22. Oktober 2019 01:32:59
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28716368
5928 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Spiron?
Lush
Jeg har læst lidt om Spiron her på siden

Ved i hvad kravene er, for at man får det?

Jeg har altid bumser, ikke sådan ekstremt, men det er der altid på trods af sund kost
Desuden siger min frisør mit hår er meget svagt, og at jeg taber unormalt meget.

Jeg har desuden læst Spiron bruges hvis man har meget væske i kroppen, hvilket jeg også har

Er det noget jeg kan få ved min almindelige læge, eller skal jeg snakke med Sven Lindeberg eller en anden læge, der ved mere om PCO?

Og hvordan kommer man egentlig til at snakke med en som f.eks. Svend, skal der henvises fra egen læge?

Plys
Da jeg var hos Svend i sidste måned, ville han gerne have givet mig Spiron (er osse riiiiigtig træt af min hud), men fordi jeg har graviditet som 1. prioritet lige nu, må det vente, til efter jeg engang har overstået fertilitetsbehandlingen og fået en guldklump. Smile

Du kan komme til en speciellæge - inkl. Svend Lindebergs/CFC's PCO-klinik i KBH - vha. en henvisning fra din egen læge.
Jeg fortalte bare min læge, at jeg gerne ville udredes på CFC's PCO-klinik, fordi jeg ikke følte, at den lokale gynækolog kunne gøre det godt nok, og så lavede hun henvisningen med det samme. 3 uger senere havde jeg en tid på klinikken i KBH.

Min egen læge vidste ikke nok om noget som helst PCO-relateret til, at hun kunne hjælpe mig tilstrækkeligt med hverken insulinresistens, Metformin eller Spiron for den sags skyld - så løsningen for mig var speciallæge.
Normalvægtig med mild PCO - konstateret i juni 2010.

seranade
Jeg får Spiron fordi mine blodprøver stadig viser uorden i hormornerne og mine pco-symptomer stadig driller.
For mit vedkommende er det primært pga. øget hårvækst og fordi jeg er meget tyndhåret.
Jeg går hos Svend Lindenberg....alletiders speciellæge iøvrigt..Yes
Redigeret af seranade d. 10-11-2010 19:56
Normalvægtig. Er pensioneret pædagog og mor til to skønne tøzer som jeg lever alene med. Har lagt kost om, begyndt på metformin, samt genoptaget min DianaMite behandling maj09. Startet på Spiron maj10. Forsøger at leve med og blive klogere på min PCO hver eneste dag, men det er nok en evig kampConfused

Cille30
Er der ikke nogen af herinde, som kender en god speciel læge? Bor i mellem Randers & Viborg.. SÅ skulle det gerne være her i nærheden? Da jeg har samme problemer som Lush, min læge aner ikke en skid omkring pco..Jeg vil gerne have metformin og hormon piller igen.. Og da jeg ikke lige pt går på fertilitetsklinkken(er stadigvæk tilknyttet til dem) så kan de ikke give mig mere, da jeg stadigvæk mangler 7 kg at tabe.

Håber på svar Grin
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Spiron Metformin eller anden medicin 3 15-01-2015 13:31
Spiron? Nogen virkning? Hårvækst og hårtab 3 26-09-2014 23:33
Spiron??? Metformin eller anden medicin 1 09-09-2014 10:32
Spiron bivirkninger? Metformin eller anden medicin 2 15-05-2011 10:29
Spiron eller Metformin? Metformin eller anden medicin 2 22-11-2010 20:04
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?