16. September 2019 14:52:10
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28591032
5946 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
PCO og risiko for livmoderhalskræft
Kirsten84
Som PCO-piger har vi øget risiko for livmoderhalskræft. Læs mere om det på kræftens bekæmpelses hjemmeside: http://www.cancer...oderen.htm

Her kan man også læse om den nye vaccine mod HPV-virusen, som kan være den direkte årsag til livmoderhalskræft. I starten anbefalede de kun vaccinen til piger, der ikke havde haft seksuel debut endnu, men jeg tror vidst det er ved at ændre sig? Måske man skulle slippe de penge og få vaccinen?

Kh Kirsten

Karina
Har godt hørt noget om at alle lige meget hvad kunne have gavn af at få vaccinen... men skal man batale for det ??

jeg overvejer det da, eftersom vi som pco-piger har øget risiko..

hult
Kirsten84 skrev:
http://www.cancer...oderen.htm

Kh Kirsten

Jeg er ikke helt klar over hvorfor linket ikke kan gøres klikbart som andre link herinde, men marker hele linket med din mus og højreklik og vælg Kopier, åbn Internet Explorer og højreklik på adresselinjen og vælg Sæt ind og så Enter, så åbner siden
Redigeret af hult d. 18-03-2008 17:46
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Louibaby
hej

ja jeg er faktisk også lige nervøs for det der. særligt efter jeg lige har læst at man har øget risiko for det når man ikke har mens i lang tid. Jeg er nu oppe på knap 15 mdr..... suk!

Jeg skal til gyn til en udredning her om en uges tid og vil tale med ham om det der.. han ved vel en masse om det også..
Kh Louise

hyc
Du har øget risiko for kræft når du ikke har menstruationer, det er fordi kroppen ikke får udskilt de slimhinder der løsner sig under en normal menstruation. Derfor giver lægen tit PCO piger noget der kan få en blødning igang.

Camilla
Har fået fortalt at hvis man bare har mens min 3 gange om året så burde der ikke være en øget risiko..

Camilla

melinka
jeg har ikke haft menses i flere år, og har fået at vide af min gyn. at bare at der er noget aktivitet i livmoderen er riskoen for livmoder halskræft væsenligt nedsat. Denne aktivitet kan dannes med en hormonspriral. Selvom der ingen menses dannes.

jeg har for et halvt år fået sat en hormon spriral op, der kan søges om betaling af denne, af sygesikringen , når den skal sættes op pga gener eller sygdom.Thumbsup

tea
Hej! Jeg er ny bruger her på siden. Fik egentlig først taget mig sammen til at oprette mig som bruger, så jeg kunne svare på dette indlæg! Men er sikker på at jeg bliver glad for detSmile Jeg har PCO og er også medicinstuderende. Det er ikke kræft i livmoderhalsen piger med PCO har en øget risiko for at få, det er kræft i selve livmoderen, fodi slimhinden ikke bliver skiftet så ofte. Der skal altså ikke være med den begrundelse at man vælger at købe den nye vaccine!
Mvh Tea

Kirsten84
Hej Tea
Dejligt at have en kommende læge med herinde. Jeg har også undersøgt sagen nærmere hos min gynækolog svend lindenberg, og han siger at den øgede risiko ikke gælder mig, da jeg har så lave østrogental og så tynd en slimhinde, at jeg ikke har nogen øget kræftrisiko - men han anbefalede mig vaccinen, så den er jeg igang med nu.
Så han mente altså ikke, at jeg skal have en blødning 3 gange om året, da min slimhinde / hormonstatus åbenbart ikke kræver det (og fordi jeg helst ikke vil tage hormoner hvis ikke det er pinedød nødvendigt - pillerne er der jo også forskellige risici ved....)
Kh Kirsten

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
større risiko for at miste barnet? Er blevet gravid 1 19-06-2010 23:11
Øget risiko for graviditetsdiabetes? Er blevet gravid 2 21-04-2010 18:45
Risiko ved graviditet Er blevet gravid 4 13-12-2009 09:34
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.