13. December 2018 21:34:43
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27329529
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
HSG, andre?
Sigelotte
Hej. Wink
Jeg har fået en henvisning fra fertilitetsklinikken at jeg skal have foretaget en røgtenundersøgelse af livmoder og æggestokke, HSG, på sygehuset, gyn. afd..
Hvad er det denne undersøgelse går ud på, og hvad er det de skal finde? Er der andre, der har været igennem sådan en? Gør det ondt?
Er lidt spændt på det... Blush

Hilsen Sigelotte

Meier
Har ingen anelse om hvad en HSG er. Det er muligt jeg har fået det, men så har jeg ikke været klar over det Grin
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

JustMe
Sigelotte skrev:
Hej. Wink
Jeg har fået en henvisning fra fertilitetsklinikken at jeg skal have foretaget en røgtenundersøgelse af livmoder og æggestokke, HSG, på sygehuset, gyn. afd..
Hvad er det denne undersøgelse går ud på, og hvad er det de skal finde? Er der andre, der har været igennem sådan en? Gør det ondt?
Er lidt spændt på det... Blush

Hilsen Sigelotte

Ens HSU (HysteroSonografisk Undersøgelse)er ultralydsundersøgelse af passagen i æggestokke og æggeledere ved at gennemskylle med væske. HSG (står for HysteroSalpingoGram) er vist røntgenundersøgelse med kontrastvæske for at undersøge for det samme. Jeg har hørt enkelte sige, at HSG er lidt mere ubehagelig, men flere mærker ingenting Smile

Det er for at se, om ægget kan passere fra æggestok og gennem æggelederen, hvilket jo er betingelsen for graviditet Smile Nogle har såmeget arvæv eks. pga. underlivsbetændelse, at der ikke er passage.

Ved mange fertilitetsklinikkerer det vist rutine at udføre denne undersøgelse. Min gynækolog mente imidlertid ikke,at det forekom ofte nok til at berettige den undersøgelse så tidligt i forløbet, da den vist er ret dyr. Jeg slap jo så heldigvis for den, da det viste sig, at jeg havde passage WinkGrin
Redigeret af JustMe d. 12-10-2010 21:16
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

xeny1981
Jeg har så fået foretaget HSU'en ved en kikkertundersøgelse - som jeg har fået at vide er det "normale" idag. Det krævede så 4 dages sygemelding efterfølgende - men hvad jeg fik da gode nyheder Smile
Xeny
-------------------------------------------------------
Har fået den dejligste dreng ever d. 12.3.2012 - han har bestemt været værd at vente på i de 2 1/2 år vi ventede på den positive test Grin Venter nu nr. 2 til 14.11.2014 Grin

maria77
Hej

Jeg fik foretaget en HSG og ja det er ret ubehageligt må jeg erkende, de hælder noget blåt væske op i underlivet og det strammer ret meget og kan give stærke menstration smerter under undersøgelsen, men det er hurtigt overstået og bagefter havde jeg ikke nogen gener af det.

En god ide at have en med til at holde i hånd.Smile

Men tror lige som Kris B skriver det er forskelligt fra person til person.

Held og lykke med det hele.
Har levet med PCO siden jeg var 17 år.

Har født 2 velskabte Tvillingge Piger, josefine og Victoria den 3/8.2010.

Sigelotte
Hej JustMe

Så blev jeg det klogere Smile Og det er da dejligt at du har passage så du slipper Wink Håber dælme der er passage ved mig!
Tak for dit svar!

Sigelotte
Hej xeny1981!

Altid dejligt med gode nyheder Smile!

Sigelotte
Hej Maria77

Tak for dit svar! Jeg er lidt nervøs for om det gør ondt, men som du og KrisB sir er det nok alt efter hvem man er. Men jeg har også aftalt med min kæreste at han skal med og holde i hånd Grin
Vil lige sige tillykke med graviditeten! Smile

maria77
Sigelotte skrev:
Hej Maria77

Tak for dit svar! Jeg er lidt nervøs for om det gør ondt, men som du og KrisB sir er det nok alt efter hvem man er. Men jeg har også aftalt med min kæreste at han skal med og holde i hånd Grin
Vil lige sige tillykke med graviditeten! Smile

Mange tak Siglotte det skal nok gå godt er jeg ganske sikker på vi krydser finger.

Jo tak er glad for at jeg i dag sidder med 2 dejlige tøser men det var en lang vej, men det hele værd.
Redigeret af maria77 d. 13-10-2010 15:24
Har levet med PCO siden jeg var 17 år.

Har født 2 velskabte Tvillingge Piger, josefine og Victoria den 3/8.2010.

Sigelotte
Det kan jeg godt forstå Smile! Må være en fantaktisk følelse.

Og tak for de Fingerscrossed fingre Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Er der andre der har måtte stoppe med metformin fordi man går lavt? Metformin eller anden medicin 1 02-01-2013 00:52
Andre normal vægtige pco'er ?? Normalvægtig med PCO 8 05-11-2012 22:40
Har du lyst til at mødes med andre, der har PCOS, så læs her :-D Støttegrupper/mød andre PCO'er 9 16-10-2011 23:31
andre på Metformin med §56 aftale ? Metformin eller anden medicin 10 24-08-2011 18:26
Andre med pco i sønderjylland Støttegrupper/mød andre PCO'er 1 08-07-2011 23:04
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176