12. November 2019 08:58:51
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28797744
5919 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Er nervøs
Dorte H
Hej piger.

Jeg har jo lige fået en posetiv test, men jeg er simpelthen så nervøs ved det hele. Hvad nu hvis noget går galt, hvad nu hvis JEG gør noger forkert og noget går galt Confused Synes der er lang tid til den scanning og være 'alene' med det indtil da. . .

De siger jo allesammen at jeg bare skal leve normalt, men problemet er at jeg føler ikke jeg lever en 'normal' tilværelse som kvinde. Vi har et landsted som kræver meget vedligehold, hestene skal passes osv. Der er utroligt mange tunge løft, slæbe hø og halm til hestene hver dag, stable brænde, tage brænde ind hver dag osv. Self er min kæreste behjælpelig med rigtig meget, men hestene er mine, så det er også mig der står for fodring af dem dagligt.

Derudover, så synes jeg allerede nu at jeg er mærkbart mere træt, og bliver hurtigere forpustet og træt når jeg laver noget. Er det normalt?

Er bare så nervøs for at noget skal gå galt Cry
Fik konstateret PCO d 14 marts 2007
Begyndte behandling i marts 2010
3 hjemmerul - negative, 1 IUI - negativ, 1 hovsa IVF, et befrugtet æg lagt op d 28 september, BP d 13 okt - POSETIV
Fik min Lasse-licious i armene d 16 juni 2011

Cille30
Hej Dorthe. Jeg synes at du skal tage den med ro, du må jo bare fodre dine heste og så må det tage længere tid, ellers må din kæreste eller venner hjælpe dig lidt mere, når du er gravid og det vil de sikkert gerne, så du ikke har noget at være nervøs over.

Min veninde havde ligesom dig, de har også gård med dyr osv, og der var manden nød til at tage over og venner/familie hjalp også, så hun ikke var nervøs mere, for hun var også meget træt. Efter de begyndte at hjælpe eller tog helt over, så var hun ikke nervøs mere samt at hun heller ikke var så træt mere..

Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Syrling
Her på gården har vi 4 heste. Jeg fodrer, lukker ud og ind, giver wrap, fejer staldgang osv. Alt det tunge arbejde som at hente halmballer, løfte fodersække ind fra bilen, muge ud osv, klarer min kæreste nu, hvor jeg er gravid. Smile
Konstateret PCOS 9/7 2010.
Har været ufrivilligt barnløs i 3 år, heraf 1½ år med fertilitetsbehandlinger, hvor ingen har gidet meddele mig, at jeg havde PCOS før efter 4 mislykkede forsøg Angry

Startvægt 9/7: 73.5 kg

14/7: 71.5 kg
24/7: 70.6 kg = BMI 25,0 Yes
16/8: 68.8 kg!! Yes

Dorte H
Tak for jeres opmuntrende ord og erfaringer.

Jo, jeg her nogle veninder som jeg kan tale med, som har fået de børn de skal have, så de har jo også en del erfaring.

Jeg tager en dag af gangen, og så må jeg bare holde nogle flere pauser når jeg laver noget Smile
Fik konstateret PCO d 14 marts 2007
Begyndte behandling i marts 2010
3 hjemmerul - negative, 1 IUI - negativ, 1 hovsa IVF, et befrugtet æg lagt op d 28 september, BP d 13 okt - POSETIV
Fik min Lasse-licious i armene d 16 juni 2011

Meier
Fingerscrossed for at det hele går godt med mavsen Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Anita
Jeg ved om nogen hvor svært det er at skulle leve normalt når man ENDELIG er blevet gravid. Men PRØV !
Og tag en snak med manden om hvad der er ok for dig at løfte ( max 10kg) og hvad der ikke er. Er sikker på han også er interesseret i at babyen har det godt. Når først du ahr født kommer der en periode hvor du ikke kan løfte store halmballer og svinge trillebøren alligevel !

Happel
Kære Dorte

Trætheden og åndenøden er vist helt normalt! Jeg har selv været meget plaget af begge dele. Nu er det dog ved at gå over - er i 11. uge.

Jeg ordner stadig hestene og miniballer med hø og halm tager jeg uden problemer. Men wrappen og bigballer det må andre tage sig af at slæbe ind i stalden, så fordeler jeg det i mindre portioner, før jeg slæber rundt på detWink
Jeg er mere bekymret med ridningen...ikke selve det med at ride, men tanken om, hvis jeg nu falder afHuh...så jeg tror sq at unghesten må stå stille(hun er 4, men heldigvis også i fol) og så må jeg tage nogle små ture på en af de gamle følhopper.

Men man bekymrer sig meget. Det er vist helt normalt. Især når man har kæmpet i lang tid for at få en lille spire i maven... jeg bruger meget at tænke på at kvinder i gamle dage knoklede løs i landbruget og på fabrikker og alligevel fødte sunde og raske børn...
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
Er så bange/nervøs 3×33 Normalvægtig med PCO 2 07-07-2013 23:52
Tidlig scanning og vildt nervøs Er blevet gravid 11 25-02-2012 10:11