20. Juni 2019 07:32:46
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28318293
5999 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Nu har jeg virkelig brug for hjælp!!
Tvillingemor
Jeg mangler at tabe 3 kg inden jeg skal til 2 undersøgelse vedr. min operation til en gastrik bypass d. 28 okt.

Det vil sige at jeg har 3 uger til det. Men problemet er at nu vil vægten ikke rigtig falde længere og så plejer det som regel at vende med at jeg tager på. Men jeg SKAL bare tabe de sidste nu hvor jeg har kæmpet så meget og næsten er i mål.

Så søde piger hjææææælp mig, hvordan kan jeg tabe 3 kg på 3 uger??? har i nogen gode råd til mig eller andre midler jeg kan tage i brug??? måske andre slankekure ud over at leve efter den sunde livsstil og den sunde fornuft samt at okse afsted med motionen.

Hjææææælp jeg skal bare have tabt de sidste 3 kg, så det ikke bliver udsat!
Men jeg ved Nu har forløbet fra jeg blev henvist af egen læge varede 8 måneder, så nu vil jeg snart gerne have det overstået!
Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere end jeg har gjort og vægten nu ikke vil falde. Og min læge har ikke tid før i uge 42!

Jeg håber bare så meget at jeg kan nå min gastrik bypass inden jul, så jeg kan starte et nyt år med et nyt liv!

misssmile
Seasalt grøn the - er en "kur" man skal følge i 14 dage, hvor man drikker én kop af deres the hver 2. dag. Herudover skal man bare spise og drikke som man plejer..Kan kun sige, at min veninde tabte 5 kg på de 14 dage hun drak det, så det er da et forsøg værd og så koster den kun 50 i Matas kr Smile
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Happel
Det er absolut ikke noget jeg ellers vil anbefale, men jeg har hørt om andre, der før en gastrik bypass tager en periode på Nupo for at tabe det sidste.

Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Plys
Kender du siden madlog.dk, som kan hjælpe med at holde regnskab over dit kalorieindtag + fordelingen i din kost (kulhydrat, protein og fedt)?

For de flestes vedkommende er det et faktum - uanset om man har PCO eller ej - at hvis man indtager MINDRE, end man forbrænder, vil man tabe sig. Så hvis du er tilpas meget i kalorieunderskud de næste 3 uger, vil du osse tabe dig derefter! Smile

Når man lige har vænnet sig til at veje og taste alt, hvad man putter i hovedet, synes jeg faktisk, at hjemmesiden er en STOR hjælp - der er bl.a. et godt forum med meget interessant læsning + man har mulighed for at melde sig ind i lukkede støttegrupper - heriblandt specielle PCO-grupper, GBY-grupper, motionsgrupper etc.

Uanset hvad skal jeg i hvert fald nok heppe på dig - uanset hvordan du når dit mål! Yes

Held og lykke med det hele... Smile

Hug

Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

Plys
AMK skrev:
Plys skrev:
- der er bl.a. et godt forum med meget interessant læsning + man har mulighed for at melde sig ind i lukkede støttegrupper - heriblandt specielle PCO-grupper, GBY-grupper, motionsgrupper etc.

Hvordan sivan finder man de PCO-grupper, du snakker om?

Jeg svarede i sin tid på et opslag i kategorien "Gruppe søger", hvor jeg bad om at komme med - men hvis du gi'r mig dit brugernavn, skal jeg gerne sende dig en invitation... Smile Som sagt - det er jo en "lukket" gruppe, som man netop skal inviteres til... Wink

JustMe
Plys skrev:
Kender du siden madlog.dk, som kan hjælpe med at holde regnskab over dit kalorieindtag + fordelingen i din kost (kulhydrat, protein og fedt)?

For de flestes vedkommende er det et faktum - uanset om man har PCO eller ej - at hvis man indtager MINDRE, end man forbrænder, vil man tabe sig. Så hvis du er tilpas meget i kalorieunderskud de næste 3 uger, vil du osse tabe dig derefter! Smile

Når man lige har vænnet sig til at veje og taste alt, hvad man putter i hovedet, synes jeg faktisk, at hjemmesiden er en STOR hjælp - der er bl.a. et godt forum med meget interessant læsning + man har mulighed for at melde sig ind i lukkede støttegrupper - heriblandt specielle PCO-grupper, GBY-grupper, motionsgrupper etc.

Uanset hvad skal jeg i hvert fald nok heppe på dig - uanset hvordan du når dit mål! Yes

Held og lykke med det hele... Smile

Hug

What she said! Yes Jeg er ikke sikker på, hvor mange PCO/KISS-grupper, der er derinde, men jeg kan også sende dig en invitation til mig, hvis det har interesse? Smile
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Plys
[/quote]

What she said! Yes Jeg er ikke sikker på, hvor mange PCO/KISS-grupper, der er derinde, men jeg kan også sende dig en invitation til mig, hvis det har interesse? Smile[/quote]

Vi er i samme gruppe JustMe - jeg hedder bare Tylling på madlog... Wink

Missy87
Hvis du kan holde til det har jeg oplevet at det er enormt effektivt at skære ned på at kulhydraterne og i stedet spise noget mere protein. Jeg tæller point efter WeightWatchers og det har hjulpet meget f.eks. at droppe pasta, brød og ris så meget som muligt og så spise sig mæt i magert kød og grøntsager. Jeg kan anbefale at lave en fyldig grøntsagssuppe og spise løs af den når du er sulten, og som en slags forret før aftensmaden, så du ikke spiser for meget. Suppen er enkel at lave: snit 1/2 hvidkål fint og kog op med to grøntsagsbouillionterninger. Tilsæt tre-fire dåser hakket tomat og krydderier efter smag. Efter ca. 30 min. tilføj andre grøntsager, f.eks. hvidløg, gulerødder, rødløg, peberfrugt, squash mm. Bare ikke kartofler. Gerne godt med chili hvis du kan lide det. Kog videre 15 min og så er den klar. Der er til flere dage og den kan fryses. Den er næsten "gratis" og så smager den godt.
Og så er det jo med at dyrke masser af konditionstræning og måske lidt mindre styrketræning, så fokus er på at brænde fedtet af i stedet for at bygge muskler.

Held og lykke med det :-D

JustMe
...og så droppe at koge gulerødderne med, så den også er PCO-venlig Grin
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

tyren
jeg manglede 3 kilo da jeg skulle møde på klinikken den anden dag.... jeg spiste en vanddrivende og så passede det på en studsSmile

Tvillingemor
tyren skrev:
jeg manglede 3 kilo da jeg skulle møde på klinikken den anden dag.... jeg spiste en vanddrivende og så passede det på en studsSmile

Blev du så godkendt til operation eller hvad du nu skulle til??

Problemet er lidt at man ikke må tage vanddrivende når man er på nupo, så det kan jeg desværre ikkeSmile

tyren
ja jeg blev godkendt til at gå videre... håber du når kiloene

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
HJÆLP !!! PCO Brevkasse 3 01-12-2014 13:37
Skal det virkelig være dyrt at have PCO ? Opskrifter 3 06-02-2014 21:17
Hjælp med kiss kost ??? Kost og motion 6 17-01-2014 11:45
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Hjælp til gode råd Prøver at blive gravid 1 22-11-2013 00:48
Log ind
Brugernavn