12. November 2019 08:59:15
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28797749
5919 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvorfor?
tepriess
Hvorfor må vi godt få hvedetortillas? (selvfølgelig i begrænset mængder)
Den over stolte mor til lille Theodor fra maj 2011Hug

2,5 kg down, 58,1 kg to go!

You're never fully dressed without a smile Yes[/small]

Nuggi
Ja, det forstår jeg heller ikkeConfused Jeg håber snart at der er én der skriver herinde at franskbrød med lys pålægchokolade også er okay....

Sonderby
Jeg havde også læst, at vi måtte få en hvedetortilla, fordi det havde noget at gøre med det samlede GI af måltidet. Så jeg læssede en masse kød og grønt i, og fik det efterfølgende møgelendigt. Hovedpine og meget ondt i maven. Var glad for at vi ikke have planer den efterfølgende dag...
På det tidspunkt havde jeg levet PCO-venligt i en god måned, og det var egentligt at godt wake-up call, for nu ved jeg at de hurtige kulhydrater ikke er gode til mig.
Men alt i alt: Jeg kan ikke anbefale hvedetortillias. Jeg har dog læst et sted, at majs-tortillias er okay, men efter min lille oplevelse, så holder jeg mig fra alt tortillia-stads Smile

hult
Nuggi skrev:
Jeg håber snart at der er én der skriver herinde at franskbrød med lys pålægchokolade også er okay....

Jaaaaaaa, eller nybagt franskbrød med smør ost og rigtigt gammeldavs jordbærmarmelade..... eller brassede kartofler med ketchup i tonsvis.. eller Napoleonskage fra bageren..... og franske kartofler....... undskyld gik lige i selvsving Blush

http://www.hultshome.dk
Meier
Uhhh ja....!!!!! Eller franskekartofler og flødekartofler. Sidder lige og savler Grin

Fortalte min kusine hvad hun ikke længere må spise igår. hun blev godt nok ked af det den stakkel. Føler virkelig med hende!!! Sad
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

hult
Uh, du tænker NapoleonsHAT KrisB, -KAGEN er den rigtigt "grimme" med lag af flødeskum og creme og skønne bunde osv....... savler.. men -hatten er jo macipan og mørk chokolade og måske noget mere?

Meier
Hvor pokker køber I Napoleonshatte med flødeskum??? Måske vi har en anden slags her Grin

Meier
Det var bare en tanke jeg fik Grin

JustMe
Så vidt jeg har kunnet forstå, har C. Hartvig heller ikke selv kunnet forklare, hvorfor hvedetortillas er ok. Det er skam rene hvedetortillas, de har testet, og deres endelige teori endte vist med at være, at det lave GI og SI skyldes formen på tortillas'en. Altså at den er lidt sej og MEGET kompakt i brødet, og at det i sidste ende skulle gøre stivelsen resistent nok (ligesom kolde kartofler, pasta og ris har lavere GI end den nykogte version) til at sænke GI så meget. Majstortillas er testet til middelhøjt SI, så det er stadig ok en gang imellem, men påvirker blodsukkeret mere end hvedetortillas.

Selv holder jeg mig dog stadig til fuldkornstortillas, da jeg har en teori om, at de så må være endnu lavere i gI/SI-værdi.

At kropen så alligevel reagerer på hvedetortillas, tror jeg faktisk har mere at gøre med hveden i sig selv, end med sukkerpåvirkningen. Kroppen har jo ikke fået hvede i et godt stykke tid, så jeg tænker, at det måske nærmere er nogle af komponenterne i hveden, der giver den voldsomme reaktion frem for sukkerpåvirkningen, de giver. For sammen med grønt og masser af kød og evt. fed dressing, bliver det smalede GI så lavt, at selv ikke individuel finere følsomhed over for GI burde kunne reagere på det måltid Confused
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Tytteas
Det vart en rigtig god forklaring, Justme Smile det giver god mening!
Men ja jeg holder mig nu også til fuldkornsversionerne, når de nu smager ligeså godt er der jo ingen grund til at lege for meget med ilden Smile

tepriess
Var der nogen der sagde flødekage!? HVOR!!! GIV MIG DEN!!!!Yes
Den over stolte mor til lille Theodor fra maj 2011Hug

2,5 kg down, 58,1 kg to go!

You're never fully dressed without a smile Yes[/small]

JustMe
Tytteas skrev:
Det vart en rigtig god forklaring, Justme Smile det giver god mening!
Men ja jeg holder mig nu også til fuldkornsversionerne, når de nu smager ligeså godt er der jo ingen grund til at lege for meget med ilden Smile

Lige præcis Yes
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Happel
Nuiiiiiii...jeg kunne godt spise både napoleonshatte og kagerGrin...onde mennesker at bringe den slags tanker fremD hehe
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

hult
Undskyld Happel Blush....... men det gik helt i kage for os! Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
PCO uden syndrom - hvorfor? PCO Brevkasse 2 11-05-2014 13:28
Hvorfor er det så svært at slippe sukkeret? - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 2 28-01-2014 15:32
hvorfor svarer ikke ikke på ens indlæg? Alt imellem himmel og jord 7 14-09-2012 12:15
Hvorfor pokker taber jeg mig ikke??!? Kost og motion 7 17-10-2011 16:41
Argghh - Hvorfor sker der ingenting? Kost og motion 9 09-09-2011 10:16
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0