera og tanker om alt og ingenting Prøver at blive gravid 26 17-11-2011 15:32
Så er det imorgen det forhåbentlig sker... Prøver at blive gravid 6 13-10-2011 21:49
Argghh - Hvorfor sker der ingenting? Kost og motion 9 09-09-2011 10:16
Sker der mon noget, virker det??? Metformin eller anden medicin 3 10-06-2011 10:40
Endelig...nu sker der noget Prøver at blive gravid 13 20-04-2011 20:25
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176