13. December 2018 20:48:40
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27329459
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
SÅ er det i næste uge :0)
Akselsen
Så er det i næste uge jeg skal ringe og melde mig til behandlingen i skive. Vil bare gerne hoppe til næste uge idag :0) kan mærke det tæger meget på min energi, nok fordi mine tanker flyver rundt i hovedet.
- vil mine æg vokse
- hvor lang tid går der inden jeg skal have taget æg ud
- bliver jeg gravid første gang
-hvordan bliver jeg påvirket af homoner/bliver jeg mon det
- hvordan overlever jeg 14 dage hjemme på sofaen inden jeg kan teste.-
Sådan nogen tanker flyver rundt og desværre kan ingen jo svare på dem, lidt svar for en som meget gerne ville have kontrol over det :0)

Bare rart at nedfælde mine tanker..
YesYesYes

Cille30
Jeg kan godt forstå at du tænker sådan, gør jeg også.. Men du skal ikke være bekymret.. Har du ikke været på skive og få afvide om du skal tabe dig først eller skal du først derop i næste uge for at snakke med dem første gang?
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Plys
Hej Akselsen Smile
Jeg håber, at det kommer til at gå nemt for dig/jer med at blive gravid - så I kan blive skånet for den stooore fertilitetsbehandlingstur.

Har selv de samme tanker som dig (tager min sidste Pergotime-pille i morgen - min første hormonbehandling i øvrigt), og jeg kan osse mærke, det dræner mig lidt for energi at spekulere så meget. Forsøger dog at tvinge mig selv til at fokusere på noget andet (f.eks. arbejde, hunden, kæresten, familiebesøg, shopping etc.), så jeg ikke bliver mere bims, end jeg er i forvejen! Pfft

Og nej, det ER ikke nemt for os kontrolfreaks at affinde sig med, at man ikke selv kan bestemme, hvornår man står med de fantastiske to streger! Whistle
Redigeret af Plys d. 05-11-2010 13:40
Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

Akselsen
Cille25 skrev:
Jeg kan godt forstå at du tænker sådan, gør jeg også.. Men du skal ikke være bekymret.. Har du ikke været på skive og få afvide om du skal tabe dig først eller skal du først derop i næste uge for at snakke med dem første gang?

Var der den 16 juni så nu er jeg klar til det. :0) pga. kursus og mandens job er det blevet udsat samt sommerferie :0)
YesYesYes

Akselsen
Plys skrev:
Hej Akselsen Smile
Jeg håber, at det kommer til at gå nemt for dig/jer med at blive gravid - så I kan blive skånet for den stooore fertilitetsbehandlingstur.

Har selv de samme tanker som dig (tager min sidste Pergotime-pille i morgen - min første hormonbehandling i øvrigt), og jeg kan osse mærke, det dræner mig lidt for energi at spekulere så meget. Forsøger dog at tvinge mig selv til at fokusere på noget andet (f.eks. arbejde, hunden, kæresten, familiebesøg, shopping etc.), så jeg ikke bliver mere bims, end jeg er i forvejen! Pfft

Og nej, det ER ikke nemt for os kontrolfreaks at affinde sig med, at man ikke selv kan bestemme, hvornår man står med de fantastiske to streger! Whistle

Skal starte med 150 endheder puregon i 4 dag så scannes. er med i et forskningsprojekt i Skive. så jeg springer forbehandlingen over.:0)
Så nu er det bare at vente.
Men mon ikke de 14 dage med ventetid går hurtigt, må godt nok ikke jobbe på det tidspunkt. Men kan jo altid tage på besøg..SÅ nu skla der bare findes en undskyldning for min sygmeldning/ ferie :0) overfor kollegaerne..
YesYesYes

Meier
Fingerscrossed alt for dig og for at det lykkes Smile

Mht. dine kollegaer så er det jo "planlagt" sygdom og din arbejdsgiver kna søge en §56 på dig ved kommunen, så koster det dem ikke noget at du er er i behandling Smile Og dine kollegaer behøver jo ikke vide hvorfor du er "syg" før du selv vil fortælle dem det.
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Akselsen
Meier skrev:
Fingerscrossed alt for dig og for at det lykkes Smile

Mht. dine kollegaer så er det jo "planlagt" sygdom og din arbejdsgiver kna søge en §56 på dig ved kommunen, så koster det dem ikke noget at du er er i behandling Smile Og dine kollegaer behøver jo ikke vide hvorfor du er "syg" før du selv vil fortælle dem det.

Alt det er på plads..nogen ved noget, men ved også at de er stille omkring det..så det er jo dejligt. men et par stykker har selv prøvet det :0) og en som har PCO fik hjælp og er nu gravid igen ved hjemme avl. Så det er jo dejligt :0)
YesYesYes

Meier
Dejligt, så er der jo det mindre at bryde din hjerne med Smile

Nuggi
Undskyld jeg lige låner tråden men hvad får arbejdsgiveren hvis man har en paragraf 56? Får han refunderet hele min løn? Meier du skriver at det ikke koster arbejdsgiveren noget, men får man så sin løn fra kommunen eller får man "kun" sygedagpenge eller hvad det mon hedder?

Meier
Nuggi: Når du har en §56, som i vores tilfælde er på fatilitetsbehandling, får din arbejdsgiver refusion fra 1. sygedag. Du får stadig din løn, men arbejdsgiver får sygedagpengesatsen refunderet.
Den gælder i to år, så skal kommunen tage stilling til om den skal fornyes.
Håber det var svar nok Smile

Akselsen
Nuggi skrev:
Undskyld jeg lige låner tråden men hvad får arbejdsgiveren hvis man har en paragraf 56? Får han refunderet hele min løn? Meier du skriver at det ikke koster arbejdsgiveren noget, men får man så sin løn fra kommunen eller får man "kun" sygedagpenge eller hvad det mon hedder?

Det må du gerne Smile
YesYesYes

Cille30
Fingerscrossed finger for dig Grin

Held og lykke med det hele Hug
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Akselsen
Så langt om længe kom min mens. stoppede i torsdag med p-piller og idag kom min mens..lidt sent.sidst kom den efter 2 dag..Men nu er den her og har meldt mig til i Skive. så de ringede til mig for lidt siden.Uha jeg havde hjertebanken, var bange for at de ville afvise mig pga. travelhed. Men nej..skal scannes på Torsdag og igen Mandag..Så rart med noget at se frem til. ikke mindst fredag hvor der kommer 21 kollegaere hjem til mig til julefrokost :0) der bliver fuldt hus..
YesYesYes

Meier
Dejligt Smile Sender en masse Fingerscrossed til dig, så der kan blive fuldt hus på mere end én måde Smile

Akselsen
SÅ er det købt Puregon. Så skal jeg bare vente på at jeg skal scannes imorgen. Dejligt at komme på apotektet og opdage at medicinen ikke er så dyr som man regnede med :0)
YesYesYes

Plys
Akselsen skrev:
SÅ er det købt Puregon. Så skal jeg bare vente på at jeg skal scannes imorgen. Dejligt at komme på apotektet og opdage at medicinen ikke er så dyr som man regnede med :0)

... Havde det på samme måde, da jeg sku' købe Pergotime og fandt ud af, at de var MEGET billigere, end jeg havde regnet med! Smile
Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

Akselsen
Plys skrev:
Akselsen skrev:

... Havde det på samme måde, da jeg sku' købe Pergotime og fandt ud af, at de var MEGET billigere, end jeg havde regnet med! Smile

Ja det er altid glædligt..så nu er jeg oppe på det beløb som jeg selv skal betalt, da jeg er får andet medicin. Godt med en kronikeretillæg.
YesYesYes

Akselsen
Så blev jeg scannet alt er som det skal være, så iaften skal jeg stikke første gang..Men det er heldigvis ikke noget problem.

Nogen som har fået puregon, hvornår om aften har i taget det?

Har pause ved 19 tiden og får fri kl 23

men når jeg ikke er på job er jeg ude og løbe kl 19 om aften og sover som regl ved 23 tiden.

Nogen som har et forslag til hvor i syntes det var bedst..

Jeg må jo se at løse det inden længe :0)
YesYesYes

Happel
Jeg tog puregon lige inden jeg gik i seng. Det var så ca. kl 22 i de syv dage jeg stak mig med det. Du skal vel bare gøre det på et tidspunkt, hvor det passer ind i dine planer...så hvad med kl. 23? eller 23.30 de dage, hvor du er på job... jeg tror ikke en halv time gør den store forskel!
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

he05
Jeg ved ikke om det passer ind i dine rutiner, men jeg tager altid Puregon i forbindelse med min morgenmad. Det gør også, at jeg ikke glemmer det så nemt. Men SKAL du tage dem om aftenen eller bare samme tid på døgnet cirka?
Held og lykke med det! Det bliver spændende Smile
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Så kom løbeholdet i mål + næste uges hold Kost og motion 14 21-06-2009 17:23
Til gynækolog i næste uge Læge - Gynækolog 3 22-09-2007 21:04
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.