05. Marts 2021 11:05:32
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31242762
5846 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvad tror i tøser? Er jeg gravid?
Dorte H
Jeg var ude og få lagt et befrugtet æg op d 28 september, skal have taget blodprøve d 13 okt, men jeg synes selv (efter hvad jeg kan læse mig frem til) at jeg har et par 'symtomer' på graviditet.

Det ene er ømme bryster, har aldrig i mit liv oplevet noget lign. Jeg kan ikke ligge på siden, da det så 'trækker' i det øverste bryst, og jeg kan ikke gå uden bh om dagen (hvilket jeg ellers godt kan li når jeg alligevel bare går her her hjemme og tuller rundt)

Har dog fundet et trick med at 'pakke' dem ind i dynen, så den støtter dem når jeg skal sove hihi Pfft

Det er andet er øget tissetrang. Jeg plejer at kunne holde mig længe og er ikke sådan en der ikke kan gå ud uden at skulle på toilet hele tiden, og jeg vågner heller aldrig om natten for at skulle, men det er jeg begyndt på. Vågner ved 5-6 tiden og kan næsten ikke komme ud af senge fordi min blære er ved at springe og jeg kan dårligt køre en tur ind til mine forældre (ca 30-40 min) uden jeg skal på toilet lige så snart jeg er fremme.

Og til sidst, ved ikke om det er så normalt, men har læst at nogle har det - halsbrand. Det har jeg haft en enkelt gang, men det er ikke noget jeg normalt har. For nogle år siden drak jeg noget bestemt solbær saft, det smagte skønt, men jeg havde halsbrand hver eneste aften. Holdt op med at drikke det og har ikke haft halsbrand siden, før for et par dage siden

Hvad siger i, tror i jeg er gravid?

Jeg tror jo (desværre - er jo bange for at blive skuffet) selv mere og mere på det, da jeg ikke har haft nogle af disse symtomer ved alle de andre forsøg

HVIS jeg nu skulle 'komme til' at tage en test lidt før BP, hvor længe skal jeg så vente? Blush
Fik konstateret PCO d 14 marts 2007
Begyndte behandling i marts 2010
3 hjemmerul - negative, 1 IUI - negativ, 1 hovsa IVF, et befrugtet æg lagt op d 28 september, BP d 13 okt - POSETIV
Fik min Lasse-licious i armene d 16 juni 2011

piavisti
Jeg kan desværre ikke svare på noget af det, men synes da det er spændendeSmile Og håber du er gravid Smile

knus
Oktober 2010: Hjemmerul - Neg.
December 2010: IUI - Neg.
Januar 2011: pause fra behandling. opstart af akupunktur
5/2 - Gravid Smile

tanjaholmjensen
Jeg havde da taget en test i går hvis jeg var dig...

Det lyder da som tydelige tegn du har..
Jeg Fingerscrossed
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.3/3-11 Nf: Gik som det skulle:-D
D. 28/3-11 Jordemoder: Hørte hjertelyd, alt perfekt.
D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
Spiser ikke pco-venligt mere.
D. 6/6-11 Jordemoder: Alt var som det skulle. Smile
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.10/8-11 Egen læge: Nu 20kilo tunger, men alt er fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 5/9: Jordemoder
D. 7/9: Vægt scanning
D. 8/9: Lægesamtale
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Signe
Hej..
Har helt glemt hvordan jeg havde det op til testdato (14 dage efter ÆL).. Smile så kan hverken give dig håb eller det modsatte..

1. gang jeg blev gravid i midt januar 2010 var gennem insemination på CFC - dér måtte jeg ikke teste før 14 dage efter ÆL, da Ovitrelle-sprøjten (ægløsningssprøjten) kunne give udslag på testen og dermed vise et forkert resultat inden da.

2. gang jeg blev gravid i midt marts 2010 skete ved naturlig ægløsning og godt hjemmearbejde Smile - Jeg kunne ikke vente med at teste, og testede på 13.dagen efter ÆL. Testen viste negativ, og jeg tænkte "nå det var ærgerligt". Da jeg testede dagen efter viste den tydelig og klart positiv(!!)

Så min anbefaling er:
Hvis du har taget ægløsningsprøjte skal du helt klart vente til testdagen.
Hvis ikke du er under hormonpåvirkning, kan du sagtens teste inden, hvis du er nysgerrig, med det forbehold, at du muligvis først kan få et korrekt svar på den rigtige testdag..

Hmm.. men kender alt for godt utålmodigheden og spændthedenWink Det er nervepirrende at vente på..

Jeg krydser også fingre for dig..Hug
Normalvægtig. Fik konstateret PCOS i nov. '09.

Den 8.dec 2010 blev jeg mor til den mest vidunderlige lille pigeSmile

Nærmest symptomfri idag - regelmæssig mens og ÆL.

Meier
Jeg håber VIRKELIG du er gravid!!! Af hele mit hjerte Smile
Men jeg havde nogen af de samme symptomer som dig da jeg fik min sidste IUI. Meget ømme bryster (og havde en følelse af de blev tungere) kvalme, jag/smerter i underlivet/æggestokkene og var kronisk sulten.
Det viste jeg desværre at der ikke var gevinst, men jeg håber virkellig det betyder at du er Fingerscrossed FingerscrossedFingerscrossedFingerscrossedFingerscrossed Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Dorte H
Tak for jeres svar, nu er der kun 4 dage til jeg skal ud og have taget blodprøve, ih, hvor jeg altså er spændt!

Har lige været i et indkøbscenter, og der var gravide maver, barnevogne og ventetøj alle steder, det har nok altid været sådan, men i 'vores alder' lægger vi jo meget mere mærke til det Whistle
3 hjemmerul - negative, 1 IUI - negativ, 1 hovsa IVF, et befrugtet æg lagt op d 28 september, BP d 13 okt - POSETIV

Dorte H
Jeg tog ovitrelle fredag d 24, var ude og få taget æg ud d 26, fik lagt æg op d 28 og har testdag d 13, dvs 15 dage efter ægoplægningen

Baby_2013
Uhhh Dorte, hvor er det spændende, at du skal have taget blodprøve på onsdag...
Forstår kun alt for godt, hvor svært du har ved at lade være med at teste inden.
Jeg skal jo først have taget min blodprøve d. 18 og jeg er allerede utålmodig. Blush

Håber virkelig den er der for os begge to. Fingerscrossed

Jeg har ikke selv oplevet brystspændinger, men halsbrand - og det er altså heller ikke noget jeg normalt oplever. Tænker bare om det måske kan være Crinonen?!
Derudover er jeg øm i lænden og meget træt i kroppen - men tror måske, at det kan være, fordi jeg mangler min daglige tur i motionscenteret?!

Tør ikke tro for meget på graviditetschancen - for jeg er SÅ bange for skuffelsen.
K: 31 år normalvægtig PCO'er - M: 31 år (er i topform)
Forsøgt at blive gravid siden juni 2009.
PCOS konstateret i maj 2010.
2xIUI, 1xkonverteret IVF, 3xkorte IVF, 1xlang IVF og 3 fryseforsøg i Brædstup - alle negative. Afsluttet i maj 2012.
Juni/juli 2012 - 1xlang IVF på privatklinik i Fredericia -POSITIV! Termin 26.03.2013
Elliot kom til verden 03.04.2013 - 3650g og 52 cm - velskab og endnu mere lækker end vi nogensinde havde drømt! <3

Dorte H
Ih altså, til morgen lå jeg og overvejede om jeg skulle tage en test, men var bange for skuffelsen, men min kæreste synes jeg bare skulle gøre det.

Og jeg er jo blevet skuffet før. . så jeg tog en test. . .

Og den er blændende POSETIV Grin

Nu glæder jeg mig sindsygt til at komme på klinikken og få taget blodprøve på onsdag.

Sidder allerede og overvejer hvordan vi skal sige det til mine forældre. .

Hvor er det altså vildt! Kan slet ikke fatte det Blush

Jeg sender en masse gode tanker til dig Baby 2011 og håber at din også er posetiv Pfft

Baby_2013
Åhhhh hvor er det STORT!!!! Tillykke tillykke tillykke! Yes
Hvor er jeg glad på dine vejne.

Og mit eget håb steg lige lidt igen - har lige haft et par pessimistiske dage.

Fingerscrossed Bare jeg også er heldig!
K: 31 år normalvægtig PCO'er - M: 31 år (er i topform)
Forsøgt at blive gravid siden juni 2009.
PCOS konstateret i maj 2010.
2xIUI, 1xkonverteret IVF, 3xkorte IVF, 1xlang IVF og 3 fryseforsøg i Brædstup - alle negative. Afsluttet i maj 2012.
Juni/juli 2012 - 1xlang IVF på privatklinik i Fredericia -POSITIV! Termin 26.03.2013
Elliot kom til verden 03.04.2013 - 3650g og 52 cm - velskab og endnu mere lækker end vi nogensinde havde drømt! <3

piavisti
Hold da kaje det går godt for folk for tiden!!

kæmpe tillykke herfra også..
Oktober 2010: Hjemmerul - Neg.
December 2010: IUI - Neg.
Januar 2011: pause fra behandling. opstart af akupunktur
5/2 - Gravid Smile

Dorte H
Tak skal i have, jeg forstår det stadig ikke helt. Glæder mig til onsdag når jeg skal ud og have lavet den blodprøve, så kan det være det synker rigtig ind Smile

Meier
For pokker hvor er det bare dejligt!!!!!! Et KÆMPE tillykke her fra!!!!! Yes

tanjaholmjensen
Det er jo helt vildt. Det ender jo snart med at alle her inde har børn...!!!

Kæmpe tillykke fra mig.
Har spise pco-venligt siden August 2010 (og ikke røget). Og Januar 2011 var der 2 streger på testen...Grin Har termin d. 9/9-2011.

D.20/4-11 Ms: Alt var helt perfekt som det skulle være og vi valgte ikke at vide til kønnet.:-D
D.8/8-11 Jordemoder: Baby har ikke vendt sig med hoved nedad endnu, men ellers var alt meget fint.
D.22/8-11 Jordemoder: Baby ligger med numsen nedad, og jeg skal derfor sædeføde...!!!
D. 9/9-11: Fenja kom til verden ved planlagt kejsersnit fordi hun var blevet for stor til at sædeføde.

Meier
KrisB skrev:
Ihh flere fantastiske nyheder - sjovt at det er samme tidspunkt som sidste år Grin

Folk skal arbejde mere for at holde varmen, det må være det der gør at de bliver aktive i soveværelset Grin

Dorte H
Hehe, kan godt være Meier, men denne her er nu lavet i et laboratorium Wink

Har hele dagen taget mig selv i bare at smile helt vildt Whistle

dj84
Et kæmpe tillykke herfra... Kan se at 1. IVF også var løsningen for jer. Krydser fingre for at spiren bliver derinde de næste 8 månederGrin
K: PCOS - vægttab på 20 kg. M: nedsat sædkvalitet. beh. sted: OUH 3x hj.rul - neg. 2x IUI-H - neg. 1. IVF - ÆO 14/9 1 æg BP. 29/9 POSITIVSmile Lillemanden kom endelig til verden 13.6.11

tanjaholmjensen
Nu bliver jeg sgu nød til at spørge måske lidt dumt... Hvad betyder IVF...?

Meier
Tanjaholmjensen: Det er reagensglas - hvis jeg husker rigtigt Smile

tanjaholmjensen
Så spørg jeg måske endnu dummer... Men er det så ens "eget"...?
Ved godt jeg virker helt blank, men det er jeg nok også på det område..

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?